"AYLA" FİLMİNİN ÖN GÖSTERİMİNDEN

29


"AYLA" FİLMİNİN ÖN GÖSTERİMİNDEN


Merhaba sevgili arkadaşlarım,

Bu yazıyı 27 Ekim'den önce yazmak isterdim ancak kısmet bugüne imiş. Uzun ve yorucu bir İstanbul günün ardından  Beyoğlu'ndaki  Grand Pera Emek Sinemasının önünde duruverdik eşimle. Amacımız vizyondaki filmlerden birini izlemekti. Biletlerimizi aldık ve sinema salonunun olduğu kata çıkmak için asansörün 4. kat düğmesine bastık. Düğmenin çalışmadığını anlayınca 5'e basıp bir kat aşağıya ineriz dedik. Fakat 5. kata çıktığımızda 4. kata inmenin hiç de öyle kolay olmayacağını anlamak zor olmadı. Neden mi? Çünkü "Ayla" filminin özel ön gösteriminin tam orta yerine düşmüştük. Filmin başlamasına çok az bir zaman vardı. Fuayede protokol ve İsmail Hacıoğlu ile Sinem Uslu, filme konu olan ve savaşta Türk askerlerinin bulup 'Ayla' ismini taktığı Koreli Kim Eunja (71) ile onun küçüklüğünü canlandıran Kim Seol de vardı. Hayranlarıyla birlikte resim çektiriyorlardı. 

Türkiye'nin Oscar adayı olan  ve Kore Savaşında yer alan Astsubay Süleyman Dilbirliği'nin başından geçenlerin anlatıldığı "Ayla" filminin orada oynayacağını bilmek ve filmi izlemek adına hiçbir çaba sarf etmeden oradan öylece ayrılmak olmazdı. Filmle ilgili röportajları ve medyada yazılıp çizilenleri sıkı takipteydim. Okurken ne kadar da dramatik bir hikaye mutlaka izlemeliyim diye aklımdan geçirmiştim. Sanırım bu konuda evrene gönderdiğim mesajlar çok kuvvetli oldu ki umduğumun çok ötesi ile karşılaştım. Salon görevlisi ricamızı kırmayarak en arka uçta boş duran üçlü koltuğa oturmamızda bir sakınca görmedi.  Koltukların kolçaklarına, üzeri siyah iplikle işlenmiş "Ayla" isimli beyaz mendiller konmuştu. 

Savaşın  soğuk yüzüne farklı bir ayna tutan film sona erdiğinde salondaki hıçkırık sesleri, alkış sesleri arasına karıştı. Mendiller görevlerini tamamlamanın verdiği buruklukla farklı yüzlerle buluşurken film ekibi ve filme konu olan Kim Eunja da sahnede yerini aldı. İşte o an minik kahraman ete kemiğe bürünmüş bir yetişkin olarak karşımızda duruyordu. O duygulu film müziği arka fonda devam ederken yönetmene sarılıp dakikalarca ağladı  Kim Eunja. Biz ise sadece ağladık ve alkışladık o koca yürekleri. 


"AYLA" FİLMİNİN ÖN GÖSTERİMİNDEN

Film 27 Ekim'de vizyona girdi ve Güney Afrika Cumhuriyeti'nde düzenlenen 11. Cape Town Uluslararası Film Festivalinden ödülle döndü. Umarım Oscar'ı da kazanır ve gurur vesilemiz olur.

İzlemeyenler için söyleyebileceğim son söz dünyanın neresi olursa olsun yardıma koşan şanlı Türk askerimizi bir de bu erdemleriyle izlemenizi ve gururlanmanızı velhasıl film hala vizyondayken kesinlikle kaçırmamanızı tavsiye ederim. 



"AYLA" FİLMİNİN ÖN GÖSTERİMİNDEN








Yorum Gönder

29 Yorumlar
  1. Bu filmi merak ediyordum ben de. Fırsat bulabilirsem izlemek isterim. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah kısmet olur, sinemada izlemenin tadı bir başka, malum. Sevgilerimle :))

      Sil
  2. Görmeyi çok istiyorum, rahmetli babam da Kore gazisiydi, anıları bloğumda var çok ağlatacak biliyorum bu film beni. İnşallah Oscar'ı alır. Emeklerine sağlık Yıldız'cığım.

    YanıtlaSil
  3. Babanıza Allah gani gani rahmet eylesin, mekanı cennet olsun. Teşekkür ederim gecenin bu geç vaktinde gelen bu anlamlı katkı için :))

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. Hakikaten de öyleydi Cem. Bir şey kısmet olacaksa kimse önünde duramıyor, olmayacaksa da ne yapsan nafile:))

      Sil
  5. Allah askerimizden razı olsun..inşallah ben de izlemek isterim o mendil de ne ince bir düşünce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Umarım izlersin. Evet mendil fikri gerçekten ince bir düşünceydi.

      Sil
  6. Ne güzel bir sürpriz yapmış hayat size :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Handancann. Sanırım çok istemişim :))

      Sil
  7. Hayatın bize getirdiği bu süprizleri çok seviyorum. Ne güzel olmuş, çok sevindim sizin adınıza. Ben izlemeye dayanabileceğimi pek sanmadığım için pek gitme niyetim yok. Mutlaka görülmeli bu film ama şimdilik pek cesaretim yok. Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmde aslında ajite edici sahneler çok yoktu hatta yer yer mizah da vardı ama konusu zaten başlı başına bir dram ve bu haliyle alıp götürüyor zaten

      Sil
  8. Great post dear

    Would you like follow each other? :)
    https://panidomubloguje.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  9. İzlediğim en güzel filmlerden biriydi. İnşallah Oscarı alır. Ve güzel bir tesadüf olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım. Teşekkür ederim kıymetli yorumun için :))

      Sil
  10. ayy emek sineması mııı ne güzeeel :) aylayı da artık netten izleyim :)

    YanıtlaSil
  11. Henüz izleyemedim ama ilk fırsatta izlemek istiyorum... Teşekkürler emeğine sağlık ne güzel yazmışsın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Özgül. Teşekkür ederim güzel yorumun için :))
      Sevgiler...

      Sil
  12. Henüz izleyemedim. Çok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel ve anlamlı bir filmdi uzun zamandır izlediğim en güzel türk filmi olmuş. Ön gösterime de denk gelmek inanılmaz olmuş çok sanşlısınız bu arada Blog keşif etkinliğinden geliyorum g+ ve blogtan takipteyim bana da beklerim www.masalzehra.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esra'cığım, ben de takipteyim :))

      Sil
  14. Şansınıza ne güzel denk gelmiş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şanslı bir günümdü. Teşekkür ederim ziyaret ve yorum için :))

      Sil
  15. Unutulmayacak bir anı olmuş, adınıza mutlu oldum :)

    YanıtlaSil
  16. Teşekkür ederim Zülal'ciğim. Ne kadar güzel bir ismin var :))

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst