İSTİRİDYE MİMİ

76
Merhabalar,
Öncelikle 14 Şubat Sevgililer Gününüz kutlu olsun. Sevgilisi olmayanlar ve bu durumdan mustarip olanlar güzel/yakışıklı bir sevgili bulsun. Hediye bekleyenler umdukları hediyeyi alsın. Beklemeyenler inşallah bir sürprizle karşılaşsın. Böyle iyi diyenler öyle kalmaya devam etsin. Bu günleri kim icat ediyor diyenler “Google” hazretlerine başvursun. Neyse bunun sonu gelmez. Ben kendi gündemime döneyim en iyisi.
Bugünkü gündemim "mim". Ama durun bir dakika bir şeyi daha yazmadan geçmeyeyim. Bugün aynı zamanda “Dünya Öykü Günü”. Benim gibi öykü yazmayı ve öykü okumayı sevenler için özel bir gün. Bu vesile ile tüm kitap dostlarının gününü kutluyorum. Dünya Öykü Günü’nün kurucusu Öykü Yazarı Özcan Karabulut’muş. "Öykü bizim sevgilimiz" diyerek "14 Şubat’ın  öyküyle, sevgiyle, Sevgililer Günü’yle birleştirilmesinin bir tesadüf olmadığını söylüyor.

Evet şimdi başka bir çıkıntılık daha yapmadan asıl konuma dönebilirim artık. Sevgili İstiridye Avcısı beni milattan önceki bir tarihte mimlemişti. Elim ancak erdi. Gecikme için kusura bakmasın diyor ve hemen soruları yanıtlamaya geçiyorum. 

- Negatif olayları pozitif açılımlarla yorumlayıp olumlama yapmayı sever misiniz? Evetse neden, hayırsa neden?
Her zaman olumlu düşünmeye gayret eder, her şerde bir hayır vardır demeye çalışırım. Negatif olayları; “öyle olması gerekiyorsa öyle olmuştur şeklinde, beklediğim gibi olmamışsa da daha iyisi olacağı içindir” şeklinde yorumlarım. Sanırım ruhun tekâmülü (olgunlaşma süreci) için yaşanması gerekenler var ve bizim de onları yaşamamız gerekiyor. Aynı sınava defalarca tabi tutulmamak içinse doğru olanı yapmamız icap ediyor. Pir Sultan Abdal’ın dediği gibi; zorluklarla ya da olumsuzluklarla karşılaşınca “Bu bir demdir gelir geçer" demek hiç de fena olmasa gerek.
-İnsanları sınıflandırma eğilimi hakkında neler düşünürsünüz?
Hiç tasvip etmediğim bir durum. Ancak bu tür insanlarla çok karşılaştım. Karşılaşmaya da devam edeceğim sanırım. İlişkilerimi mesleğe, gelire, kılık kıyafete, sosyal statüye, dini ya da siyasi görüşe göre şekillendirmemeye gayret ediyorum. Karşı taraftan da aynı saygıyı bekliyorum. Devamlı şikayet eden, eleştiren, küçük hesaplar yapan, beklentilerle yaklaşan ve yarışan insanlar beni  yoruyor, aşağıya çekiyor. Seçiciliğimi aydınlık bir zihne, pozitif bir mizaca sahip, kendisinden bir şeyler öğrenebileceğim, yapıcı, ilkeli insanlardan yana kullanıyorum.
 -Sizce herkes birbirine benzeseydi nasıl bir dünyada yaşardık?
Hepimiz farklılıklarımızla güzeliz. Dünyaya renk katıyoruz. Kendimize benzemeyeni dışlama gibi bir lüksümüz yok bence. Biz güzel bir mozaiğiz ve de öyle olmaya devam etmeliyiz. Farklı ırk, din, etnik köken, cinsiyet, dış görünüşe sahip bireyler ya da toplumlar olarak birbirimizden öğrenecek çok şeyimiz var diye düşünüyorum. Bunu yaparken de farklılıklara saygı göstermek ve uzlaşma kültüründen yana olmak gerekiyor elbette.

-Doğum ve ölüm hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Nasıl ki doğum bir başlangıçsa ve ruh ölümsüzse, ölüm de yeni bir başlangıç bana göre. Ve ikinci başlangıçla ilgili hissettiğim ya da hissetmek istediğim tek şey sonsuz bir huzur.
-Karakterinizi bir hayvana benzetecek olsanız ne olurdunuz? Neden?
Bunu hiç düşünmemiştim. Düşündüm cevap bulamadım. Hemen küçük bir araştırma yaptım. Astroloji, burçlara göre ruh hayvanlarını eşleştirmiş. Bir yengeç burcu olarak benim ruhumla örtüşen seçenek adımla da müsemma olan Deniz Yıldızı. Açıklama da şu şekilde; yengeçlerin aile üyeleri ve tüm sevdiklerine olan bağlılıkları, güven duydukça kabuklarının dışına çıkmalarıyla ilişkilendirilen Deniz yıldızları riski sevmez. Duyarlı yapıları, hayal kırıklığına uğramaktan çekinen doğaları Yengeçlere benzer. Bu zor soruyu cevaplamama yardımcı olan astrologlara çok teşekkürleeerrr.
-Bir yazarla (Ölmüş ya da yaşayan olabilir) bir hafta sonu geçirme hakkınız olsa kiminle olmak isterdiniz?
İlk anda İnstagramdan da takip ettiğim öykü yazarı Şermin Yaşar (Oyuncu Anne) geldi aklıma. Hayallerinin peşinden koşan güçlü, pozitif, çok okuyan, çok yazan, akıllı bir Amazon kadını o. Üç çocuk annesi olarak diğer annelerin, çocukların ve de kadınların hayatlarına dokunuyor. Genellikle çocuk kitapları yazıyor. Kitaplarının büyük bölümünü severek okudum. Özellikle de Göçüp Gidenler Kolleksiyoncusu’nu çok beğendim. Vakit bulabilirsem bloğumda bu konuda daha detaylı bir paylaşım yapmak istiyorum. Bir kadın olarak iş hayatında, sosyal hayatta, evde ve/veya başka birçok ortamda genellikle erkeklerin gölgesi altında ezilen kadınların arasından sıyrılarak kendini var etmeye çalışan hemcinslerimin başarılarıyla her zaman gurur duydum. Onlar güzel rol modeller ve ülkemin geleceğine dair umut aşılıyorlar.
-Yaşamınız bir sinema filmi haline gelse, ismi ne olurdu? Neden?
Kulağa çok hoş geliyor. İsmi “Sevgi ve Ümit” olabilirdi. Bu ikisiyle birçok şeyin üstesinden gelebildim çünkü. 

Güzel sorulardı. Daveti için İstiridye Avcısı'na tekrar teşekkür ediyor,  cevaplamak isteyen herkesi mimliyorum. 

Sevgi ve selamlarımla :)





Yorum Gönder

76 Yorumlar
  1. Günün anlam vr önemini herkese göre bu kadar iyi yazılır :)

    YanıtlaSil
  2. güzel cevaplarmış eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. Sevgi ve Ümit kimbilir bir gün......
    harikasın

    YanıtlaSil
  4. İstiridye Avcısı blog yazarlarının bakış açılarını anlatmaları için güzel sorular hazırlamış, sizde çok samimi cevaplar vermişsiniz. Deniz yıldızı benzerliği uyumlu olmuş, “Sevgi ve Ümit” filmi de bunu taçlandırmış. Teşekkürler güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Erhan bu güzel yorum için. Selamlar :))

      Sil
  5. Ne kadar güzel cevaplar. :) 'Öykü Günü' nün hikayesine de bayıldım. Çok anlamlı.

    YanıtlaSil
  6. Cevapların harika. Bir çok konuda aynı düşünüyoruz ki buna Şermin Yaşar dahil❤
    Yıldızcığım hem keyifle hemde bazı soruları düşünerek okudum.
    Yüreğine sağlık.🤩🤩

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim. Seninle ortak yönümüz çok farkındayım. Sevgilerimle :))

      Sil
  7. Güzel cevaplar. Şermin Yaşar değişik :)

    YanıtlaSil
  8. Bu ara mimler çok eğlenceli oldu. Biz de 2 tane mim cevapladık. Bir üçüncü de taslaklarda bekliyor. Dert sorularından fırsat kaldıkça cevaplıyoruz mimleri :) Çok keyifli cevaplar vermişsiniz. Deniz yıldızıyla ifade edilmeniz bence de daha hoş. Çünkü siz bir yıldızsınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gülhan bu güzel yorum için, bu güzel sözler için. Umarım layığımdır. Sayfana ziyarete gittiğimde "Web Page Blocked" ifadesi ile karşılaşıyorum. Anlayamadım????

      Sil
    2. Ayarlara baktım şimdi Yıldız, herhangi bir sorun görünmüyor. Deep geldi haber verdi durumu az önce. Neden öyle oldu acaba. Bize yorumlar falan geliyor şu an normal sayfada her şey yani. Bu arada yeni blog da açtım. Deep'in dediği gibi kedili blog :) Bastetin Mabedi ismi. Edebiyat, mitoloji paylaşımlarım için. İkisi de benim bu hesabıma bağlı. Merak ettim şimdi. Sen bir süre sonra tekrar dene bence. :) Sonra açılır diye düşünüyorum ara ara blogger böyle saçmalayabiliyor.

      Sil
    3. Şimdi denedim. Gene aynı. Acaba benden mi kaynaklanıyor. Ara ara deneyeceğim. Durumdan haberdar ederim.

      Sil
  9. aynı zamanda dünya öykü günü olduğunu bilmiyordum...güzel mim ve çok güzel cevaplar...hepimizin sevgi günü kutlu olsun (bu da benim bugün için bulduğum isim)...neden sadece sevgililer kutlasın ki ayol hepimiz kutlayalım işte..deliye hergün bayram misali:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin bulduğun isim kesinlikle daha güzel. Çok sevdim. Teşekkür ederim, ziyaret ve bu güzel katkı için :))

      Sil
  10. Karakterimi bir hayvana benzetmek hiç aklıma gelmezdi.. Haydi şimdi düşün dur..:)

    YanıtlaSil
  11. Yıldızcım çok teşekkür ederim gerçekten samimi cevaplamışsın soruları. Blogcanları daha yakından tanımak harika oldu bu şekilde. Bak mesela bir deniz yıldızımız varmış haberdar olduk ;)) Güzel bir mozaiğiz derken de yüreğinden öperim ahhh onu bi anlayabilsek. İnşaallah günün birinde herkes önemli olanın insan kalmak olduğunu kavrayabilir. Bu arada 14 Şubat değerlendirmesi de güzeldi. Öykü günü olarak da kutlanması güzel isabet olmuş. Aslında sevgi günü demek lazım belki de hakikaten. Sevgilisi olmayan kesimi iyice bunaltmamak lazım yaaa... :)) Sağolasın canım, kalemine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkti. Ben teşekkür ederim. Beğenmene sevindim. Evet sevgi günümüz kutlu olsun. Ben de seni öpüyorum. En derin sevgi ve selamlarımla😍🌷🤚

      Sil
  12. Yıldız emin ol bu mim çok güzel. İstiridye avcısına da böyle sorular bulduğu için çok teşekkür ederim. Tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz Fatih. Sağlıcakla kal 😊🤚

      Sil
  13. Güzel cevaplar vermişsiniz emeğinize sağlık :) Deniz yıldızı gerçekten de tam isminizle uymuş :)

    YanıtlaSil
  14. Geçen banada mim yollandı ama soruları yazmaya üşendimdi:)
    Düşündüm de bana benzeyen en yakın hayvan tembel hayvan. :))))

    YanıtlaSil
  15. Emeğinize sağlık keyifle okudum :)...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim benden de selamlar😀🤚

      Sil
  16. pozitif enerji aldım teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim ziyaret ve yorum için. Selamlar 😊🤚

      Sil
  17. Ayy Yıldız bayıldım cevaplarına gerçekten

    YanıtlaSil
  18. Sorular kadar cevaplar da şahaneydi, çok ilgiyle ve beğenerek okudum. Ah o küçük küçük hesaplar yapanlar yok mu?:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel ablacığım. Çok uzaklaşma özlüyoruz seni😊🌷🤚

      Sil
  19. bu mimde okuduğum en doğru ve iyi cevaplardı valla. erdemli cevaplar yaniii. şermin yaşar bi incelemeye alayım. bugünlerde bi de nermin yıldırım, sevinç çokum, nihan kaya incelemeye aldıydım. öykü günüü eveet. geçen sene öykü etkinliğini dinlemeye gitmiştim. karadeniz de iyi ivit. her gün sevgi günü olsuuun :) ne güzel yazıyon seeen. yazmaya daha da eğil benceee yaniii. güçlü yanın demekkisiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deepim. Ben de senin sıraladıklarına bir bakayım. Öptüm kocaman 😊🌷🤚

      Sil
  20. Blog dünyasinda tanidigima mutlu oldugum yildizlardansin. Samimi yanitlarin yanilmadigimin kaniti ☺️

    YanıtlaSil
  21. Duygularımız birebir karşılıklı Deryacığım. Ben de senin gibi nitelikli bir blog arkadaşı edindiğim için çokkkkk mutluyum. Buradaki ailemi seviyorum 😍😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  22. Ben çok hüzünlendim nedense okurken başka şeyler geldi aklıma çok güzeldi mim eline sağlık :*

    YanıtlaSil
  23. Canım benim hüzünlendirdim mi seni. Kalbine mi dokundum. 😍🌷🤚

    YanıtlaSil
  24. Seni sevmemin nedeni Adından diyi değilmiş.Bir çok konuya bakış açımızda aynı.
    Yazılarını,düşünlerini okumak bana keyif ve huzur veriyor.
    Sevgiler Yılďızım❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cansıııınn. İyi ki varsın, güzel insan, güzel yürek. ❤️❤️🌷🌷🤚🤚

      Sil
  25. Bu bir demdir gelir geçer diyebilmek ve o olgunluğa ulaşabilmek ne güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle gerçekten Cem. Teşekkür ederim uğradığın için 😊🤚

      Sil
  26. Benim de yükselenim yengeç.Aileye bağlıyız bizler :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl Yurdagül. Teşekkür ederim uğradığın için 😊🌷🤚

      Sil
  27. Yalnızlık başa bela dostlar;
    Gidelim, gelelim,
    Hal hatır soralım arkadaşlar;
    Gönlümüzü şad edelim.(İletişim güzeldir)

    YanıtlaSil
  28. Gittim, geldim, hal hatır sordum :)))

    YanıtlaSil
  29. Bloğunu okudum ve beğendim. Bende beklerim. Pek blog tarzında olmasa da arada yazmaya çalışıyorum
    https://magazintur.blogspot.com/2019/01/hint-cingeneleri-2019-ylnda.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Uğrayacağım ben de 👍😊

      Sil
  30. Canım o kadar yoğunumki yoruma bile zor geliyorum artık istiridye mimi çok eğlenceli olmuş cevaplarına bayıldım bu arada nedense görmeden bir yakınlık duyuyorum sana bayan bloggerlardan oluşan bir whatsapp grubumuz var katılmak istersen bana mail at sevgiler.

    YanıtlaSil
  31. Ay harika cevaplar 😍 Yaşamın bir film olsaydı ‘Sevgi ve Ümit’ olurdu ben de koşarak izlemeye gelirdim. Sevgiler 🤗❤️

    YanıtlaSil
  32. Ne kadar sıcacık bir yorum. Çokkkkk teşekkür ederim 😊🌷🌷🤚🤚

    YanıtlaSil
  33. mimler sayesinde blog sahiplerinin özelliklerini öğreniyoruz, keyifle okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esracığım. Sevgiler 😊🌷🤚

      Sil
  34. bu mim olayı bayağı yayıldı,ben mim yapmayı pek sevmiyom ama genelde okuyom mimleri,bu da samimi cevap verilen güzel mimlerden biri olmuş..🙂 elinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ertuğrul, hem ziyaret hem de yorum için. Selamlar :))

      Sil
  35. Ben de kesinlikle aslan olurdum herhalde :))))

    YanıtlaSil
  36. Evet bir mim daha ya ben artık mimlerden pek hoşlamamaya başladım sanırım üst üste gelince onda mı oldu ki acaba :)

    YanıtlaSil
  37. Doz aşımına uğradık😇😇😇

    YanıtlaSil
  38. Bu arada Meydan okuma yazı dizimi okumak üzere sizi blogumda ağırlamaktan şeref duyacağım. Yıldız.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıklıkla uğramaya çalışıyorum sana 😊🤚

      Sil
  39. Bu mimleri okuması da yapması da çok keyifli ama ben de zamanında yapamıyorum maalesef :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun geç değil ki, şimdi bile yapabilirsin :))

      Sil
Yorum Gönder
Üst