KÜÇÜK İSTAVRİT

29
Küçük İstavrit Anonim-Şiir

Herkese Merhabalar,
Uzun zamandır buraları ihmal ettiğimin farkındayım. İş ve özel hayatımdaki sıkı tempo bir müddet daha sürecek gibi. O yüzden hoşuma giden bir şiirle “ce” yapıp kaçacağım şimdilik. Şiirin yazarı kimine göre, Namık Kemal, kimine göre Nazım Hikmet, kimine göre anonim. Belki sizler bu gizemli şairin kim olduğunu biliyorsunuzdur.

On iki ayın Çarşambası dedikleri Eylül ayı, tatlı telaşelerini de alıp giderken benimkileri de götürmeyi unutmaz inşallah diyor ve Küçük İstavrit’in şiirsel öyküsü ile sizleri baş başa bırakıyorum. 

Not: Bu akşam yemekte balık yoktur inşallah...

Mutlu hafta sonları...


KÜÇÜK İSTAVRİT

Küçük istavrit yiyecek bir şey sanıp hızla atıldı çapariye..
Önce müthiş bir acı duydu dudağında
Gümbür gümbür oldu yüreği
Sonra hızla çekildi yukarıya
aslında hep merak etmişti denizlerin üstünü
neye benzerdi acep gökyüzü
bir yanda büyük bir merak
bir yanda ölüm korkusu..
ne çare balıkçının parmakları hoyratça kavradı onu
küçük istavrit anladı, yolun sonu..
Koca denizlere sığmazdı yüreği
Oysa şimdi yüzerken küçücük yeşil leğende
cansız uzanıvermiş dostlarına değiyordu minik yüzgeci..
İnsanlar gelip geçtiler önünden, bir kedi,
yalanarak baktı gözünün içine,
yavaşça karardı dünya başı da dönüyordu.
son bir kez düşündü derin maviyi, beyaz mercanı
bir de , yeşil yosunu..
işte tam o anda eğilip aldım onu..!
yürüdüm deniz kenarına
bir öpücük kondurdum başına
iki damla gözyaşından ibaret sade bir törenle saldım denizin sularına..
bir an öylece bakakaldı.!
sonra sevinçle dibe daldı gitti, tüm kederimi söküp atarak
teşekkürü de ihmal etmemişti
birkaç değerli pulunu, elime avuçlarıma bırakarak…
balıkçı ve kedi şaşkın baktılar yüzüme
sorar gibiydiler, neden yaptın bunu niye…,

“bir gün” dedim
“bulursam kendimi yeşil leğendeki küçük istavrit kadar çaresiz,
son ana kadar hep bir umudum olsun diye.”


Yorum Gönder

29 Yorumlar
  1. Çok etkilendim. Çok güzel bir şiirmiş..
    Bende bir bakayım dedim kiminmiş bu şiir diye, birçok yerde şiirin "Serdar Sıralar" tarafından yazıldığı söyleniyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim bu güzel katkı için Yunis Bey 😊🤚

      Sil
  2. Çok güzelmiş... Paylaşım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Sevgiler selamlar 😊🌷🤚

      Sil
  3. Çaresizlik...
    Son anda gelen bir umut ışığı.
    Dünyalar senin olur.

    YanıtlaSil
  4. Ya ama yine çok güzel bir hikaye :)

    YanıtlaSil
  5. hımms şöyle baktım da namık kemal gibi sanki netten bakınca ama bilinmez tabii, geçende de bir can yücel şiiri diya bişi vardı ya, o da hani can yücel değilmiş :) nazım acaba böyle bir şiir yazar mıydı ya, onun için denişik gibi buuu :) güzel o başka :)

    YanıtlaSil
  6. Şairini merak ettirecek güzel bir şiir :) Teşekkür ederiz efendim ^^

    YanıtlaSil
  7. Yıllar evvel okuyup unuttuğum şiiri hatırlamak iyi geldi...çok teşekkürler.. Kim yazdıysa yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar güzel bir şiir ne önemi var kim yazmış bam telimize dokunduktan sonra hoşgeldin bebeğim.

    YanıtlaSil
  9. Ben de tam olarak kime ait olduğunu merak ederim Yıldız Hanım. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. İlk defa okuyorum bu şiiri. Harikaymış. Bir mesaj veriyor anlayana...

    YanıtlaSil
  11. güzel şiir umut hep yeşermeli

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel şiirmiş. Umutsuz olmaz.

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir şiir. Umut etmek ne güzel.

    YanıtlaSil
  14. İstavrit seven bir şair olduğu kesin :) şirin güzel bir şiirdi

    YanıtlaSil
  15. yıllar önce bu şiiri okumuş ve hüzünlenmiştim. O günlere döndüm

    YanıtlaSil
  16. Çok severim balık yemeyi ama düşündürdü beni bu şiir...

    YanıtlaSil
  17. ilk kez okudum, çok etkiliyeci

    YanıtlaSil
  18. sonunda istavrit kurtuldu ya derin bir ohhhh çektim Yıldız... sık sık gel buraya lütfen

    YanıtlaSil
  19. Bu şiiri ne zaman okusam içim burulur ☺️

    YanıtlaSil
  20. Sembolizm iyidir. Çok şeyler anlatır.

    YanıtlaSil
  21. çok güzel, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  22. Çok etkileyici olmuş, bayıldım.

    YanıtlaSil
  23. Ben gene geldim:))hadi canlan biraz.

    YanıtlaSil
  24. Ben Namık Kemal olarak biliyorum canım :) Ama bazı şiirlerin böyle muallakta kalan yazarları oluyor ki aslında bir yandan çok üzücü :)
    Umarım iş yoğunluğundan zaman bulursun çünkü sayfanda olmayı seviyorum :) Ufak bir blog değişikliği yaparak geri gelmiş oldum, Efsunvari ben :)

    Sevgiler, selamlar.

    YanıtlaSil
  25. Merhaba.Siteniz oldukça hoş ve takip ettiklerim arasında.Zaman ayırıp yeni açtığım bloguma göz atıp takip ederseniz memnun olurum.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  26. Son ana kadar umudumuz olsun. Hiç bir şey yokken bir yerden bir şey gönderiyor yaradan

    YanıtlaSil
  27. Serdar Sıralar’ın ilk kez 1997 yılında İstanbul Diş Hekimleri Odası dergisinde yayınlanan şiiriymiş.

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst