KELİME OYUNU 10 RÜYA BULUTU

59

 

KELİME OYUNU 10  (RÜYA BULUTU)

Bu haftanın sihirli kelimelerini sevgili EsTen verdi: parmak ucu, veda, ruh, sevilmek, satır. Bu kez biraz farklı bir anlatım olsun istedim. Umarım beğenirsiniz. EsTen’e teşekkür ediyor yazımla sizi baş başa bırakıyorum.  

 RÜYA BULUTU

- Bir düş gördüm, dedi. Arkasından merak edip sorsun diye bekledi. Beklediği soru hiç beklemediği kadar güzel gelmişti.

- Hayrolsun! Ne renk bir düş?

- Mavi… Sonsuzluk mavisi. Daha öncekilerden çok farklı…  Anlatmamı ister misin? Bu kez sorusunun cevabını bekleyemeyip konuşmasını sürdürdü.

- Dışarıda bir tıkırtı duydum. Parmak ucunda dans eden, ritmik tıkırtılar… Koşarak kapıya doğru gittim. Kimse yoktu ama davetkâr tıkırtılar oradaydı. Sese doğru yaklaşıp başımı yukarı kaldırdığımda tıkırtıların buluttan düşen yağmur damlaları olduğunu fark ettim. Beni görünce yağmayı kesip alçalarak önümde eğildi bulut. “Haydi, gidelim” dedi. Bu reveransa kayıtsız kalamazdım. Üzerine atladığım gibi birlikte gökyüzüne süzüldük. Hiç sormadım, “sen kimsin, nereye gidiyoruz” diye. Elbet vardı bir bildiği. Rüyaların en güzelini akışa teslim olduğumda görmemiş miydim? 

Birlikte “Az gittik, uz gittik, dere tepe düz gittik. Çayır çimen geçerek, lale sümbül biçerek, soğuk sular içerek, altı ayla bir güzde, bir arpa boyu yol gittik.” Dilime dolanan bu tekerlemeyle, bulutun sırtında, masalsı diyarların tam ortasındaydım. Ağırlığımdan yorulmuşa benzemiyordu. Sonra şeklini değiştirip yüzünü bana döndü: “Ne dersin, yağmur olup yeryüzüne mi yağalım yoksa yükselmeye devam mı edelim?” Gökyüzünün her bir katmanını çok merak etsem de “yağmur olup yeryüzüne yağalım” dedim. Zira tohumlarımızın filizlenmesi gerekiyordu. Buğdaylarımızın başak vermesi, hasadın bereketlenmesi, ekmek olup evimize geri dönmesi gerekiyordu. Ayrıca çocuklar yağmurda ıslansın, ayakları nemli toprağa bassın, doğa ananın sunduğu çamurdan hamurlarla yıkılmaz kaleler yapsın istiyordum. Orhan dede, ceketini çıkarıp sevmek için sevilmeyi beklemeyen Fatma ninenin omzuna atsın, şemsiyenin altında ona serenat yapsın istiyordum. Faruk abi mahalle kahvesinde ince belli çay bardağını iri parmaklarıyla kavrayıp çayını yudumlarken bütün dertlerini unutsun, sadece yağmuru seyretsin istiyordum. Kır düğünü ile evlenen Asuman ve Aytuğ nikâh defterini yağmurun altın mürekkebiyle imzalasınlar, o mutlu anı, o ölümsüz satırlara ebediyen mühürlesinler istiyordum. İpe gerdiği çamaşırlar ıslanmasın diye bahçeye koşan Necla abla o sırada sevdiceği ile karşılaşsın meftunu olduğu gamzeli gülüşün anlattıklarını uzun uzun hayra yorsun diyordum. Ahmet amca arabayı yıkatmadığına, Gülsüm teyze camı silmediğine, süslü Nurdan fön çektirmediğine sevinsin istiyordum.  

Üzerinde göğe yükseldiğim bulutun pamuk kollarında hiç olmadığım kadar mutlu hissediyor, rüya içinde hayal kurmanın ne demek olduğunu ilk kez tecrübe ediyordum.  Rüyamda hayal kuruyor, yine rüyamda kurduğum hayalin gerçek olmasına tanıklık ediyordum. Ben kendi hülyama dalıp gitmişken dönüp tekrar sordu bulut: “şimdi ne yapmak istersin?” Her zaman merak ettiğim yağmur ormanlarına gitmek istediğimi söyledim. Hiç ikiletmedi. Aynı tekerlemeyi sadece bir kez söylemiştim ki baktım gelmişiz bile. Orada daha önce hiç görmediğim kuş türleriyle, rengârenk bitki örtüleriyle, kanadında bin bir farklı rengin harmoni içinde kaynaştığı özgür kelebeklerle karşılaştım. Buluta beni yere indirmesini söyledim. O an, daha önce hiç koklamadığım enfes bir rayiha burnumun deliklerinden ciğerlerimin en ücra köşelerine kadar nüfuz etti. Kurtlar kuşlar geldiğimi ormanın cümle azalarına müjdeledi. Beni nasıl ağırlayacaklarını bilemediler. Ağaçlar, yemişlerini önüme döktü, ılık esintileriyle ruhumu kanatlandırdılar. Büyülü bir atmosferin içindeydim ve asla uyanmak istemiyordum. Oysa bulut gitme vaktinin geldiğini, artık veda etmem gerektiğini söylüyordu. Ben 'görmek istediğim daha pek çok yer var' diye direttikçe o 'başka bir rüyada oralara da gideriz elbet' diyordu.

Bulut, aldığı kutsal emaneti getirip yatağına bıraktığında sabah olmak üzereydi. Bedeni yatağında, annesinin öpücüğü yanağında, yağmur damlaları camındaydı. Rüya içinde rüya gördüğünü, rüya içinde hayal kurduğunu, rüya içinde kurduğu hayalleri gerçekleştirdiğini anlattı, bir çırpıda. Sonra cama doğru yaklaştı, tanıdık bir bulut görme ümidiyle başını göğe doğru kaldırdı. O an bir tıkırtı duydu sanki, parmak ucunda dans eden, davetkâr, ritmik tıkırtılar…

 


Yorum Gönder

59 Yorumlar
  1. Neden yağmur yağmasını istediği bölümlere bayıldım. Çok samimi, içten ve bizden sahnelerdi. :) Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir anlatımdı..bence bu hikaye bir köşede durmalı yarın bir gün kitap olursa diye

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Mai,
      İnşalllah diyelim :)) :))

      Sil
  3. Mavi bir rüya...
    Ne hoş olmuş.
    Yağmur yağıyor olsaydı keşke şimdi
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söyledin evet, mavi bir rüya, sonsuzluk mavisi :))

      Sil
  4. Neden yağmur yağmalı kısmı çok etkileyici olmuş, bu güzel yazı için teşekkürler size :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel ziyaret için :))

      Sil
  5. Ben teşekkür ederiiiim özlemişim yıldızcım yazılarında hep yüzümde bir tebessüm oluyor kelimelerimi de çok güzel kullanmışsın çok beğendim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim canım. Bu yazının bir diğer mimarı da sensin. Beğenmene sevindim. Sevgi ve selamlarımla 😊🌺🤚

      Sil
  6. O kadar guzeldi ki. Masal dunyasi icinde gibiydim. Gercekten cok basarili olmus. Kaleminize saglik. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Bonheur, sağolasın :))

      Sil
  7. Kaleminize sağlık, güzel bir hikayeydi. Okurken yağmurun sesini kulaklarımda hissettim. Bir ahenkle sona vardık. Belli kelimeler etrafında şekillenen yazılar, bir süredir uzak kalmıştık, güzel bir uygulama olmuş.

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir hikayeydi. Anlatımınız,hikayenin konusu... Kaleminize sağlık. Bayıldım 🌸

    YanıtlaSil
  9. Hiç sıkılmadan gülümseyerek okudum

    YanıtlaSil
  10. Çokkkkk teşekkür ederim Nuray 🙏😊🤚

    YanıtlaSil
  11. Düş gördüm, dedi. Arkasından merak edip bekledi. Yalnız bir cümle üzerinde dahi dakikalarca düşünülebilir. Burada kısmen seci sanatına rastladım. Bu benim çok hoşuma gider. Diğer mesele ise bekler iken "hayrolsun!" cevabını vermemek oldu. Düşündüm, düş gördüm diyor ama beriki hiç oralı olmuyor. Sanırım kendi kendime eğlenmek istediğim zamanlardan birindeyim.

    YanıtlaSil
  12. Ne hayırlı bir yorumda bulundunuz Mustafa Bey:)) Dediğiniz türden bir cevap beklenir normalde.
    Beriki, size hak verdi ve gereğini yaptı :))
    Çok teşekkür ederim değerli katkınız için :))

    YanıtlaSil
  13. ilginç ve hoş başladı ilginç ve hoş bitti, ne olcak acaba nereye bağlancak diyoduum, bulut ve rüya ve rüya görmek ve bulutla gezmek ne güzel buluşlar :) o tekerleme de tam ezberlemelikmiş valla :) bir de sende renk merakı da var, renklerle düşünüyon galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet doğru renklerle konuşurum Deepsiii :)) "Sarıyı versene, kırmızıyı alsana" :))

      Beneğenmene sevindim. :))

      Sil
  14. Çok güzeldi :) okuduklarım arasında en iyisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim Andromeda, beğenmene sevindim 🙏😊🌺

      Sil
  15. Kurak giden şu günlerde yağmura ihtiyaç çok. Diğer taraftan her şey kararınca güzel. Selamlar 😊🤚

    YanıtlaSil
  16. Ben anlatım tarzınızı hikâyenizin konusundan daha çok beğendim. Yani üslubunuzu. Ve bence üslup konudan çok daha önemlidir.
    Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin gibi düşünüyorum. Çok teşekkür ederim. Selamlar :))

      Sil
  17. Yıldız hanım harika yazıyorsunuz yazmayı hiç bir zaman bırakmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bir motivasyon cümlesi benim için. Çok teşekkür ederim 🙏😊

      Sil
  18. Eline sağlık Yıldızcığım harika olmuş.
    Böyle bir oyunu orta son sınıfta edebiyat hocamız vermişti. Çok hoşuma gitmişti. Hâlâ hatırlarım kelimeler kör, orman, tren ama iki tane daha vardı onları unuttum. :)
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Müjde ablacığım. Eğlenceli ve faydalı bir etkinlik. Benden de sevgiler selamlar

      Sil
  19. Merhabalar.
    Kurgunuz, masalsı anlatım tarzınız, tasvirleriniz o kadar şahaneydi ki anlatamam. Bir masal ya da hikaye kitabının içinde küçük bir masal ya da hikaye sayfası olarak yer alacak kadar değerli paylaşımınız için kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    Kaleminizde, çocuklar için masal ya da hikayeler üretebilecek değerde bu kabiliyeti görmemek mümkün değil. Rahmetli babamın rüyasız hiç bir günü olmazdı. her sabah kalktığın da hemen "yine bir rüya gördüm" der ve bizden "hayırdır inşAllah" dememizi bekler, karşılığında da tekrar kendisi, "hayrınız karşı gelsin" derdi.

    Konu rüya olunca şu tespitimi, burada paylaşmama izin verirsiniz herhalde. Sabaha karşı görülen rüyaları hemen hatırlarız ve biriyle paylaşırsak, yani gördüklerimizi birine anlatırsak hatırda bir müddet kalmasını sağlarız. Ancak gecenin derinliklerinde görülen rüyaları sabah kalkar kalkmaz hatırlamak çok zordur. Ancak gün içerisinde bir yerde gecenin derinliğinde gördüğümüz rüyayı hatırlayacak bir olay ya da durumla karşılaştığımız da hatırlayabiliyoruz.

    Bazen şöyle bir durum da yaşayabiliyoruz. Hani bir reenkarnasyon olayı var ya, ruh göçü de dediğimiz ve ruhun sürekli bedenlendiğine inanılan bir tür inanç sistemi. Aslında o daha önce yaşadığımızı sandığımız olaylar, bence gecenin derinliklerinde yaşadığımız rüyalardan başka bir şey değildir diyorum ve yorumu fazla uzatmadan burada noktayı koymak istiyorum.
    Güzel bir paylaşımdı. Teşekkür ederim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  20. Detaylı yorumları çok seviyorum Recep Bey, kendim her ne kadar yapamazsam da😇🙃.

    Rüya görmek sağlık belirtisiymiş. İnşallallah güzel gördüğümüz bütün rüyalar gerçek olsun. Çok teşekkür ederim kıymetli zamanınızı ayırarak yaptığınız bu güzel katkı için. Sağolunuz🙏😊

    YanıtlaSil
  21. insana iyi gelen, tebessüm ettiren bir yazıydı. bence verilen kelimeleri çok yerinde ve güzel kullanıp yorumunuzla zenginleştirmişsiniz. kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  22. Küçük Prens her ne kadar çocuklar için yazıldığı zannedilse de tüm dünya yetişkinlerine armağan edilmiş bir kitaptı. Çünkü zaten içinde geçenleri bütün çocuklar çok iyi biliyordu. Asıl amaç yetişkinlerin okuyup çoktan unuttukları değerleri geri kazanmasını sağlamaktı. Kitabın tamamına yayılmış çocuklardan ziyade büyüklere verilmiş ders mahiyetindeki sözler dünyada 225 dile çevrilmiş edebiyat dünyasının baş yapıtlarından biriydi. Ben, büyüklere verilen mesajlara bayılmıştım. Misal, "İnsanların nerede oldukları asla bilinmez. Rüzgar onları oradan oraya gezdirir durur. Köklerinden yoksundurlar bu da onlar çok rahatsız eder."

    Sizin olağanüstü sadelikte kurgulanmış hikayenizdeki "rüya, bulut, yağmur" üçgeninden çokça etkilendiğimi belirtmek isterim. Küçük bir rüyanın etkileyici kurgusu, bir bardak su ile sular seller yarattığınız tasvirlerinizi çok beğendim, kendimce dersler aldım. Tıpkı Küçük Prens kitabında olduğu gibi. "Yolcular için yıldızlar yol göstericidir.."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Taner Bey,
      Bu kısa öykü, Küçük Prens'i hatırlatmışsa zihninizde ne mutlu buna. Bundan büyük bir onur duyarım. Öyle güzel, öyle motive edici bir paylaşımda bulunmuşsunuz ki insana sayfalarca yazı yazdırır :))

      Ben de aciz yolculardan biriyim aslında. Kat edeceğim çok uzun bir yol var, bir de yolumu aydınlatan çok güzel yorumlar...

      Çok çok teşekkür ederim bu içten desteğiniz için. Beni çok mutlu ettiniz. Herşey gönlünüzce olsun :))

      Sil
  23. cümlelerin su gibi aktı ne tatlı masal bu bayıldım valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim. Selamlar 😊🙏🤚

      Sil
  24. Okurken ben de kendimi hayallerime teslim ettim. Kalemine , yüreğine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim canım 🙏😊🤚

      Sil
  25. Çok çok çok güzeldi. Kaleminize sağlık :) Anlamlı bir yazı olmuş ben çok beğendim 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Yağmurcuğum🙏😊🤚

      Sil
  26. Rüyada Hayal kurmak çok güzel olmuş teşekkürler Yıldız Hanım

    YanıtlaSil
  27. Çok güzel yazmışsın Yıldızcım, okurken beni alıp başka diyarlara götürdü adeta 🥰 🥰

    YanıtlaSil
  28. çok hoş bir kurgu olmuş. Tadı damağımda okudum. Yazmayı hiç bırakma tatlım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim Lerzancığım 🙏😍🤚

      Sil
  29. Bu etkinliği çok seviyorum... 😍🤩

    YanıtlaSil
  30. Mrb.Kaleminize sağlık,çok samimi ve güzeldi;)

    YanıtlaSil
  31. öykü alanında cok basarılısınız gercekten..
    Kitabınızı da okumuş biri olarak , tebrik ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunları duymak ne güzel. Çokkkkk teşekkür ederim. Kitabıma verdiğiniz değer için de çok çok teşekkür ederim 🙏😍😊🤚

      Sil
  32. Ay ben ikinci kitabı beklemeye başladım bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm çokkkkk teşekkür ederim inşallah diyelim 🙏😍

      Sil
Yorum Gönder
Üst