İNSAN İNSAN

42

 Merhaba Blogcanlar,

 Günün sözünü ve günün şarkısını bırakıp gidiyorum.


İNSAN İNSAN DERLER İDİ

Muhyiddin Abdal’ın yazdığı İNSAN İNSAN şiiri Fazıl Say’ın notalarıyla buluşunca bakın nasıl bir şaheser ortaya çıkmış.

Kalınız sağlıcakla J


İNSAN İNSAN 

İnsan, insan derler idi

İnsan nedir şimdi bildim

Can can deyu söylerlerdi

Ben can nedir şimdi bildim.

 

Kendisinde buldu bulan

Bulmadı taşrada kalan

Canların kalbinde olan

İnanç nedir şimdi bildim.

 

Bir kılı kırk yardıkları

Birin köprü kurdukları

Erenler gösterdikleri

Erkân nedir şimdi bildim.

 

Sıfat ile zat olmuşum

Kadr ile berat olmuşum

Hak ile vuslat olmuşum

Mihman nedir şimdi bildim.

 

Muhiddin eder Hak kadir

Görünür her şeyde hazır

Ayan nedir, pinhan nedir

Nişan nedir, şimdi bildim.

 

Muhyiddin Abdal

 ( 16. yy )


Şiir    : MUHYİDDİN ABDAL

Müzik: FAZIL SAY

 

Performed by GÜVENÇ DAĞÜSTÜN

Bariton BURCU UYAR,

Koloratur Soprano CEM ADRİAN,

Etnik vokal SELVA ERDENER,

Lirik Soprano CELALETTİN BİÇER


 


Yorum Gönder

42 Yorumlar
  1. Ah ne severim bu şarkıyı, hatırlattınız var olun ... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Yasemin, gerçekten de çok dokunaklı. Notalar sözleri çok çok güzel tamamlamış. Sen de var ol😊🌷🤚

      Sil
  2. Çok sevdiğim bir şarkı benim de, söz de çok hoş=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilmeyecek gibi değil Zeynepciğim, dinledikçe dinleyesi geliyor insanın :))

      Sil
  3. Çok seviyorum bu şarkıyı. Sözleri başka güzel müziği başka.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir şarkıdır, bir daha dinleyeyim, teşekkür ederim. 🙏🍀

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel şarkı.. severiz :) 🌸

    YanıtlaSil
  6. Çok derin ve yürek sızlatan bir parça. Dinlerken zihnim farklı bir boyuta geçiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle hissettiriyor. Selamlar :))

      Sil
  7. Çok anlamlı, şiirde kendi mısralarımı buldum Yıldız Hanım. Çok teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
  8. Yıldız hanım hoş geldiniz

    YanıtlaSil
  9. o kadar severim ki şarkıyı da şiiri de, insanda garip bir hüzün ve umut bırakıyor bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Hilalciğim benzer şeyleri düşünmüşüz😊🌺🤚

      Sil
  10. Çok hoş ve anlamlı, insana dokunuyor şiir:)

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel öğüt: İyi insan ol. :) Katılıyorum Yıldızcığım. ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim Müjde ablacığım. Sevgiler selamlar 😍🌺😊🤚

      Sil
  12. Dinledikçe eskimeyenlerden :))

    YanıtlaSil
  13. Epeyce bir zaman geçti bilgisayarıma dokunamadım Yıldız kızım. Nedeni dünyada ve vatanımda yaşananların bende yarattığı fırtınalardı. Sanki olanları bir bir izlemezsem kendime ihanet etmişim gibi hissedebilirim düşüncesiydi. Bu sabah erken uyandım. İlk karşıma çıkan sendin bu seferimde. Hemen girdim yayınına. 13 Aralık pazar gününde, çoktandır zaten enine boyuna düşündüğüm sorunun cevabı olan bu eser ile karşılaştım.
    Maalesef artık birtakım insanların yaptıklarına şaşırmakla geçiyor her günümüz... Kalplerine iman değil inkâr oturmuş. İnsanlık için dua etmekten başka yapacağımız yok artık. Bunu anlamak bile bizleri yoruyor.
    Pazar günümü renklendirdiğin için teşekkürler Yıldız. Sevgiyle kucaklıyorum seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Ece ablacığım. Güzel yorumlarınızla yazıma değer kattınız. En derin sevgi ve selamlarımla

      Sil
  14. vay be ruha dokundunuz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Esten. Sevgiler, selamlar :))

      Sil
  15. eski bir tanıdığı görmüş gibi oldum şiiri okurken Yıldızcım

    YanıtlaSil
  16. a geçenlerde asude adlı arkadaşımız da bunu yazmıştı sen de :) negzeeel :)

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel dokunur beyine bu şarkı. Ayrıca günün sözü de mükemmel 👍

    YanıtlaSil
  18. İnsan olmak en zor zanaat 🤗

    YanıtlaSil
  19. İyi bir insan olmada rekabet olmaması ne güzel bir tespittir.

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst