FREKANSINA SAHİP ÇIK

22

 

Pexels - Magicbowls

Merhabalar,

Geçen gün sosyal medyada önüme çıkan ve hoşuma giden bir anlatım, bugünkü yazımın konusunu oluşturdu.

 

Müzisyen, şarkıcı, şarkı sözü/kitap yazarı, radyo programcısı Aydilge bir röportajında şunları söylemiş: “Bir odada bir enstrüman çaldığınız zaman aynı şekilde akortlanmış bir diğer enstrüman siz ona dokunmasanız bile tınlar. Beraber titreşirler. Dolayısıyla bizim vücudumuzdaki frekanslar, bizim kendi tınımız, benzeştiğimiz insanlarla ortak tınlar. Aslında iyi insanlarla, iyi enerjilerle bir arada olduğumuz zaman akordumuz düzelir, daha iyi bir insana dönüşürüz.“

 

Aydilge mesleği ile özdeşleştirerek ne de güzel ifade etmiş iyi insan olmanın hallerini, yollarını… Benzer ifadelere Pierre Franckh’in Rezonans Kanunu kitabında da rastlamak mümkün.

 

Eski zamanlarda insanlar; üstatların, âlimlerin, bilgelerin dizinin dibine oturur, onların sözünden, sohbetinden istifade ederlermiş. O büyük zatlar, çanak çömlekten bile bahsetseler yanlarında mayalandıklarına inanırlarmış. İlim, irfan alır; sevgi, muhabbetle aşılanır, bir hafiflikle, bir mutlulukla kalkarlarmış yanlarından.

 

Ne mutlu ki her çağda, her nesle hizmet eden sayısız söz ustaları, halk ozanları, harika müzisyenler geldi geçti/geçmekte ülkemizden. Bana göre en önemli ortak özellikleri gönül dilini çok iyi kullanmalarıydı. Yunus Emre şiirleriyle, Nasrettin Hoca mizahi bilgeliğiyle, Neşet Ertaş türküleriyle mayalamadı mı Anadolu’yu? Gönül telimizi titretip sevgiyle yoğurmadılar mı bizi? Yaşam akordumuz bozuldukça yükseltmediler mi moralimizi, sağaltmadılar mı yaralarımızı? Hepsinin ruhu şad olsun.

 

O halde Rezonans Kanununun “Benzer benzeri çeker” ilkesinden yola çıkarak frekansımızı yüksek tutmaya çalışalım ki titreşimimizle uyumlu olan bütün güzellikleri hayatımıza çekebilelim. Frekansımızı belirleyen şeyin ise ürettiğimiz duygu ve düşünceler olduğunu unutmayalım. Duygu, düşünce ve inançlarımızı değiştirdiğimizde frekans alanımızın da değişeceğini, farklı ortamların ya da fırsatların içine çekilebileceğimizi hatırlayalım. Çevremizde şanslı diye nitelendirdiğimiz kişilerin aslında istekleriyle aynı rezonans alanında titreştiklerini fark edelim.

 

Peki, frekansımızı nasıl yükseltebiliriz dediğinizi duyar gibiyim. Pek çok kaynakta da belirtildiği gibi;

 

Duygu ve düşüncelerimizi olumlu tutmaya çalışarak.

Yargı cümlelerinden, zanlardan kaçınarak.

Beslenmemize dikkat ederek

Şikayetten çok şükür enerjisinde kalarak

 Nefes egzersizleri yaparak

 Doğa yürüyüşlerine çıkarak

 Meditasyon yaparak

Sıkışan negatif duygular bedenimize ve zihnimize rahatsızlık vermeye başladığında ise profesyonel bir desteğe başvurarak.

 

Kalınız sağlıcakla


Yorum Gönder

22 Yorumlar
  1. Eski zamanlarda diye başlayan cümlen halen devam etmekte Yıldız. Hala beraber oturup ibadet eden kardeşler, peygamberimizin bir sünneti olan sohbeti devam ettiren bir topluluk mevcut. Önemli olan doğruyu arayıp bulmakta.
    Tevbe suresinin 119. ayetinde buyurulduğu gibi:

    Ey o bütün iman edenler! Allah'tan korkun ve sadıklarla beraber olun.

    Nitekim herkes kendi mizacına göre bir grup buluyor kendine. Tencere yuvarlanıp kapağını buluyor tabiri caizse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli katkın için çok teşekkürler sevgili Müfred :))

      Sil
  2. İnsan yanındakiler neyse ona dönüşür derler. O yüzden ortam, çevre çok önemli. Ben günümüzde önemli olan değerlerin hızla yok edildiğini ve çoğu kişinin buna çanak tuttuğunu düşünüyorum.
    Keşke herkes kendini bulabilse Sibelcim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de ortam, çevre çok önemli Duygucuğum. Uzun etkileşimler sonrasında insanın yanındakine dönüşmesi kaçınılmaz oluyor. Dileğimiz iyinin kötüye değil, kötünün iyiye dönüşmesi. Sevgilerimle :))

      Sil
  3. herhalde bir de çok fazla konuşmamak iyidir olumlu ilişkiler için :)

    YanıtlaSil
  4. Nefes egzersizleri gerçekten çok işe yarıyor. Anksiyeteden dolayı başlamıştım ben de, gerçekten çok iyi hissettiriyor. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  5. Müzik aletleri örneklemesi çok güzel olmuş ☺️. İyi insan olmak elimizde gerçekten de. Bunun için beynin programlanabileceğine inanıyorum 👏👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet neden olmasın Deryacığım
      Uğradığın için teşekkürler. Sevgiler 😊🌺

      Sil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Yakın çevremizi iyi seçmek gerektiğini güzel bir dille anlatmışsınız. Ve üstadların dizinin dibinde ilim öğrenmek. Ne güzel bir örnek. Aslında günümüzde de mümkün olduğunu düşünüyorum. Çok şükür ki hâlâ ilim sahibi, lider ve saygıdeğer insanlarımız var. Üstelik şimdi ulaşmak eskilere göre daha kolay. Bereketli sohbetlerden faydalanan insanlar olmayı her daim Allah bize nasip etsin inşallah. Her şeyi kontrol edemediğimiz için de sonda verdiğiniz ipuçları, bir nevi hayat hileleri. Olumlu düşün, şükret, vücudunu rahatlat... Ruhun sıkışmasın...😌 Tek ekleyebileceğim (küçük bir hatırlatma) namaz olabilir 🙃 anlayışınıza sığınarak yazıyorum. Bizim ruhumuz seccadede dinginleşiyor. 🥰
    Çok güzel bir konu ve çok güzel bir üslûb. Kaleminize sağlık.💛

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıymetli katkın için çok teşekkürler sevgili Eşfa.

      Sil
  8. Ne diyoruz o zaman? Allah herkesi iyi kılsın ve iyilerle karşılaştırsın. İyilerle iyicene titreşelim gidelim inşallah. :)

    YanıtlaSil
  9. Ben bu frekans olayına kesinlikle inanıyor ve katılıyorum.
    Eğer sürekli her şeyden şikayet eden bir insanla birlikte olursanız bir süre sonra siz de her şeyden şikayet eder oluyorsunuz.
    Eğer hareketli neşeli bir insanla birlikte olursanız bir süre sonra siz de ona ayak uydurmaya başlıyorsunuz.
    O yüzden mümkün olduğunca hayatımızdan olumsuz şeyleri/insanları falan çıkarmamız gerekiyor.
    Ben mesela senelerdir Haber izlemiyorum. Çünkü hepsi felaket insanı umutsuzluğa sürüklüyor.
    Hatta çoğu zaman dram dizi/filmlerini bile izlemiyorum çünkü modum direk düşüyor çok etkileniyorum.
    Daha olumlu cümleler kurmaya çalışıyorum. Çünkü diyorlar ki evren -me-ma eklerini anlamıyormuş.
    Yaniii Allah kaza bela vermesin yerine İyi yolculuklar, sağlıkla gidip gelin
    ya da benim oğlum başarısız olmaz mutlaka bu sınavı da atlatır yerine Allah zihin açıklığı versin sınavın kolay geçsin, başarılar dön demek gibi...
    Tabii değiştirmem gereken daha birçok şey var ama yavaş yavaş işte yapıyoruz bir şeyler (:
    Sevgiler ~~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ifade etmişsin🧿👏👏. Ben de senim gibi düşünüyorum. Neye, kime odaklanırsak onu çoğaltıyoruz, onu büyütüyoruz. O yüzden de pozitif insanlarla yarenlik edip, olumlu cümleler kurmaya özen gösterirsek kim bilir daha başka hangi güzelliklerle, hangi mucizelerle karşılaşırız. Çok teşekkür ederim bu güzel yorum için. Sevgilerimle 😊🌺🤚

      Sil
  10. Üzüm üzüme baka baka kararır
    Tatlı güzel üzümlerle dost olmaya dikkat edelim madem.
    Cem Karaca da biz bize benzeriz demişti. Kiminle "biz" olduğumuza daha çok dikkat edeyim bundan sonra.
    Teşekkürler 🎀

    YanıtlaSil
  11. Ben de bu sıralar Rezonans Kanunu kitabını okuyordum:)
    Bir de Tibet Çanı getirttim internetten:) İnanılmaz bir ses frekansı var.
    Yazdıklarına kesinlikle katılıyorum canım benzer titreşimler birbirini çeker her zaman.
    Duygularımızın ve düşüncelerimizin frekansı çok önemli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir tesadüf olmuş Sevilciğim. Tibet çanının tesirini ayrıntısıyla öğrenmek isterdim senden. Belki blogunda konu edersin birgün. Sevgi ve selamlarımla 🥰🌺

      Sil
Yorum Gönder
Üst