KÜLTÜR SANAT HABERLERİ

24

 KÜLTÜR SANAT ETKİNLİKLERİ


Merhabalar,

Bu yazımda biraz kültür-sanat haberleri derledim. Güzel bir hafta olsun.

2022 Nobel Edebiyat Ödülü'nü Fransız yazar Annie Ernaux kazandı. İsveç Kraliyet Bilimler Akademisi'nde düzenlenen basın toplantısında, ödülün, "kişisel hafızanın köklerini, yabancılaşmalarını ve kolektif kısıtlamalarını ortaya çıkarmadaki cesareti ve klinik duyarlılığı için" Fransız yazar Annie Ernaux'e verildiği açıklandı.  

Işıl Kasapoğlu küratörlüğünde düzenlenecek olan 26. İstanbul Tiyatro Festivali 25 Ekim'de başlıyor. İstanbul Tiyatro Festivali, programında yerli ve uluslararası toplam 24 tiyatro, performans ve dans gösterisini bir araya getiriyor. Yenilikçi ve merakla beklenen yapımları izleyici karşısına çıkaracak festival, iki uluslararası oyunu da ağırlayacak.   Festival 26 Kasım’da sona erecek.

Bu hafta TRT ortak yapımı 2 yeni film daha vizyona girdi. Bandırma Füze Kulübü ve Aslan Hürkuş: Görevimiz Gökbey sinemaseverlerle buluştu. Öte yandan TRT ortak yapımı animasyon filmi Tay'ın da gösterimi sürüyor. Yerli animasyon Tay, 66 bin 526 seyirciyle vizyondaki dördüncü hafta sonunda da Box Office Türkiye'nin zirvesinde yer almayı başardı.

Ankara Kitap Fuarı başladı: 18. Ankara Kitap Fuarı, ATO Congresium’da 30 Ekim'e kadar tüm kitapseverlere kapılarını açtı. Her gün 10.00-20.00 saatleri arasında ziyaret edilebilen fuarda Üstün Dökmen’in “Her Ailede Bir Palandöken Var” konulu söyleşisine yoğun ilgi gösterildi.

The Crown 5. Sezon: 9 Kasım'da Netfix'te izleyicileri ile buluşacak. Tarihi olaylara dayanan The Crown, Kraliçe II. Elizabeth'in hikâyesini ve onun saltanatını şekillendiren siyasi ve kişisel olayları ekranlara taşıyor. Dizinin 5. sezonu ise Prenses Diana’nın (Elizabeth Debicki) kendi hayatının kontrolünü eline almaya karar vermesine ve Kraliyet Ailesi protokollerini çiğnemesine odaklanıyor.

Erdinç Bakla, “Anadolu Medeniyetleri Sergisi”: Seramik ve heykel sanatçısı Prof. Dr. Erdinç Bakla’nın Hitit, Göbeklitepe, Truva gibi farklı kültürlerden yorumladığı sanat koleksiyonundaki eserler, Zorlu Center Meydan Katı’nda sanatseverlerle buluşuyor.  Sergi, 6 Kasım’a kadar ziyaret edilebilir.

Sakıp Sabancı Müzesi – Agnes Denes, “Yaşayan Piramit”: Sakıp Sabancı Müzesi, 13 Eylül – 23 Ocak 2023 tarihleri arasında, yaşayan en önemli ekofeminist sanatçılardan Agnes Denes’in mekâna özgü eseri “Yaşayan Piramit”e ev sahipliği yapıyor. Piramit, 23 Ocak 2023’e kadar ziyaretçilerini bekliyor.

İstanbul Sinema Müzesi – “Stanley Kubrick Sergisi”: New Yorklu yönetmen Stanley Kubrick’in (1928-1999) tüm çalışmalarına kronolojik bir bakış sunan Stanley Kubrick Sergisi, Beyoğlu Kültür Yolu Festivali kapsamındaki ilk etkinlik olarak kapılarını açtı. Pek çoğu yayınlanmamış belge, obje, senaryo, kamera, lens ve orijinal kostümleriyle Kubrick’in sıra dışı dünyasına kapı aralayan sergi 1 Mart 2023’e kadar ziyaret edilebilecek.

 

Yorum Gönder

24 Yorumlar
  1. Ekim ayının son haftasında özellikle İstanbul'da güzel etkinlikler var. Stanley Kubrick'in sergisini gezmek isterim. Bu hafta sonu Hürkuş ne yapacak çok merak ediyorum. Tay'ın tahtını ele geçirme ihtimalini yüksek buluyorum. Ve ilginçtir uzun süredir animasyonlar gişede hep önde gidiyor. Derleme için çok teşekkürler gidemesem de gündemde neler var haberim oldu 🌹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Evet her ne kadar bu etkinliklerin pek çoğuna gidemesek de haberdar olduk. Gidenlere selam olsun :))

      Sil
  2. crown'a devam etmek vardı aklımda ama biraz daha fazla ilgimi çeken yeni bir dizi buldum ^^ kubrick çok başarılı bir isim sinemada sergide neler var merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi diziyi bu Ozan?. Bize de söyle :)) Evet Kubrick sergisini ben de gezip görmek isterdim. Selamlar :))

      Sil
    2. the peripheral :D çok bölümü yok henüz ama sürekli fırsat bulamıyor insan bir şeyler izlemeye :(

      Sil
    3. Evetttt blogunda bahsetmiştin, hatırladım. Çok teşekkürler 👍😊🤚

      Sil
  3. Sakıp Sabancı Müzesi'ni Haziran ayında İstanbul'a gittiğimde gezmiştim ve bayılmıştım, çok güzel kesinlikle:))) Çok güzel bir yazı olmuş, birçok şeyden haberim oldu:))) Emeğinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim sevgili Kitap Keşfi :))

      Sil
  4. Emeğine sağlık Yıldız, güzel bir derleme olmuş. :)

    YanıtlaSil
  5. piramit, kubrick aklımda olsun :) annie ernaux daha yeni okuduydum, babamın yeri, hayran kaldıydım, bir ay sonra nobel aldı, şimdi sesler ini okuycam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gezme şansın olur. İstanbul'da yaşamanın güzel yanları :))
      Ne güzel denk gelmiş okuma takvimin. Ben de merak ettim yazarı ve eserlerini. İyi okumalar Deep. Sevgiler :))

      Sil
  6. Bandırma Füze Kulübü’nü merak ettim bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. “Bandırma Füze Kulübü 1957 yılında gerçekten de kurulmuş. Amatör roketler yaptıkları, hatta bu kategoride düzenlenen bir yarışmada ABD ve Almanya’dan sonra dünya üçüncüsü oldukları belirtiliyor. 1960’lı yıllarda Bandırma Havacılık ve Uzay Araştırma Derneği (HUZAD) adını almış ve hala faaliyetlerini sürdürüyormuş.

      Fİlmde liseli gençlerin amatör bir ruhla, uzay merakından hareketle çıktıkları yolda kat ettikleri mesafe anlatılıyor. İzlenmeye değer buldum ben de Cem :))

      Sil
  7. Son 3 etkinlik belki de bana yakın mesafede olduğu için ilgi çekici görünüyor:) Özellikle Sakıp Sabancı Müzesi'nde çok başarılı sergiler oluyor ve takip etmek lazım:) Teşekkür ederiz bilgiler için Sibel Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Sezgin Bey. İnşallah gidip görme ve fotoğraflama fırsatı yakalarsınız. Selamlar :))

      Sil
  8. İstanbul'da ne güzel etkinlikler var. Kıskandım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıskanılmayacak gibi değil Sevimciğim. Sevgiler :))

      Sil
  9. Ne güzel etkinlikler varmış, bunları gördükçe İstanbul'da yaşama isteği geliyor bana :))
    Filmler ve dizilerle yetineceğiz şimdilik. Derleyip bizimle paylaştığınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet 😊 haklısın, eldekilerle yetineceğiz sanırım. Ben teşekkür ederim sevgili Mor Düşler Kitaplığı🤗

      Sil
  10. Ayy Yaşayan Piramit'i görmeyi çok isterim ya zaten o müzeye de gidesim vardı, bahanem olur belki. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gidip görme fırsatı yakalarsın. Çok teşekkürler ziyaret ve yorum için 🤗🤚

      Sil
  11. Nobel Ödülü alan yazarın bir kitabını sipariş verdim. Ödülü alır almaz kitapları tükenmişti. Bakalım, çok heyecanlıyım.

    YanıtlaSil
  12. Güzel etkinlikler. Crown dizisine bir türlü baslayamadım. İngiliz kraliyet ailesinden biraz gına geldi sanırım 😀

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst