ZİHNİMDE HALA YAZILMAMIŞ SÖYLENMEMİŞ CÜMLELER VAR

71
Zihnimizdekiler
Merhabalar,
Erhan Çakırlar'ın başlatmış olduğu bir etkinliğe İbrahim (Aylak Editör) kardeşim beni de davet etti. Ancak sonradan farkına vardım ki ufak bir sapma yapmışım temadan. "Zihnimde hala yazılmamış cümleler" var yerine "zihnimde hala söylenmemiş cümleler var"  şeklinde bir yazı kaleme almışım. Yazı sona erdiğinde anladım hatamı. Sonra da hemen hemen aynı kapıya çıkıyorlar, deyip bu haliyle sizinle paylaşmaya karar verdim, sayın editörümün ve Erhan Çakırlar'ın affına sığınarak. 

ZİHNİMDE HALA SÖYLENMEMİŞ CÜMLELER VAR

Söylenmemiş cümlelerin kesif kıvamı bir toz bulutu misali sarmış göğü. İnsanların içinde tuttuğu duyguların önemli bir kısmı bir konuşma balonunun içerisine hapsedilmiş sanki. Orada öylece duruyorlar. Cümlelerin kimisi asla söylenmemesi gerekenler. Kimisi tetikte durmuş uygun zemin ve zamanı bekliyor. Kimileri bir öfke anında istemsizce kusuluyor, kimileri sızıntı yapıyor, kimileri kâğıda dökülmeyi bekliyor, kimileri ise yanlışlıkla sarf edilenler. 

İsyan cümleleri, yalan sözler, ima edilenler, veda sözcükleri, gerçekleşmeyecek vaatler, emir kipleri, alay ifadeleri de var. Ancak bunlar bir mermi kadar çevik. Mütemadiyen delip geçiyorlar konuşma balonunu ve dökülüveriyorlar orta yere. Oysa esaretine son verilmesi gerekenler; sevgi, saygı, bağlılık cümleleri, teşekkür, özür, hoşgörü ifadeleri, birlik-beraberlik, dayanışma, eşitlik, adalet, kardeşlik söylemleri olmalıydı.

Kafamızın içinde, nerede duracağını çok fazla kestiremeyen, rüzgâra doğru yön değiştiren omurgasız, ham cümlelerimiz var bir de. Onlar doğaya saçılmadan kendilerini imha edebilse keşke ve böylece mutluluğu, barışı, insanlığı anlatan cümlelere daha çok yer açılsa. Yeryüzünün her bir köşesine güzel tümceler ılık nefesler eşliğinde üflense ve herkes bu sözcüklerden ihtiyaç duyduğunu alıp onları içinde çoğaltıp, büyütebilse. Cümle kümecikleri içinden, ayıklanıp atılabilse sert ifadeler, yumuşak ve nazik olanlara zarar vermesin diye. Kelime kırıkları toplansa yerden, tek bir harf bile zayi olmasa,  hiçbir can yanmasa. Akıl süzgecinden geçmeden, gönül hanesinde demlenmeden sarf edilmese laflar ulu-orta.

Dilek ve dua cümleleri olsa ayrıca. Gözyaşı ve yakarışla yıkanmış olanlar semaya bırakılsa usulca. Henüz konuşmayı öğrenmemiş masum ve muhtaç bir çocuğun bakışları kadar etkili ve pür-ü pak bir biçimde anlatılabilse prangalı sözcükler, bakış okumayı bilenlere.

Yüksüz, maskesiz, riyasız, içten, aydınlık ifadelere duyulan özlem sona erse. Güzellikler dökülse dudaklarımızdan, bunlar kuşatsa evreni, çepeçevre sarsa. İyi niyetli, yapıcı, çözümcül cümleler bir adım öne çıksa. Şifalı kelamlar merhem olsa yaralarımıza. 

Ya da,   ya da sonsuza dek susulsa.....  


Bütün hakları saklıdır!!!!!

Yorum Gönder

71 Yorumlar
  1. Gardırobu açıp içinden beğenmediğimiz, eski olanları çıkarıp atabileceğimiz yer olsa keşke zihnimiz. Çok güzel kelimelerle anlatmışsınız. Zihnimde hala yazılmamış cümleler, başlığı sayesinde sizi bulmam çok zor olmadı :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle güzel bir teme seçtiğiniz için, ziyaretiniz ve yorumunuz için asıl ben teşekkür ederim. Selamlar :))

      Sil
  2. Güzellikler dökülsün dudaklarınızdan ne güzel bi cümle çok sevdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim SevKoz'um, sevgi ve selamlarımla :))

      Sil
  3. Edebiyatı bu yüzden seviyorum. Böyle güzel cümlelere imkan verdiği için. Kaleminize sağlık.
    "Söz ola kese savaşı söz ola bitire başı
    Söz ola ağılı aşı bal ile yağ ede bir söz" Yunus Emre'den

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük üstat Yunus Emre'den ne de güzel bir alıntı yapmışsınız. Beğenmenize sevindim. Çok teşekkür ederim bu güzel yorum ve bu değerli katkı için. Selamlarımla :))

      Sil
  4. Çok güzel, böyle güzel cümleler neden hep bayanlar tarafından yazılıyor anlamıyorum.? Ne kadar uğraşsam böyle duygusal yazı yazamıyorum. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendine haksızlık etme Fatih. Kıymetli paylaşımlarını ilgiyle takip ediyorum. Çok teşekkür ederim güzel yorumun ve ziyaretin için. Selamlar :))

      Sil
  5. Olsun böyle daha güzel olmuş :) İyi ki davet etmişim, ne güzel anlatmışsın. Ağzımızdan ömür boyunca güzel sözler çıkar inşallah desem de maalesef ülkemizin şartları pek buna müsait değil :) Teşekkür ederim davetimi kabul ettiğin için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim İbrahim. Çok güzel bir temaydı, katılmadan edemedim. Selamlar :))

      Sil
  6. harika soruya güzel cevap olmuş
    Mim için teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Dilek ve dua gönderiyorum ben de sıkça zihnimdeki söylenmemiş cümlelerden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorum ve ziyaret için.

      Selamlarımla :))

      Sil
  8. Zihnimde hala yazılmamış cümleler etkinliği çok güzel düşünülmüş. Erhan Bey'in fikrine sağlık. Yıldız Hanımcım siz de bu başlığa çok güzel hakkını vermişsiniz.
    Haksızlığın, yanlışların, iftiranın, nankörlüğün olduğu bir dünyada hep zihnimizde söylenmemiş cümleler olacak. Fakat dualar, sevgi, saygı, sabır, özür dilemek her zaman hayatımızda olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de yorumun hakkını vermişsiniz. En derin sevgi ve selamlarımla

      Sil
  9. iyi ve güzel işler yapmak için dilek ve dualar artsın hayatımızda

    YanıtlaSil
  10. Vavvv harika bir yazı olmuş, Zihnimde hala yazılmamış cümleler var başlığının en keyifli yazılarından birisini okudum. Paylaşımınız için teşekkür ederiz efem.

    YanıtlaSil
  11. Ben bu deniz yıldızını hep görüyordum ama aylak editörün yeni yazısında tekrar görünce yazılarınızı okudum her zamanki gibi. Ama o da ne, sizi izlemeye almamışım. Bunun için kızdım kendime:( Bundan sonra takipteyim. Gelelim bu harika yazıya. Konuşma balonunu delip geçen cümleler tabiri çok orijinaldi. Ayrıca dua ve dilekler zihinde kalsa dahi onları görebilen BİRi var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ziyaretiniz, takibiniz ve güzel sözleriniz için.

      Evet kesinlikle, dua ve dilekler zihinde bile görülüyor. Sevgi ve selalarımla :))

      Sil
  12. Zihnimde hala yazılmamış cümleler var...
    Harika bir yorum katmışsın sevgili Yıldız 💞💞💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Sevgiler, selamlar :))

      Sil
  13. Çok güzel yazmışsınız yada sizin tabirinizle söylemişsiniz... Son paragrafı inşaallah diye diye okudum...Emeğinize sağlık...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz yazdım/biraz söyledim Furkan. Teşekkür ederim güzel dileklerin için. Bir değeri varsa eğer ona bu değeri güzel yorumlar katıyor. Selamlar :))

      Sil
  14. Umarım güzel dilekleriniz kabul olur bende katılmıştım etkinliğe ama sizin kadar yazamadık sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah. Gayet güzel yazmışsınız, beğeniyle okuduğumu hatırlıyorum. Verdiğimiz evrensel mesaj hemen hemen aynı öyle değil mi?

      Çok teşekkürler, selamlar

      Sil
  15. Yıldızcığım duygularını ne kadar içtenlikle dile getirmişsin.Senin güçlü kalemine hayran olamamak elde değil.

    YanıtlaSil
  16. Dil kalbin aynası gibi..Yürekte ne varsa dile de o dökülüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum Yeşim, mutlu ettin beni. Öpüyorum kocaman :))

      Sil
  17. Harika bir paylaşım ve her paragrafı bir kaç kere okudum diyebilirim benim yazılmamış cümlelerime bile tercüman olan cümleler..
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Emine. Bu beni ilk ziyaretin. Hoşgeldin. Sevgilerimi gönderiyorum

      Sil
  18. ooooo bu neeee böyle şeyler yaz yaaa çok ağır hihihi :)

    YanıtlaSil
  19. Konuyla çok alakasız olacak ama sitemde tek soruluk bir anket paylaştım ana sayfada sağ tarafta hemen. Fikirlerinize önem veriyorum lütfen cevaplar mısınız? Siteme profil resmime tıklayıp ulaşabilirsiniz şimdiden teşekkür ederim ^_^

    YanıtlaSil
  20. Yazdiklarimiz da söylemek istediklerimiz degil mi canim 😊

    YanıtlaSil
  21. Benimde içimde o kadar söylenmesi gerekenler var ki....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim herkesin söyleyecek birşeyleri vardır. Sevgiler

      Sil
  22. yazının üslubunu beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ziyaret ve yorum için. Takipteyim 😊🤚

      Sil
  23. Mimledim seni Yıldızcım cevaplarsan sevinirimm ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Gayret edeceğim 😊🌷🤚

      Sil
  24. Merhaba Sayın Blog yazarı Blogunuz bir Mim etkinliğinde yer aldı. Yazar Tanışma etkinlik Mimine sizi tanıyan bir blog yazarı tarafından mimlendiniz.
    Sizinde yer aldığınız bu Mim işte burada->(
    Yazarlar Mimi ) tanışmamız için senide bekliyoruz. İlgine teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ersin. Beni de mimlemişsin çok teşekkür ederim. Ancak ben bu mimi daha önce yapmıştım. Sana bir başka mim borcum olsun. Selamlar 😊🤚

      Sil
  25. Zihnimde hala yazılmamış cümleler etkinliği ne de güzel düşünülmüş. Erhan Bey'i tebrik ederim. Siz de insanoğlunun düşüncelerine ne de güzel kelimelere dökmüşsünüz. Gönlünüze sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sevgi ve selamlarımla :))

      Sil
  26. Sizi bu yazımda https://blogadresimbuzlar.blogspot.com/2019/02/mimlendim.html#more mimledim.Cevaplamak isterseniz bekliyorum:)Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim ancak ben bu mimi daha önce yapmıştım. Sana bir mim borcum olsun e mi. Sevgiler selamlar 😊🤚

      Sil
  27. Ne güzel satırlar Yıldızcım. Özellikle son paragraf...
    "Yüksüz, maskesiz, riyasız, içten, aydınlık ifadelere duyulan özlem sona erse. Güzellikler dökülse dudaklarımızdan, bunlar kuşatsa evreni, çepeçevre sarsa. İyi niyetli, yapıcı, çözümcül cümleler bir adım öne çıksa. Şifalı kelamlar merhem olsa yaralarımıza."
    Bunlar yapılamıyorsa susulsa sadece gerçekten de... Kalemine sağlık, devamını dilerim ve okumak isterim :) Aa bi de ne iş yaptığını çok merak ettim benn ? :) Sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim. Beğenmene sevindim. İnşallah deva mı gelir diyelim. Eğitimciyim ben. Sevgi ve selamlarımla 😍🌷😊🤚

      Sil
  28. Zihnimde hala yazılmamış cümleler var etkinliğine biz de katıldık. Çok keyifli bir etkinlik oldu. Herkes konuyu farklı açılardan ele aldı. Sizin yazınız da çoook keyifli olmuş. :) Edebi bir biçimde gayet hoş ifade etmişsiniz. Zihnimizde yazılmamış cümle kalmasın diyelim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülhan. Çok naziksin. Sayfana ziyarte gittiğimde
      "Web Page Blocked" ile karşılaşıyorum ?????

      Sil
    2. aaa yok ki öle bişii. açık bloguu. şimdi ikinci blog da açtı, kedili bi blog :)

      Sil
    3. Bloğum açık Yıldız'cığım. Deep'in dediği gibi 2. bloğu da açtım. Blogger profiline geçtik. Ondan mı kaynaklı diyeceğim ama herkes giriyor. Sorun olduğunu sanmıyorum. Sen tekrar dene istersen sayfayı yenileyip falan. :)

      Sil
    4. Şimdi denedim. Gene aynı. Acaba benden mi kaynaklanıyor. Ara ara deneyeceğim. Durumdan haberdar ederim.

      Sil
    5. Dert anası derdim büyük sitene hala giremiyorum🤔🤔🤔

      Sil
  29. Sevgili Yıldız. Ben bunun bir etkinlik olduğunu nasıl anlamamışım? Hayret doğrusu, üzüldüm. Ben de yapayım bari. Bir iki blogda okudum. Onlar da hakkını vermişlerdi.
    Seninkini de çok beğendim.Favorim şu iki cümlen oldu: Şifalı kelamlar merhem olsa yaralarımıza. Ya da, ya da sonsuza dek susulsa...
    Aklına sağlık yavrum... Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  30. Ece abla sen ne tatlı bir kadınsın. Nasıl tatlı dilli bir insansın. Seviyorum seni. 😍😍Bu etkinliğe katılmanı çok isteriz.. Öpüyorum kocaman 😊🤚🌷🌷🌷

    YanıtlaSil
  31. Anlatabildiklerimiz var, anlatamadıklarımız var Yıldız'cığım :( o yüzden çoğu cümleyi zihnimizde saklıyoruz:( söyleyemiyoruz.
    Eline sağlık çok güzel yazmışsın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Müjde abla anlatamadıklarımız daha çok sanki😍🌷😊😇😇🤚. Cansın🤚

      Sil
  32. Ne kadar güzel olmuş canım zevkle okudum sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim. Teşekkürler. Benden de sevgiler selamlar 😍🤚

      Sil
  33. sizin gibi güzel cümleler yazmak isterdim ne yazıkki bu konuda yeteneksizim. kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  34. Estağfurullah. Bizi bir araya getiren karşılıklı güzel paylaşımlar. Ayrıca yazıyı anlamlı kılan asıl bu eşsiz, bu samimi yorumlar😍🙏🌷🌷🤚🤚

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst