İSTİRİDYEDEN ESKİ RAMAZANLAR MİMİ

91
Merhaba Kıymetli Arkadaşlarım,
Uzun bir aradan sonra sevgili İstiridye Avcısı’nın başlattığı, dalga dalga yayılan Ramazan temalı güzel bir mim yazısıyla yeniden karşınızdayım. Çoğu arkadaşımın iştirak ettiği bu mim yazılarını çok büyük bir keyifle okudum. Her birinde kendime ait şeyler buldum, çok önemli tespitlere fikren ortak oldum. En son beğenerek okuduğum mim yazılarından birini de Cafe Tigris kaleme almış ve o da beni bu etkinliğe davet etmiş. Paylaşımlarını çok takdir ettiğim hem İstiridye Avcısı’na hem de Cafe Tigris’e çok teşekkür ederek soruları cevaplıyorum;  

1) Ramazanı bir hediye paketine benzetirsek sizin için nasıl bir paket olurdu? İçinde sizin için neler olurdu?

Ramazanı bir hediye paketine benzetseydim eğer içinden huzur, bolluk, bereket, misafirler, davetler, çoğalan maddi/manevi paylaşımlar çıkardı sanırım.

Ayrıca bu pakete; hafta sonuysa eğer, sahura kadar uyumayıp öğleye kadar uyuma isteği, gün boyu akşama ne pişirsem telaşelerinden sonra bir kase çorba ve bir bardak suyla doyup kalkma halleri,  bazen de tam tersi; çok yedikten sonra "ya kırk adım at ya da sırt üstü yere yat" kuralını uygulayan insan manzaraları eşlik ederdi. Esprili manileriyle birlikte ramazan davulcularını da unutmamak gerek.
2) Ramazan ile ilgili hatırladığınız en net anınız hangisidir? Size kazandırdığı hislerle birlikte anlatır mısınız?
Oruç tutmaya yeni yeni alıştığım çocuk yaşlarımdan birinde niyetli olduğumu unutup, bir kase yoğurdu ekmekle beraber iştahla yediğimi ve oruç tuttuğumu kasenin dibini gördükten sonra hatırladığımı gülümseyerek anımsarım hep. Durumu öğrenen oruçlu kardeşlerimin, yüzüme özenerek mi, üzülerek mi baktıkları konusunda hala net bir fikir sahibi değilim. Ondan sonra da küçük küçük yanılmalarım oldu tabi ama hiçbir zaman dolu dolu bir kaseyi tamamen tüketecek kadar kendimden geçmedim.

Bir de meşhur ramazan pidelerinin yeri ayrıdır bende. Çocukken pideye susamlarından olsa gerek “simitli ekmek” dermişim. Bizimkiler her ramazan gülerek anlatırlardı bu yakıştırmamı. Yıllar geçip de üniversite okumak için yuvadan uçtuğumda rahmetli annemin her ramazan, boğazına dizilmiş simitli ekmek lokmaları.

3) Çocukluğunuzdaki Ramazan ve şimdiki yaşadığınız Ramazan arasındaki en belirgin farklar sizce nelerdir?

Çocukluğumun ramazan ayları ağırlıklı olarak sıcak yaz günlerine denk geldi. Oyun o kadar tatlıydı ki, koşup terlemekten korkmaz iftarı bardak bardak içtiğimiz sularla açar, yemek yiyecek yer bırakmazdık küçücük midelerimizde. Şimdi ise aman terlemeyelim, aman susamayalım, aman acıkmayalım derken kımıl zararlısı gibi kendimizi ekonomik sürümde çalıştırıyoruz galiba.

Bir de sahura kalkan büyüklerime çok özenirdim ben. Daha oruç tutamayacak yaşlardayken tıkırtıları duyar hemen kalkardım yataktan. Yemeğimi yer tekrar yatardım. Ertesi gün dayanabildiğim kadar dayanır sonra annemin ısrarları ile orucumu bozardım. O zamanlar ve sonrasındaki yıllarda kurulu sahur sofralarına uyanmak çok güzeldi. Şimdilerde de eşim yardımcı oluyor sağ olsun.

Bir de rahmetli annemin teravih namazına gitme gayretlerini hatırlıyorum eski ramazanlardan. Teravih deyince aklıma gelen ilk fıkrayı yazmadan da geçemedim.

İnatçılıklarıyla nam salmış Arnavut arkadaşlarımızın engin hoşgörüsüne sığınarak anlatıyorum öyleyse; Ömründe iki rekât bayram namazından başka namaz kılmayan bir Arnavut, bir gece, oğlu ve merkebi ile şehre inmiş. Minarelerin, camilerin, kandillerle süslenip ışıl ışıl yanmakta olduğunu görünce, merak edip sormuş: “Teravih namazı kılınıyor” demişler.  Oğluna: “More Bayram sen merkebi şu ağaca bağla oracıkta bekle, ben camiye girip iki rekât namaz kılıp geleyim” demiş.  Meğer o camide de hatim ile teravih kıldırılıyormuş. Arnavut imama uymuş, rekâtlar peş peşe sökün etmiş, yedi, sekiz, on, on  beş rekat derken bakmış ki namazın biteceği yok, uzadıkça uzuyor, uzadıkça uzuyor. İstirahat fasılasını fırsat bilip dışarı çıkmış, kapıda bekleyen oğluna seslenmiş: “More Bayrammmm! Sen bekleme, merkebi al köye git. Annene söyle merak etmesin. İş hocayla inada bindi, ben burada sonuna kadar direneceğim.”

İbadetlerin makbul, duaların kabul olduğuna inanılan bu ayın herkesin evine huzur, sağlık, bolluk, bereket, muhabbet getirmesini diliyorum tüm kalbimle.

Kalınız sağlıcakla….



Yorum Gönder

91 Yorumlar
  1. fırkaya bayıldım gerçekten çok güzel di 😊❤ ve çok güzel bir ramazan mimi okumaktan çok mutluyum 😊 yüreğine sağlık canım benim sevgiler ❤😊 hoşgeldin simitli ekmek çok hoştu 😊❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Sevgi ve selamlarımla :))

      Sil
  2. Yıldızcım mimleri daha bi güzel kılan şey içten samimi cevaplar oluyor bence. Ne güzel anlatmışsın Ramazanı da yine :) Dilerim o manevi paketin içinde dilediğin her şey fazlasıyla sana ve sevdiklerine verilir. Çocuk Yıldız da çok tatlı minnak bişeymiş anlaşılan. Simitli ekmek tamlamasının kaşifine bir tabak yoğurt ikram etmiş Mevlası rahmetiyle bence o güm olan bu :) Dilerim ömrün boyınca birbirinden güzel hediyeler ve huzurla dolu çok Ramazanların olsun sevdiklerinle birlikte. Sağolasın cancağızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilekli, dualı ne güzel bir yorumda bulunmuşsun canım. Evet haklısın, Mevlanın sonsuz ikramı her yerde, hepimize. Çok teşekkür ediyorum sana. Öpüyorum çok. Hayırlı Ramazanlar :))

      Sil
  3. Yıldız'cım, severek okuduğum yazıların arkasından böyle yüzümü güldüren harika bir fıkra okudum ve ardından her zamanki samimi cümlelerini çok büyük bir keyifle okudum. Hayatin boyunca çok güzel, huzurlu ve bereketli ramazanlar yaşatsın Allah Sana inşallah canım, hep çok mutlu ol. Harika mim içinde ayrıca teşekkürler ve kucak dolusu sevgiler. Hayırlı Ramazanlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim Efsun'um. Amin, hep birlikte inşallah. Ağzına, yüreğine sağlık canım 🙏😊🌷🤚

      Sil
  4. Çok güzel yazmışsınız bende okurken eskilere gittim biraz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet İstiridye Avcısı bizleri eskilere götürdü gerçekten de.

      Sil
  5. Keyifle okudum Yıldızcım :) Birçok şeyde oldugu gibi eski Ramazanlar da çocuklugumda daha güzeldi galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk kalbi, çocuk hafızası, çocuk algısı bir başka oluyor sanki😍🌷🤚

      Sil
  6. Çok güzel fıkra idi. Ramazanın hoşgörüsü insanı adeta büyülüyor. Herkese hayırlı ramazanlar olsun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı ramazanlar Fatih Bey. Teşekkürler😊🤚

      Sil
    2. Rica ederim size de hayırlı Ramazanlar

      Sil
  7. :))) fıkra sabah sabah iyi geldi.Pidelerin görüntüsü de öyle..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Güzel bir mim olmuş, hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, hayırlı ramazanlarrr :))

      Sil
  9. Çocukken annem, babam sahura kalktığında ışıklar yanar yanmaz ben de kalkardım.. Onlarla sahur yapmak çok keyifliydi..

    YanıtlaSil
  10. Hahaha fıkraya bayıldım :)

    Ben de üniversite yıllarımı hatırlıyorum, yine bu mevsimdi bahçede saatlerce voleybol falan oynar, derslere sınavlara girerdim. Şimdi evden çıkmıyorum neredeyse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Handanım. Mihrabımız yerinde hiç olmazsa 😊😇🌷🤚

      Sil
  11. blogwalking here & followed :)

    YanıtlaSil
  12. harikasın canım çok sevindim mimi hemen yapmışsın.
    arkadaşı börek isteyen davulcular tarihin tozlu yapraklarında kaldı artık.
    anına gülümsedim ama nedendir bilmem göz yaşlarım da eşlik ediyor yazılara
    eskinin herşeyi burnumu sızlatıyor of yaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı bir yazdı, bahardı o eski ramazanlar. Şimdi ise biraz hüzün, biraz hazan karıştı 😘🌷🤚

      Sil
  13. Yogurtlu anina çok güldüm, olsun niyet önemli. Samimi ve keyifli olmus çok severek okudum. Sevgiler canim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkürler. Benden de sevgiler selamlar canım😘🌷😊🤚

      Sil
  14. Ne kadar içten bir mim olmuş bu böyle. Eskiler güzeldi şimdi ne zaman başlıyor ne zaman bitiyor anlayamıyoruz bile Ramazan’ın tadını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim yorum ve ziyaret için 😊🌷🤚

      Sil
  15. Çok güzel zamanlara götüren bir mimdi teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Erhan. Selamlar 😊🤚

      Sil
  16. hayırlı ramazanlar diliyorum canım. ne güzel kaleme almışsın. eski ramazanları evet çok özlüyorum itiraf edeyim şimdilerde aynı tadı bulamasam da yine eskileri yaşatmaya dair birşeyler yapmak lazım ki çocuğuma da güzel anılar bırakabileyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel düşünüyorsun. İnşallah canım. Öpüyorum seni ve kuzunun.

      Sil
  17. Simitli ekmek ne güzel bir ifade olmuş 😀

    YanıtlaSil
  18. Böyle miyim yazıları devam etmeli çok güzel oluyor

    YanıtlaSil
  19. Ne güzel anılar bunlar..Eski Ramazanlar bir başkaydı gerçekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleydi Yeşim, teşekkür ederim 😊🌷🤚

      Sil
  20. Arnavut inadina cok guldum:))ne guzel Ramazan anilari❤

    YanıtlaSil
  21. Simitli ekmek güzelmiş :) Keyifli bir mimdi. Teşekkür ederiz :)

    YanıtlaSil
  22. Sevgili kızım. Beni güldürdün sağ ol. Hani o yoğurdu afiyetle yemen :) Ben de tam ağzıma bir şey götürürken çok yakalardım kendimi. Anneme yemek pişirirken tek yardım eden bendim, bu yanlışlık da o zamanlarda olurdu... Sair zamanlarda evde metrekareye çok çocuk düştüğünden, gözcüler sayesinde pek olmuyordu. Çok güzel olmuş mimin. Emeğine sağlık yavrum. Sevgiyle kucaklıyorum seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tatlı dilli Ece ablacığım. Öpüyorum kocaman 😘🌷🤚

      Sil
  23. "Bir de sahura kalkan büyüklerime çok özenirdim ben. Daha oruç tutamayacak yaşlardayken tıkırtıları duyar hemen kalkardım yataktan" aynı ben ne heyecanlanırdım o zamanlarda. Ellerinize sağlık . Bloğum yeni destek olursanız sevinirim ( yorumda destek istemek yasaksa lütfen bana bildirin )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Uğrarım ara ara. Selamlar :))

      Sil
  24. Ramazan ayını çok seviyorum ve elimden geldiği kadar da yaşamaya, çocuklarıma da yaşatmaya çalışıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim uğradığın için Lerzan. Hayırlı Ramazanlar:))

      Sil
  25. Ramazan, sahur ev kalabalıksa tadı çıkıyor, tabii benim fikrim naçizane:) fıkraya çok güldüm ilk kez duyuyorum hahahaha ay kalemine sağlık:)
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Müjde ablacığım 😍🌷🤚

      Sil
  26. Yazıda buram buram ramazan kokusu vardı, çok teşekkürler. İlk sorudaki haftasonu haftaiçi ayrımı güzeldi. Ayrıca simitli ekmek de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim. Selamlar 😊🤚

      Sil
  27. Çok güzel bir mim olmuş, keyifle okudum. Hele ki sonundaki final beni çok güldürdü. Hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim. Hayırlı ramazanlar 😊🤚

      Sil
  28. Üçüncü soruya olan yanıtınızı okuyunca aklıma gelen: Çocukken kardeşlerimle birlikte annem ve babamın sahur kalktığında, tıkırtılara uyanır, bir şekilde uyandığımızı belli edip uykulu gözlerle sofraya ortak olurduk.
    Güzel bir mim yazısı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim bu güzel katkı için Yunis Bey. Selamlar 😊🤚

      Sil
  29. Çok aksi olurlar ama bizde arnavut göçmenliği var :) Annem oruçluyken çok aksi kuzum ya :))

    YanıtlaSil
  30. Açken sen, sen değilsin😇😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  31. Artık davul sesi bile duymaz olduk . İçim cız ediyor :(

    YanıtlaSil
  32. Teşekkür ederim uğradığın için Müfred😊🤚

    YanıtlaSil
  33. Çok güzel kaleme almışsınız. Keyifle okudum. Ne güzel anılar . Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hoşgeldin dünyama 😊🌷🤚

      Sil
  34. Ne kadar güzel bir mim be bir o kadar içten cevaplar.Sondaki fıkraya da bayıldım.Hayırlı Ramazanlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim. Selamlar 😊🌷🤚

      Sil
  35. geçmişe gittiğimiz, düşündüğümüz mimleri seviyorum bende. Bolluk bereket içinde bir Ramazan dilerim

    YanıtlaSil
  36. İşte geldi, işte gidiyor Ramazan.:)

    YanıtlaSil
  37. Simitli ekmek güzelmiş :) Hayırlı Ramazanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de hayırlı bayramlar diyeyim o zaman 😊🤚

      Sil
  38. Valla göz açıp kapayıncaya kadar bitti ramazan. :)

    YanıtlaSil
  39. sende benim gibi modu düşüp yazamayanlardan mısın

    YanıtlaSil
  40. ne zamandır yoksun özledim yazılarını

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevkozum, sizleri ve yazılarımı çok ihmal ettim, farkındayım. Bayram dönüşü aranıza karışacağım inşallah. Özlenmek çok güzel şey bu arada. Öpüyorum kocaman. 😍🌷🌷🌷😊🤚

      Sil
  41. Sevgili Yıldız Ramazan’ın son günü ve yeni bir yazıda mimlendin �� yaz mimi yazıma bekliyorum seni. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım. Çokkkkk teşekkür ederim. İyi bayramlar 😊🌷🤚

      Sil
  42. iyi baryamlar iyi tatilleeer cicişkoğğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm❤️ iyi bayramlar, iyi tatiller. Herşey gönlünce olsun inşallah😍🌷🌷🌷🌷🤚

      Sil
  43. Harika bir Mim okuduk yine yazım diliniz harika Yıldız hanım teşekkür ederiz. Bu arada iyi bayramlar dilerim. Sizi yeni bir mimde mimledim beklerim. Bknz: Mim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Yapacağım inşallah. İyi bayramlar 😊🤚

      Sil
  44. Bloğunuzu yeni keşfettim, takibe aldım. Yorumlarım ilginizi çekebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Kutay. Hoşgeldin. Ben de takipteydim zaten. Selamlar :))

      Sil
Yorum Gönder
Üst