EN BABA FİLM

22
The Godfather

Merhaba Arkadaşlar,

Öncelikle Ramazan Bayramı’nızı en içten dileklerimle kutluyorum. Birikmiş işlerimizi bitirmeye, hobilerimize, bolca kitap okuyup, film izlemeye yöneldiğimiz şu günlerde, blog ortamında sıkça paylaşılan “Film Meydan Okuması”nın da ruhuna uygun düşen bir paylaşımla aranızdayım.

Yukarıda sıraladığım seçenekler arasında kendini sinema filmi izleme aktivitesine kaptıran eşimin film bittikten sonra coşup kaleme aldığı yazıyı okuyunca etkilendim. "Bu yazı, bir bilgisayar dosyasının ücra bir köşesinde bir başına kalmamalı" diye düşündüm. Eşime dönüp “Blogumda paylaşabilir miyim, müsadenle?” diye sordum. O da sen bilirsin deyince bana da sadece şu an okuduğunuz girizgah kısmını yazmak kaldı. 

Beğeneceğinizi umarak bu bayram ikramını sizlerle paylaşıyorum;

The Godfather

Karantina altında hüzünlü bir bayram yaşıyoruz. Bayram arifesinde “The Godfather”  (Baba) filmini izledim tekrar, ama çok uzun bir aradan sonra.

Daha iyi algılamak adına ikiye bölerek izlediğim 2 saat 44 dakikalık filmin sonunda onca kanlı sahne görmüş olmanın vereceğini zannettiğiniz ürperti ile değil, daha farklı bir duygulanım içinde kalktım ekranın karşısından. 

Sanki bir mafya filmi değildi izlediğim. Aklıma şu geldi: Kutsal kitaplarda, olmamız gereken iyi insan tanımlanırken genellikle geçmiş zamanlarda yaşayan toplulukların kötülüklerinden, olumsuz yönlerinden bahsedilir; onlar gibi davranmamamız istenir. Yani, kötü örnekler üzerinden iyilik anlatılır.

Her mafya filmi değil ama işte "Baba-1" gibi kült olmuş filmler de belki benzer diyalektiğe dayandıkları için efsane haline gelirler. İnsana dair tutkular, hatalar, yanlışlar, doğrular velhasıl insana dair her şey en sahici biçimde sahneler halinde koyulur önümüze. Tabi ki yönetmenin dehası, kurguyu aktarma biçimi, görsel şölenin çarpıcılığı, unutulmaz repliklerin sahnelere ustaca dağıtılması ve de filmin müziği bir filmi hak ettiği yere koyan ana unsurlardır.

Fakat o filmin sizi içine çekmesi için bütün bunlar tek başına veya birlikte asla yeterli değildir. Hikâyenin bir çeşit manevi yönünün olması, sizi yedi kat semanın katmanları arasında dolaştırması gerekir. Mesajı gözünüze sokması değil, kalbinizde hissetmenizi sağlaması gerekir. Ezcümle, bir ruha sahip olması gerekir.  İşte o zaman filmin türü ne olursa olsun; o film içinizde yer eder; sizi daha iyi bir insan olmaya yöneltir. Bazen bunu bir mafya filmi bile yapabilir.

Bir mafya ailesine mensup da olsanız, aileye dair duygularınız, yaşanmışlıklarınız, ritüelleriniz hep aynıdır. Aile yine coşku ve mutluluk içinde sofralarda buluşur; düğünler yine ne kadar çok akraba, tanıdık, dost katıldıysa onunla doğru orantılı bir kıvanç ve neşe içinde yapılır; cenazeler yine aynı üzüntü ve dayanışma içinde kaldırılır. Sizi diğerlerinden ayıran tek unsur; her an bir kurşuna hedef olacağınızı veya birilerinin sizin kurşunlarınıza hedef olacağını bilmenizdir. Hani ailenizde genetik kökenli bir hastalık vardır da, ona yakalanacağınız endişesi taşırsınız ya hep, bu da ona benzeyen bir duygudur aslında.

Derdim bir mafya filmini veya mafyanın bizatihi kendisini yüceltmek ya da aklamak değil elbet. Sadece, o filmi izledikten sonra neden farklı hissettiğimi anlamlandırma çabası diyelim. Marifet odur ki dışımızdaki değil, içimizdeki mafyaya söz geçirelim. Sonsuz diyalektiğin dingin mayasında kendimizi her dem taze tutmanın sırrına ulaşalım.  





Yorum Gönder

22 Yorumlar
  1. Valla bizde evde kumanda cocuklarda...dogru durust film de izleyemiyoz...cokcuklar cizgi film izliyor...
    Guzel bir filme benziyor baba filmi...gerci basindan izleyince tum filmler guzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Sibel'ciğim. Eve hapsolan çocukların tek eğlencesi televizyon oldu. Teşekkür ederim ziyaretin ve yorumun için. Mutlu Bayramlar :))

      Sil
  2. Ben meydan okumayı bitirdim çok şükür 😉 😁 hepsini tek tek yapamayacağım için üç parçaya böldüm. Hakikaten Baba gibi bir film kitabını da yıllar önce okumuştum ✌️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ciddi bir meydan okumaydı. Katılanları kutlamak lazım. Teşekkür ederim uğradığın için Yelda'cığım, mutlu bayramlar dilerim. Sevgiler :))

      Sil
  3. Bayramın kutlu olsun Yıldızcığım :) Baba filmini izlemedim ben, hep de merak ederim, hemen izlemeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esracığım. Sana da iyi bayramlar, selamlar 🌷🤚

      Sil
  4. Güzel yorumlanmış. Sadece dinle kıyaslamayı abartı buldum diyebilirim.
    Zira bakıldığında, tüm mafya film ve dizilerinde aile olmak ilk sıradadır.
    Bu genel bir özellik. Işleyiş ve etkileşmesi farklı olur elbet. Ama tema aile ve bu uğurda adam öldürme. Böyle gösterince tabi insan filmdeki o ölümleri pek algılamıyor. Duygu daha ön plana çıkıyor çünkü. Amaca ulaşılmış oluyor özetle.
    Bunu da filmi kısmen izlemiş biri olarak yazdım.
    Dediğim gibi yorumlama harika. Bende izlediğim film ve diziyi beğendiysem konuşmaya yazmaya bayılırım. Görüldüğü gibi
    :)))

    YanıtlaSil
  5. Ne diyelim, teşbihte hata olmazmış. Çokkkkk teşekkür ederim yorumun ve ziyaretin için. Sevgiler 😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  6. Ya senin eşin senin haberin olmadan bir yerlerde yazıyor olabilir mi Yıldız :) Bence harika. Her zaman yazmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "....diye söylemiyorum" derler ya hani onun gibi ben de şimdi eşim diye söylemiyorum deyip alayım sazı elime :))) Kendisi ödüllü şiirleri olan, mesleki dergilerde popüler bilim yazan, yazmayı ve okumayı çok seven biridir. Her ikimiz de teşekkür ederiz güzel sözlerin ve ziyaretin için.

      Sil
  7. Yıldız hanım Baba filmi benim 1 numaralı filmim. Marlon Brando ve Alpoçino mükemmel bir performans gösteriyor. 10 üzerinden 10 film puanım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiğin bir filmi yorumlamış olmak bizim için de güzel bir duygu. Çok teşekkürler Ankarapostası. Selamlar :))

      Sil
    2. Aleyküm selam Yıldız hanım :)

      Sil
  8. Bu filmdeki oyunculuk güçlü. Belki bu vaftiz babası film yüzünden dünya çapında vardı.
    Endonezya'dan benden selamlar

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir tanıtım olmuş, çok teşekkürler Yıldız Hanım. Filmin repliklerini beğendim. Özellikle ikinci replik bana çok anlamlı geldi. ''Ailesi ile zaman geçirmeyen bir adam gerçek adam değildir.'' Fakat anlayamadığım neden eşiniz tanıtım yazıları yazıyor, yoksa o da mı blog işleri ile ilgileniyor? neyse saça bir soruydu.

    YanıtlaSil
  10. bence arada eşlerin destek olması güzel olur:))Ben baba filmlerini severek izlemiştim gene de izlerim

    YanıtlaSil
  11. İyi bayramlar🙂 Baba filmini methiyelere dayanamayıp bir defa izledim fakat isteksizce izlemiştim. Galiba yeniden izleyeceğim:)) Dinle kiyaslanması dışında güzel bir yazı olmuş. Özellikle "Marifet odur ki dışımızdaki değil, içimizdeki mafyaya söz geçirelim" cümlesini çok beğendim:) Elinize saglik

    YanıtlaSil
  12. İyi bayramlar :)
    Gonca'nın Dünyasından ile düzenlediğimiz etkinliğin Mayıs filmi Baba. Henüz izlemediğimden filme dair spoi vardır diye düşünerek okumuyorum ama izleyince yeniden uğrayacağım :)

    YanıtlaSil
  13. bende yeni bitirmiştim. Tam üzerine geldi bu yorumda :))

    YanıtlaSil
  14. Bende izledim bayağı eski bir film ama halen bilmeyenler mevcuttur tabi teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Unutulmaz filmlerden biri Baba tüm serisini birkaç kez izledik eşimle 😅

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst