ÖZEL BİR FİDAN

75
Çocuk Yetiştirme Sanatı
Merhabalar,
Yandaki fotoğrafı instagramda (pozitifailecocuk) gördüm ve çok hoşuma gitti. Doğan Cüceloğlu'nun sözünü hatırladım birden; "Şu dünyada her şeyin en iyisine layık çok özel ve güzel bir çocuk var! O, sizin evinizde yaşıyor." Aile olmanın, evlat yetiştirmenin, birlik beraberliğin, emeğin, sevginin ne demek olduğu bu görselle öyle güzel resmedilmiş ki üstüne uzun uzun konuşmaya gerek yok aslında. Ama ben yine de birkaç şey söylemeden geçemeyeceğim.

Malum olduğu üzere ihtiyaçları layığı ile karşılanan her canlı büyür ve gelişir. Örneğin; içinde bulunduğu iklimi seven bir ağaç önce bir tohumken filiz olur, sonra yeşerir fidan olur, ardından ağaca dönüşür. Yeterince olgunlaştıktan sonra ise teşekkür edercesine meyvelerinden ikrama koyulur. Yanı sıra soluduğumuz nefes, elimize aldığımız kalem, okuduğumuz kitap olur. Bazen de döşüne yaslandığımızda duyduğumuz huzur, yapraklarının tatlı hışırtısı eşliğinde serinlediğimiz gölge, kurduğumuz salıncağa dal, ruhumuza şenlik olur. Kısacası biz ne verirsek o, onu olur. Ancak her tohum başka başkadır. Çınar tohumundan çınar, çam tohumundan çam ağacı filizlenir. O yüzden de fidanlarımızı, biricik evlatlarımızı sırf bizim hayallerimizi gerçekleştirsinler diye olmadıkları bir ağaç türüne dönüştürmeye zorlamak nafile bir çabadır.  Onları sahip oldukları öze ve potansiyele uygun bir şekilde yetiştirmek gerekir. Bunun için kaliteli bir eğitim ve etkileşim süreci kesintisiz devam etmelidir.
Çocuk Yetiştirme Sanatı
En nihayetinde büyüyüp gelişerek bir bireye dönüşen yavruların yuvadan uçacakları an gelir. Buna da ebeveyn olarak hazır olmak gerekir. Mümkünse Dalai Lama’nın dediği şekilde;

“Sevdiklerinize uçmaları için kanatlar, geri dönebilmeleri için kökler verin. Ve de yanınızda kalmaları için nedenler…”

Sevgi ve selamlarımla……







Yorum Gönder

75 Yorumlar
  1. Bak bu yazı enfes olmuş işte. Çok teşekkürler Yıldız Hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim Fatih Bey. Bu içerik sizin de blogunuzda zaman zaman yer verdiğiniz konularla özdeşleşiyor sanırım. Selamlar :))

      Sil
    2. Ben de tam bu konuları çok önemsiyorum. Allah'ın verdiği emanetlere yani Çocuklara gerektiği gibi anne-baba olamayan ebeveynleri gördükçe inanın içim parçalanıyor. O yüzden bu yazıları çok önemsiyorum. Çok teşekkür ederim devamını beklerim Yıldız Hanım.

      Sil
  2. Tişörtlerdeki resimler ne kadar hoş olmuş, keşke her ana baba çocuğunu sevgiyle yetiştirse, kendine güvenli yetiştirse, ona güvendiğini hissettirse, bağıran çağıran anne, baba olmadan yetiştirse. Sondaki Dalia Lama'nın sözü de çok güzelmiş.
    Eline sağlık Yıldız'cığım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dileklerine tüm kalbimle katılıyorum Müjde ablacığım. Çok teşekkür ederim değerli ziyaretin ve yorumun için. Sevgilerimle :))

      Sil
  3. Bende dün akşam İnstagram’da görmüştüm bu fotoğrafı. Çok güzel bir fotoğraf. Sende bu güzel fotoğrafı güzel bir yazı ile tamamlamışsın Yıldız 😀

    YanıtlaSil
  4. Paylaştığın sözler, ne derin manalar içeriyor öyle.
    Ağaç örneği zaten tam uygun olmuş.
    Olacağına bırakırsan da tam odun olur, diye ilave yapayım, müsadenle:)

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle fotografa hayran kaldım. Yazına katılıyorum canım her tohum farklı fidan verir, bizim evde hepsi birbirinden farklı üç çocuk var. Her birini robot gibi yetiştiremezsin. Eğitim sistemleri de çocuklara uygun olmalıdır ama ne yazık ki Türkiye'de bu iş deneme yanılma isine isine döndü 😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef Derya'cığım. Teşekkür ederim uğradığın için. Kuzucuklarını öpüyorum :))

      Sil
  6. Ah ah, ne yazık ki meşe oldurulmaya çalışan salkım söğütlerle dolu ortalık :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın içi acıyor gerçekten de Handan

      Sil
  7. Fotoğraf muhteşem🖒Tüm sözlerine katılıyorum canım,her çocuk özel ve kendi potansiyeline göre büyümeli ve kabul edilmeli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOk teşekkürler canım. Sevgiler, selamlar :))

      Sil
  8. Benim torunumda da çok güzel tişörtler badiler var ve gülümsetiyor paylaştığınız görsel harika textilde bu konuda baya iyiyiz :)

    Anne babalar çocuklarını sadece dünya başarılarına endeksli olarak yetiştirmeleri beni çok düşündürüyor.. Ve tüm çocuklar aynı kategori de yarıştırılıyor ecdadımız aynı hataya düşseydi bugüne ulaşan ve yok olmaya mahkum olan sanatların hiç biri ortaya çıkmazdı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar da güzel bir yorum bu. Teşekkür ediyorum katkın için Emine. Sevgilerimle :))

      Sil
  9. Ne kadar güzel bir yazı olmuş Yıldız kızım. Yüreğine,emeğine sağlık...
    Hele, “Sevdiklerinize uçmaları için kanatlar, geri dönebilmeleri için kökler verin. Ve de yanınızda kalmaları için nedenler…” hayran oldum bu sözlere. Sevgiyle kucaklıyorum seni yavrum )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ece ablacığım. Ben de seni kucaklayorum sevgiyle :))

      Sil
  10. Çok anlamlı tişörtler giymişler. Yazında öyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Mehtap'cığım :))
      Sevgiler :))

      Sil
  11. Fotoğraf çok anlamlı. Alıntı yaptığınız cümle için diyecek bir şey bulamıyorum. Bir baba olarak çok etkilendim. Notlarım arasına aldım. Akıldan çıkarmamak lazım. Yazınız, son zamanlarda okuduğum en güzel yazılardandı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel sözler için Yunis Bey. Eksik olmayınız. Selamlarımla :))

      Sil
  12. Fotoğraf cidden çok güzelmiş, yazın da öyle canım, eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Sevgilerimle :))

      Sil
  13. Ne güzel dile getirmişsiniz.Ebeveynleri tarafından, onların hayallerini gerçekleştirmek için yetiştirilen ama ne kendi ne de ailenin istediği gibi olamayan kayıp gençler can yakıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle. Bu çok anlamlı katkı için teşekkür ederim yürekten.

      Sil
  14. Çok güzel anlatmışsınız, maalesef bazı aileler sadece okula göndermeyle görevlerini tamamladıklarını düşünüyor veya kendileri gibi olması için baskı yapıyor. Fotoğraf herşeyin özeti olmuş, emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, dileriz bu tür dayatmalar en aza indirgenir. Bu ülkenin her çeşit vasfa sahip insana ihtiyacı var. Yeter ki seçtiğimiz kulvarda yapabildiğimizin en iyisini yapalım. Sevgi ve selamlarımla :))

      Sil
  15. Çok güzel bir kare, çocuklar anne babanın aynası, güzel nesiller yetişmesi dileğiyle

    YanıtlaSil
  16. çok sevdim yazıyı yaa... çok sıcak olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevim. Sevgiler 😊🌷🤚

      Sil
  17. çok güzeeel ama o foto ne tatli valla yaaa :)

    YanıtlaSil
  18. ne ekersen onu biçersin, öyle güzel anlatmışsınız ki..

    YanıtlaSil
  19. Yazıyı son cümleyle öyle bir bağlamışsın ki, yazdıklarının düşüncelerinin cilası olmuş. Hepimiz o özel fidanın üzerine titriyoruz, umarım her şey hem ebeveynler olarak bizim hem de çocuklarımızın hayal ettiği gibi olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum. Amin inşallah.....inşallah.....

      Çok teşekkürler, sevgiler :))

      Sil
  20. Harika bir yazı harika bir görsel, çocuk egitimi konusunda herkes elinden gelenin fazlasını yapmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Esracığım. Sevgiler 😊🌷🤚

      Sil
  21. Konu ile ilgili bir dörtlük yazasım geldi Yıldız Hanım.
    Bir miskini gördün ise,
    Bloguna vardın ise,
    Yarın anda sana gele,
    Gezmenin hakkını verdin ise.

    YanıtlaSil
  22. Çok hoş bir fotoğraf olmuş. Bebek sahibi olmak, çocuk büyütmek gerçekten sabır ve sevgi işi ben onu anladım. Fotoğrafta da özetlendiği üzere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Sevgiler 😊🌷🤚

      Sil
  23. Gerçekten çok güzel bir görsel bu ve çok anlamlı. Çocuklar anne ve babadan beslenerek büyür. Tabii manevi beslenmeyi kastediyoruz burada. Ama günümüzde anne ve babalar çok çalışıp, çocuğa istediği her şeyi aldıklarında iyi anne ve baba olduklarını düşünüyorlar. Halbuki çocuğun istediği şey sevgi, anne ve babayla zaman geçirmek. Üstelik eğitimin büyük bir bölümü aileden alınmalı. Çocuklara daha çok zaman ayıran aileler dileyelim. Bu arada lila renkli ağaç fotoğrafına da bayıldım. :)

    YanıtlaSil
  24. Teşekkür ederim Gülhancığım bu kıymetli yorum için. En derin sevgilerimle 😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  25. Dalai Lama’nın güzel ve anlamlı sözü sevginin, ailenin önemini anlatıyor.. Fotoğraf ise o kadar anlam yüklü ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ziyaret ve yorum için 😊🌷🤚

      Sil
  26. Esaslı bir ebeveyn olduğunuza yürekten inanıyorum Yıldızcım. Böyle güzel satırlar dökebildiğine göre için... Güzel meyvelerinizin sefasını sürün ömür boyu inşaallah. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canımmm. Amin inşallah. 🙏😊🌷

      Sil
  27. mükemmel bir yazı,görsele ayrıca bayıldım. eğitimde ebeveynler o kadar önemli ki.. kendi yapamadıklarının acısını evladıyla çıkaran ebeveynler, çocuklarına ne kadar zarar veriyor bir bilseler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler ziyaret ve bu güzel katkı için :))

      Sil
  28. herşey ailede başlıyor ve bitiyor o kadar önemli ki aile ve siz şahane anlatmışsınız bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim. Sevgiler selamlar 😊🌷🤚

      Sil
  29. Çok güzel...hele de son söz öyle anlamlı ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Burcu. Ziyaret ve yorum için teşekkür ederim. Seni takibe aldım. Sevgiler 😊🌷🤚

      Sil
  30. Gerçekten güzel bir yazı olmuş. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  31. birbirine zıt iki oğlum var o yüzden kesinlikle katılıyorum :) fotoğrafa da bayıldımmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Lerzan'cığım. Oğullarının yolu açık olsun. Sevgilerimle :))

      Sil
  32. Fotoğrafı çok beğendim... 😍😍😍

    YanıtlaSil
  33. "Onları sahip oldukları öze ve potansiyele uygun bir şekilde yetiştirmek gerekir. Bunun için kaliteli bir eğitim ve etkileşim süreci kesintisiz devam etmelidir." Ne güzel ifade etmişsin Yıldız. Tebrikler. Ben de eğitimle ilgili bloğumda doğrudan veya dolaylı olarak bunu anlatmaya gayret ediyorum. Teşekkürler bu güzel yazı için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim İbrahim. Selamlar 🤚

      Sil
  34. Çocuk güzel şey kımıne göre değil, emek emek geliniyor büyüyor gelinen yollarda.Çok güzel yazı olmuş yıldızım :*

    YanıtlaSil
  35. harika anlatmışsınız :) sözler de müthiş. fotoğrafa tam uymuş bulduğunuz sözler de :)

    YanıtlaSil
  36. Yeni ve böyle güzel yazıların devamını bekleriz Yıldız Hanım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Fatih Bey. Biraz yaz rehavetine kapıldım bu aralar 😊🤚

      Sil
  37. Anne-baba olmak gerekten de çok önemli bir vazife Müfred. Teşekkür ederim ziyaret ve yorum için.

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst