KORONA GÜNLERİNDE BİZİM EVİN HALLERİ

28
Korona Günlerinde Bizim Evin Halleri
Herkese Merhabaaaa,
Malum, şu günlerde birçoğumuz evdeyiz. Hayatı eve sığdırmaya çalışıyoruz. Birtakım işlerimizi internet üzerinden hallediyoruz. Sanal marketler, ev-ofisler, uzaktan eğitimler…

Evde iki eğitimci, bir de öğrenci olunca bizim hatlar biraz karışmıyor değil. Buna rağmen uzaktan eğitimin hakkını eşimin layığı ile verdiğini söyleyebilirim. Online olarak verdiği dersin başına geçtiğinde bas-bariton sesiyle bütün salonu çınlatırken bizler kaçacak delik arıyoruz adeta. Haftanın bazı günleri kuzucuğumun ders aldığı saatle, eşimin ders verdiği saatler çakışıyor. O sırada kulaklıklar imdada yetişiyor. Ben ise kendimi hem ses hem de görüntü olarak ortamdan izole etmek için şekilden şekile giriyorum. Bazen ekrana korsan giriş yapmamak için  küçülüp küçülüp cüce oluyorum, bazen sessiz sinema oynuyorum. Sarı kart görmüşsem eğer bir gölge misali evin içinde görünmez olmaya çalışıyorum. Kırmızı kart görürsem gidecek yerim yok zira.

Kuzumun dersleri,  ödevleri, evin işleri, kendi ders hazırlıklarım derken eve sığan hayat bana yetmiyor. Güya işe gitmiyorum ama eşimin her türlü katkısına rağmen daha çok yoruluyorum. İşim konfor alanımmış meğer. Şu karantina günlerinde daha çok okuyup daha çok yazmayı hayal etmiştim oysa. Zaman kesinlikle yetmiyor. Gece saat 22’den sonra, el ayak çekilince, daha doğrusu mutfağın kapısı kapanınca biraz biraz dinlendiğimi anlıyorum. O saatten ve günün yorgunluğundan sonra da başka bir aktivite için gönlüm coşmuyor. Korona konusundaki tartışma programlarını izledikten sonra edindiğim moral bozukluğu ile birlikte günü ve geceyi noktalıyorum.
Bilmem sizin evin halleri nasıl?

Bu soruyu sorunca aklıma geldi şimdi.

Ağaç ev sohbetlerindeki okumaları elimden geldiğince takip etmekle birlikte daha önce yazı paylaşmadığım için önerecek yüzüm çok olmasa da “Korona günlerinde bizim evin halleri” temalı haftalık bir konu önerisinde bulunsam bilmem nasıl karşılanır? Buradan İrem'ciğme duyurulur. Kendisi Blogger Gazetesi çıkararak çok güzel bir işe imza attı bu arada. (Buradan ulaşabilirsiniz- tıktık). Her pazar özenle hazırladığı gazetesini bizimle paylaşacak.  

Yazacak zamanım yok diyorsanız yorumlarınızla da yazıma katkıda bulunabilirsiniz. 

En derin sevgi ve selamlarımla

Kalınız sağlıcakla

Yıldız




Yorum Gönder

28 Yorumlar
  1. Allah yardımcınız olsun Yıldız hanım. Bizde çalışmaya devam ediyoruz. Akşama eve gelince çocuklarımı sevemiyorum anneme gidemiyorum son durumlar böyle :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En zoru da bu olsa gerek. Allah sizin de hepimizin de yardımcısı olsun.

      Sil
  2. Bir ay geride kaldı, evde ne yaptım da geçti bunca zaman hiç bilmiyorum :) Tempo evdeyken bile yavaşlamıyor. Neyse yavaşlamasın, biz hallederiz her şeyi, sağlık olsun yeter.

    YanıtlaSil
  3. Hayatı eve sığdırma mücadelenizi takdirler karşılıyorum. Hiç olmazsa bu şekilde gündemden uzaklaşmış oluyorsunuz ayrıca. Zira yatıyoruz Korona, kalkıyoruz Korona:)

    YanıtlaSil
  4. O mutfak gerçekten hiç durmuyor 😊😁 benim de kardeşim evden çalışıyor bazen sesim çıkıyor hemen sarı kart yiyiyorum 😁 Rabbim hepimize kolaylıklar versin inşallah bu zor günlerde elbett geçecek inşallah sevgiler canım benim 😊🌸

    YanıtlaSil
  5. Neyse ki ben ders anlatırken evde kimse olmuyor :D Uzaktan eğitim işi zor maalesef. Biraz yapılmış olmak için yapılıyor gibi geliyor bana...

    Evde kalmama rağmen nedense bana da gün yetmiyormuş gibi geliyor. Bir yazımda da yazmıştım, nasıl olsa evdeyim illa ki yaparım düşüncesi bizi bir şeyler yapmaktan alıkoyuyor olabilir. Evde de olsak bir çekidüzen vermek gerek galiba :)

    YanıtlaSil
  6. Benim için durumda çok bir değişiklik yok gibi çünkü ben öncesinde de evden çalışan biriydim ancak çocuğun evde kalmasıyla hamile annemiz çok zorlanmaya başladı. Gece yatmak bilmiyor kerata. :) Ben yükünü almaya çalışsam da benden daha çok zorlanan maalesef ki eşim. :(

    YanıtlaSil
  7. Hani bazen bir adada kalacak olsanız yanınıza kimi veya neler alırdınız derlerdi ya,bu dönemi biraz da ona benzetiyorum,karantina ile gelen bir çok kısıtlama hayati daha yoğun yaşamamıza neden oldu aslında ve evet senin de dediğin gibi kadınlar daha çok yoruluyor.

    YanıtlaSil
  8. Bizde de durum buna benzer. Herkes sabah ödevine, dersine bakıyor. Arada yemek fasılları derken akşam olmuş bile. Hem çok uzun hem de çok kısa geliyor günler. İlginç bir hissiyat. Kolaylıklar diliyorum size de. :)

    YanıtlaSil
  9. Espirütel anlatımınız çok akıcı:) kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Evden dışarı çıkmıyoruz. Bolca blog yazısı okuyoruz. Ev içinde yürüyüş ve kültürfizik yapıyoruz. Arkaodaşlarla sanaldan görüşüyoruz vesaire. Tabi ti duamıız eksik etmiyoruz vesselam.

    YanıtlaSil
  11. Herkesin evde olduğu bu günlerde gündeme en çok kitaplar geliyor. Ben de bir kitap mimi başlattım. Seni de davet ediyorum. Takip ettiğin bir bloggerı mimleyerek seni de aramızda görmek isteriz.

    YanıtlaSil
  12. Eşimde evden çalıştığı zanan bizim evde sea çıkmıyor.Ufaklığı zor zaptediyorum :)

    YanıtlaSil
  13. hahahah ilk paragraf beni çok güldürdü. :) Eşinizde gülümseme olmuyor mu siz böyle şekilden şekile girerken. :) Kusura bakmayın bian gözümde canlandı da gülme geldi :) Hala gülüyorum... :))) (Özür dilerim)

    YanıtlaSil
  14. Sizin evin hallerinin altına ben de denden işareti koymak istiyorum:) Evde tamamen Zoom ve EBA dersleri hakim...

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel yazmışsın! Sen de kendine çok iyi bak! Emoji yarışmasına beklerim. :)

    YanıtlaSil
  16. Evler hayli karışık şu aralar.. Dilerim bu günler çabuk geçsin.. Tartışma programlarına bakmıyorum bile.. Başım doğal olarak ağrıyor zaten.:)

    YanıtlaSil
  17. Yazınız ve eklediğiniz karikatür güzel ve anlamlı.Başarılarınızın devamını dilerim.
    Bahçede hanımeli
    estirir gönlümüzde
    çiçekli bahar yeli
    gönlümüzde gül açar
    değerse hanım eli

    YanıtlaSil
  18. Blogger Gazetesi çıkarmak çok güzel bir fikir. Kutlarım arkadaşları. Birazdan inceleyeceğim.
    Yıldız kızım, bizim evin halleri de bayağı ilginç bu dönemde. Benim torunum kilo almamak için odasını spor salonuna döndürdü adeta. Sonra yeme vakti gelince mutfağa gelip ölçülü yemekler yapıyor. protein hesapları ve cabası. Bu vesile ile sağlıklı beslenmiş oluyoruz. Daha ne kadar devam edecek bilmem bu hal ama biz şikayetçi değiliz şimdilik. Sanaldan alış verişimizi de yapıyoruz. Kuralları hiç es geçmiyoruz. Mutluyuz yani :)
    Sevgiler kızım...

    YanıtlaSil
  19. ha haaa çok tatlıymış sizin ev tam komedi filmiiii, gupse özay oynasın o konuşsun filmdeee :) evde yalnızım rahatım ev işi yemek çikolata kahve bol dizi kitap film müzik işte :) ezgi karantina günlükleri başlattı, her gün yazıyolar, onaltı günlük, sen de katılabilirsiin :) inci de yazıyo başkaları daaa :)

    YanıtlaSil
  20. Seni o kadar iyi anlıyorum ki kendime ayıracak zamanım hiç kalmıyor. Ama ancak bu şekilde kendimizi koruyabiliriz.

    YanıtlaSil
  21. Okurken tebessüm ettirse de sizin için zorlayıcı olsa gerek, kolaylıklar dilerim. :)
    Bizim evde günler sakin geçiyor, vakit geçirecek şeyler arıyoruz :)

    YanıtlaSil
  22. İşimizin konfor alanımız olduğunu keşfetmemiz de ilginç oldu pek çoğumuz için:)

    YanıtlaSil
  23. Sizin evin hallerini çok harika bir şekilde özetlemişsiniz Yıldız hanım tebrikler bir parça Bizim Evin Halleri ne de benziyor.

    YanıtlaSil
  24. Artık 1 ayı geçtik, ben de artık evden çalışyırum. Ev, ev olmaktan çıktı. Bir odada oğlan okulda, bir odada ben işteyim, diğer odada eşim işte. Herkeste kulaklık. Bildiğin öğle yemek arası, çay molaları, teneffüs falan veriyoruz.Mesai bitince herkes ortak kullanım alanımıza geliyor.:)) Market desen eve geliyor zaten, dijital bir yaşamın tam ortasındayız.

    YanıtlaSil
  25. Hanımlar mutfaktan çok dertliler doğal olarak. Çok çok kolay gelsin sizlere :) Karikatür çok iyi :)

    YanıtlaSil
  26. Bizim evin halleri bazen gergin, bazen gülmeli ve bazen ağlamalı :) Duygular havada çarpışıyor resmen :D

    YanıtlaSil
  27. Bu zor günler de geride kalacak. inşallah tez zamanda kurtuluruz bu illetten.
    Böyle zamanlarda mizah insana iyi geliyor. Karikatür çok iyi :))

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst