YENİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI

29


EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI

Merhabalar Sevgili Blog Ailem,

Umarım sağlığınız yerinde, işleriniz yolundadır. Benim için öyle dolu dolu bir ağustos ayıydı ki geriye dönüp baktığımda en son paylaşımımı neredeyse bir ay önce yapmış olduğumu fark ettim. Böyle uzun aralar vermek hiç hoşuma gitmese de oluyor bazen. O yüzden de blog yazma işini, her ne mazereti olursa olsun nefes alıp vermek gibi içselleştirip düzenli paylaşım yapanlara hayranlık duyuyorum. Biliyorum ki bu blogdaşlarım için yazma eylemi bir 'iş' değil bir 'aşk.'

Yeni eğitim-öğretim yılı bütün öğretmenlere, öğrencilere, velilere ezcümle hepimize hayırlı uğurlu olsun. Herkes gibi ben de önce sağlık diyorum; ardından hem eğitim ordusuna hem de evlatlarımıza huzurlu, başarılı, kesintisiz bir öğrenim yılı diliyorum. Kesintisiz bir süreç gerçekten çok önemli. Zira Eğitimci-Yazar Prof. Dr. Selçuk Şirin Hoca'mızın da dediği gibi ülkemizdeki öğrencilerin pek çoğu bir başka deyişle her üç öğrenciden biri, yüz yüze eğitime "iki yıllık bir öğrenme kaybı" ile başlıyor. Hele de internet ortamından, bilgisayardan mahrum kalan kesim için durum daha da vahim. Bu çıkmazı aşmak ve makası kapatmak için ciddi tedbirlere ihtiyaç var. Finlandiya’nın, kriz sonrası tüm bakanlıkların gelirlerini azalıp Eğitim Bakanlığı gelirini artırdığı ve eğitimde lider konumuna geldiği belirtilmekte. 

- Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü UNESCO verilerine göre “Türkiye 2020-2021 eğitim öğretim yılında iş günü itibarıyla okulları en uzun süre kapatan ülkeler arasında.”

- UNESCO’nun verilerine göre, Kovid-19 pandemisi dünyada 1,6 milyardan fazla çocuğun eğitimini etkilemiş durumda.

- Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) ve UNICEF’e göre, Covid-19 salgını sonucunda milyonlarca çocuğun çocuk işçiliğine itilme riski artmış bulunmakta. 

- Ev içi taciz, istismar artmış durumda

Aşı seferberliğine, maske-mesafeye, alınan tedbirlere rağmen ne yazık ki risk hala devam etmekte, tehlike tamamen bitmiş değil. Evlatlarımızı kalabalık ortamların içerisine uğurlarken, servis araçlarına bindirirken yüreğimiz yine pır pır, kafamız yine karışık. Çünkü hala aşı olmayanlar var, aşı karşıtı olanlar var. Öte yandan hastalananların pek çoğu da yine bu gruptan. Aşı karşıtlığı, eksik/yanlış bilgi ve iletişimin bir tezahürü olarak olumsuz sonuçlar doğuruyor. Aşı ile ilgili yaşanan bazı istisna olayları genellemek, komplo teorilerine inanmak, ilime, bilime, doktorlara güvenmemek bana pek akılcı bir yaklaşım gibi gelmiyor.

Hatırlanacağı üzere aşılanmayla birlikte çiçek hastalığı 1979’da tamamen ortadan kaldırılırken çocuk felci ve yeni-doğan tetanosu da dünyanın hemen her yerinden ve ülkemizden bertaraf edildi. Bugün olduğu gibi o yıllarda da aşı karşıtı pek çok insan vardı ve pek çok ölüm yaşandı. Ama neticede bilimin bize sunduğu imkânlardan, hayati hizmetlerden istifade ettik. İnanıyorum ki bir süre sonra korona aşısı da diğer tüm aşılar gibi sıradanlaşacak ve mevcut sıkıntılar silinip yok olacak. 

Uzun bir aradan sonraki ilk yazımı böyle kasvetli bir biçimde sunmak ya da sonlandırmak istemezdim fakat gündem bu olunca akış da böyle ilerledi.

İnşallah daha güzel paylaşımlarda tekrar buluşmak dileğiyle J


Yorum Gönder

29 Yorumlar
  1. Düzenli paylaşım yapanlara ben de gıpta ediyorum doğrusu. Çocukların eğitimi daha önce hiç yaşanmamış bir şekilde dönüşüme uğradı. Belki bu tür eğitim süreçleri zamanla sıradanlaşacak, yüz yüze eğitim dışında yeni bir sistem isteğe bağlı uygulanabilecek. Yüz yüze eğitimin sosyalleşme açısından insanı yetiştirdiğini düşünüyorum. Öğretmenlerin birtakım bilgileri aktarmalarından çok öğrencilere örnek bir insan modeli sunarak onların yetişmesine katkıda bulunduğunu düşünüyorum. Bunun dışında bilgi edinmek her şekilde mümkün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene özellikle üniversitelerde hibrit eğitim olacak gibi. Zamanın ruhuna ve gelişen koşullara göre bir yol haritası izleyeceğiz sanırım. İnşallah bundan sonrasını en az kayıpla idame ettirebiliriz. Değerli katkınız, güzel yorumunuz için çok teşekkürler :))

      Sil
  2. 1.sınıfa başlayan yeğenimin eğitimi kesintiye uğradı.2.senesinde hiç okul görmedi.3.sınıf oldu şimdi ama çokça eksiği var çünkü uzaktan eğitim ile maalesef büyük bir odaklanma sorunu yaşadı.Öğretmen disiplini ile birebir muhatap olmadığı için olması gerektiği gibi asılamadı derslerine.Öğretmenlerin işi sahiden çok zor, kapatmaları gereken büyük bir açık var.Kolaylıklar gelsin hepsine ve çocuklarımız olması gerektiği gibi okullarında olsun.Yeniden bir kesinti yarayı daha da derinleştirerek şüphesiz:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzaktan eğitimde moral-motivasyon kaybı çok oluyor. Ebeveynlerin rolleri karışıyor ve zaman içinde yaptırımları da azalıyor. Ama yine de teknoloji sayesinde çocuklarımızın eğitim ortamından tamamen kopmamaları bir kazanç. Evet öğretmenlerin işi gerçekten zor. Velilerin de işbirliği ile kısa sürede çocuklarımızı toparlayacaklarına inanıyorum ben. Teşekkür ederim bu güzel katkı için. Selamlar :))

      Sil
  3. Bu akşam erkenden yattı çocuklar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı rüyalar, iyi haftalar, başarılı bir dönem hepsine :))

      Sil
  4. Merhabalar.
    1923 yılından beri doğru dürüst bir eğitim politikası planlayıp bir türlü rayına oturtamamışız. Bundan böyle de istikrarlı bir eğitim politikası oluşturulacağını hiç sanmıyorum. Finlandiya, eğitim ve öğretim konusunda benim favori ülkemdir. Dünyanın en mutlu çocuklarının Finlandiya'da olduğunu da duydunuz mu? Finlandiya hükumetinin eğitim ve öğretim için yaptığı fedakarlığa bakın, bir de bizim ülkemizde eğitim ve öğretim için yapılanlara bakın. Eğer okullar velilerden bağış, yardım adı altında para toplamasalar, okullarımızda ne temizlik, ne hijyen, ne de doğru dürüst eğitim yapılır. Okulların personel hariç diğer giderlerinin yükü velilerin sırtına yüklenmiş durumda.
    Pandemi süreci doğrultusunda eğitim ve öğretimle ilgili çok büyük bir kaybımız var. Söz konusu kayıp nasıl telafi edilir bilemiyorum. Çünkü bu bir uzmanlık alanı gerektirir, biz bu konuda ancak boş konuşuruz.
    Çocuklarımıza ve tüm eğitim camiasının neferlerine 2021-2022 eğitim ve öğretim yılının sağlıklı, hayırlı ve hayırlara vesile olmasını diliyorum.
    Yeni eğitim ve öğretim yılı nedeniyle kaleme aldığınız bu güzel yazınız için de kaleminize ve yüreğinize sağlıklar diliyorum.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  5. Recep Bey, Eğitim-öğretim konusu, fırsat eşitsizliği geçmişten günümüze kanayan yaramız. Pandemi de tuz biber oldu. Aslında önümüzde çok güzel örnek ülkeler ve içimizde çok değerli eğitimciler, bilim insanları var. Ama ne yazık ki bunlardan istifade etmeyi pek bilemiyoruz. Eğitimin siyaset üstü bir anlayış ve politikayla yönetilmesi gerektiğinin idrakine varmamız gerekiyor sanırım. Çok teşekkür ederim kıymetli yorumunuz için. Selamlarımla😊🤚

    YanıtlaSil
  6. eğitimde eşitlik olduğuna inanmıyorum zira devlet okulları kapalıyken''online eğitim almaya-vermeye'' çalışıyorlarken özel okullar açıktı. Sınavlarda da gördük ki özel okullardan daha çok başarılı öğrenci çıktı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lerzancığım sorunlar çok. Nitelikli bir eğitim öğretim politikasıyla, öğretmen, öğrenci, veli dayanışmasıyla özlenen, ideal, adil tabloya ulaşırız inşallah 🙏. Sevgi ve selamlarımla 😊🤚

      Sil
  7. Yeni okul dönemi öğrencilere hayırlı olsun. :) Eğitim sistemi hakkında ben de çok güzel şeyler diyemeyeceğim. Hep sınav odaklı, ezberci yetiştirildik. Bir sürü farklı alanda derslerle bilgiler yüklenip durdu, şimdi hangi birini hatırlıyoruz. Sayısalcıydım ama şimdi ne fizik, ne kimya, ne biyoloji aklımda kaldı. Neyse çok konuştum. :) Eğitim konusunda ülke daha bilinçli hale gelir İnşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Duygucuğum. Çok teşekkür ederim değerli yorumun için. Sevgiler :))

      Sil
  8. Israrla hiç ara vermeden yazı yazan arkadaşlarıma ben de hayranım. Blogu açtığımdan beri hiç o düzene sahip olamadım ne yazık ki...

    İnşallah yeni eğitim öğretim yılını çocuklarımız sıkıntısız atlatır. Yeniden kapatıyoruz denmesinden korkuyorum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sağlıklı, başarılı ve kesintisiz bir dönem olur. Çok teşekkür ederim ziyaret ve yorum için canım. Sevgiler, selamlar :))

      Sil
  9. Düşüncelerine katılıyorum. Bizde eğitime harcanan para ile sadece bir ev inşa edilir. (abarttım ama nerdeyse öyle) :((
    Umarım birileri bunu farkeder artık! Teşekkürler bu yayın için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim sevgili Momentos. :))

      Sil
  10. Kasvetli değil tam tersi insanları tadında, kırmadan ilme ve bilime davet eden güzel bir yazı olmuş Sibel Hanım:) Umarım güzel bir eğitim-öğretim yılı ile hepimiz için keyifli geçecek vakitler olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Sezgin Bey. Teşekkür ederim nazik yorumunuz için😊🤚

      Sil
  11. Yildizcigim hosgeldin .Egitim konusu Turkiyede cok karisik.Umarim ilerde duzen ve esitlik olur.Bizim burda egitim cok farkli keske Turkiyede de oyle olsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklarımız, gençlerimiz her şeyin en iyisini hak ediyor. İnşallah çok daha iyi olur İnciciğim inşallah 🙏🤚

      Sil
  12. okullar açıldı ama öğrenciler memnun değil. okulların pisliğinden, sınfların, camların tuvaletlerin pisliğinden şikayetçiler, bir de sıralarda 3 kişi oturmaktan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devlet okulları sıkıntılı olabiliyor Deep. Velilerin desteğine başvuruluyor genellikle. Çocukların çok dikkatli olmaları lazım.

      Sil
  13. Blogunuzda reklama tıkladım siz de blogumda reklama tıklarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  14. İnşallah İlkaycıgım. Teşekkür ederim. Sevgiler 🤗🤚

    YanıtlaSil
  15. kayıp 2 yıl gelecek için çok büyük etken umarım bu açığı kapatabilirız. Öğretmenlere çok iş düşüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah kapatırız Esra. Teşekkür ederim ziyaret ve yorum için 😊🤚

      Sil
  16. Biz de bu hafta başladık. Herkese hayırlı olsun 🙏

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst