KİLOSTROFOBİK MİSİNİZ?

30


Merhabalar Sevgili Okurlar,

Bilmem daha önce “KİLOSTROFOBİ” kelimesini duydunuz mu? Duymadıysanız yanıtı işte burada;

Kilostrofobi; Aşırı kilolu insanları itici bulma, onlardan haz etmeme, onları dışlama hali. Bu tanımlama kilolu insanlara umut olsun diye kaleme aldığı “Kilostrofobi” kitabının yazarı Sencer Piyancı’ya ait. Sencer Bey neredeyse hayatının tüm dönemlerinde kilostrofobik insanların hışmına maruz kalmış biri. Bir arkadaşı ona büyük beden blogger’ı olma önerisinde bulunduğunda kendisini yazarak daha iyi ifade edeceğini düşünmüş o yüzden de yaşadıklarından yola çıkarak “Olduğun Gibi Güzelsin” mesajı veren ve kendisini kilolu hisseden herkesi farkındalığa ve mutluluğa çağıran bu kitabı yayımlamış. Ben henüz alıp okumadım. Ama  “Kampüs” dergisinin son sayısında yazarla yapılan röpörtajı okuduğumda ilgimi çekti. 


Sencer Bey; röpörtajında ülkemizde genellikle “Boğazını tutamayan insanın hiçbir işe azmedemeyeceğine, iradesiz” olacağına dair ön yargılar olduğuna inanıyor. Hatta bu konuda cinsiyet ayrımcılığı olduğunu söylüyor. Zaman zaman erkekte güç ve zenginlik nişanesi gibi algılanan bu durumun kadınlar için hiç de öyle olmadığı kanaatinde. Ben de aynı fikirdeyim. Öyle kilolu biri falan da değilim ama özellikle biz kadınlara çokça dikte edildiğini düşündüğüm daha daha zayıf, daha daha fit, daha ultra bakımlı görünme çabası ve baskısından bir an önce sıyrılmamız gerekiyor artık. Bana göre en ideal kilo ruhsal ve fiziksel olarak kendimizi iyi hissettiğimiz kilodur. Tıbben ve başka nedenlerle aksi gerekmiyorsa birkaç kilo fazlalığı özellikle de aşırı kilolu insanların gözü önünde dert edip bunun üzerine dakikalarca konuşmak çok doğru olmasa gerek. Bu sorgulamalar mesleği mankenlik olanların gündemini istediği kadar meşgul edebilir belki ama bizimkini etmemeli.


Yeryüzünde birçok insan her gün kilosu yüzünden sözlü ve fiziksel şiddete maruz kalıyor. Şişmanlar gibi aşırı zayıflar da benzer tacizlere uğrayabiliyor. Sanırım insanların fiziksel görüntüleriyle ilgili olarak acımasız eleştirilerde bulunmadan önce bu konuda biraz daha bilinçlenmemiz, empati yeteneğimizi biraz daha geliştirmemiz ve kilostrofobik reflekslerimizi biraz daha törpülememiz gerekiyor. İlk adımı bu kitabı okuyarak atabiliriz belki de.

Şişmanlar, zayıflar, balık etliler, sıskalar, normal kilolular sizleri seviyorum. Hepinize iyi hafta sonları  J


Yorum Gönder

30 Yorumlar
  1. Valla bu konuda başka bir yerde de fikrimi söylemiştim ama burada ta yazmak istedim bence sorun en başta televizyon ve diziler tüm diziler de başrol oyuncuları çok fit çok güzel çok bakımlı... Herkes böyle imajı veriyor bir şekilde ben neden böyle değilim hissi uyandırıyor.
    İkinci neden ise sosyal medya fotoğrafları ve filtreler filtreler ile herkes ultra zayıf ultra pürüzsüz ve ultra güzel bunlara sürekli balkanlarda da uyandırdığı his aynı ben de öyle zayıf ve güzel olmalıyım.
    Zayıflık =Güzellik olgusu var

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel özetlemişsin durumu Sevkoz'cuğum. Teşekkür ederim bu güzel yorum için :))

    YanıtlaSil
  3. Kiloluyum, çevremde böyle insan çok ama aldırış etmiyorum.

    YanıtlaSil
  4. Şu yaşıma kadar biraz göğüslü ve göbekli olmamın dışında kilolu olmadım amaaa, olsam da çok dert etmezdim sanırım... Sadece; hastalıklar da gelirse peşinden, o zaman; hastalık fobim olduğu için derhal gereken her şeyi yapardım. Diğer; kilolu, zayıf ya da herhangi bir engel ya da kusuru olanlarla dalga geçenlere, hele ki yanımda olursa bu durum, mutlaka tepki veririm. Empati sahibi olmadığını anladığım herkesi, bunu anladığım anda hayatımdan çıkarırım.
    Yıldız, güzel bir tanıtım ve yararlı bir paylaşımdı. Gelmişken üye oldum. Şimdi e-maille takip butonunu bulmalıyım. Öykümüzün senin yazdığın bölümünü de okuyacağım şimdi. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ecec'ciğim hoşgeldin, sefalar getirdin. Bu güzel ve samimi yorum için çok teşekkür ederim. İnşallah daha nice paylaşımlarda buluşmak dileğiyle:))

      Sil
  5. Benim kilolarımla oğlumdan başkası dalga geçemez! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey güldürdünüz beni. Allah da sizi güldürsün :)))))))

      Sil
  6. ha haa kilostrofobi mi çok komik isim bu yaa, bundan kitap yazmış he ne güzel buluş yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet Deepcan güzel buluş gerçekten de :))))

      Sil
  7. Böyle insanların olduğunu bilmiyordum, sayende öğrenmiş oldum, bu güzel yazın için teşekkürler yıldız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Teşekkür ederim ziyaret ve yorum için :))

      Sil
  8. Insanlari dis g8rünüsle yargilamamak gerekir. Güzel bir farkindalik yaratacak kitap. Sevgiler canim 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benden de sevgiler selamlar Derya'cığım :))

      Sil
  9. Klostrofobi diye algıladım yazı başlığını görünce ama kilostrofobi çok farklı bir konuymuş. Açıkçası bilmiyordum ve öğrenmiş oldum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kelime oyunu yapılmış Yeşim'im :))

      Sil
  10. Bu tarz insanların ağzına kürekle vurasım var. Gerçekten zayıf olup çok özür dileyerek söylüyorum beyinsiz olanlar var. Onları nereye koymalıyız acaba?

    YanıtlaSil
  11. Sadece kilolu dediğimiz insanlar acaip söylemlere maruz kalmıyor galiba. Kilo boy indeksim normal seyrinde devam ederken göz algılamalarındaki değişiklikler neticesinden zayıf gelin olmanın vermiş olduğu gururla selamlıyorum efendim. :):)
    Sayenizde yeni bir kavram ve kitap öğrenmiş oldum. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim ziyaret ve bu güzel yorum için :))

      Sil
  12. insanlar öze değilde şekle değer verdikleri sürece insanlar birbirlerini yargılamaya devam edeceklerdir. Sorun dış görünüşlerde değil hastalıklı bakış açılarımızda aslında. Farkındalık yaratan bu değerli paylaşımın için tesekkur ederim kalemine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Meczup,
      Yaz modunda bloglarımızın üzerine ölü toprağı serpilmiş gibi sanki öyle değil mi? Ben de tembelleştim zira. Çok teşekkürler bu güzel yorum için :))

      Sil
    2. Haklısın gerçekten de (:
      Her ne kadar yeni yazı yazamasam da blogları okumaya, okuduklarıma muhakkak yorum yazmaya özen gösteriyorum yinede.
      Asıl ben teşekkür ederim (:

      Sil
  13. Medyanın 'sözde ideal kadın' algısı yaratmaya başlamasıyla maalesef ki insanlar daha da acımasızlaşıyorlar ve sağlıklı olmak zayıflıktır sözleri ile kendilerine kapılar açıyorlar. Bir dönem o kadar çok "çirkinsin, çok zayıfsın, gebereceksin, aslında beline değil de hah tam o bacağının yukarısındaki köşeye kilo alsan çok güzel olursun" gibi cümleler sonucu, anoreksiya nervozanın kıyısından döndüm. (panik ataklarım ve kısmi sosyal fobim yetmiyormuş gibi). Tüm saçmalayanları çıkardım hayatımdan. Hepsini böyle toplayıp da ağızlarına terlikle falan mı vursak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin, sefa geldin bloguma. Evet gerçekten de bazıları terliği hak ediyor.

      Çok teşekkürler bu samimi yorum için. Başka paylaşımlarda görüşmek dileğiyle :))

      Sil
  14. Sayenizde yeni bir şey daha öğrendim bugün. Çok aşırı kilolu değilim ama yeme konusunda çok rahatım. İstediğim zaman yer, kilo alır, abarttığımı anladığım zaman kendi kendime diyet yapar veririm o kiloları. Bu çok ilginç bir takıntıymış gerçekten.:)

    YanıtlaSil
  15. İnsanın kendini ayarlayabilmesi çok güzel. Teşekkür ederim Gülhan hem ziyaret hem de yorum için. Sevgiler selamlar 😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  16. Sanırım ben kilostrofobiğim:))

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst