DÜNDEN KALANLAR

54

 

123RF

Merhabalar,

Dün blogda okunma karneme baktığımda gördüm ki uğrayanların sayısı sadece yirmi iki. Bugün bu yazıyı paylaşıp gönderene kadarki skorum yirmi dört. En son paylaşım yaptığım gün ise kasım yirmi dört. “Sana müstahak” dedirtmeden, kendimi imha etmeden bir yazı gireyim dedim. Konu seçmeksizin, öylesine, aklıma ne gelirse, tuşlar parmaklarımı nere iterse onları yazayım istedim. İşte heybemden dökülenler:

Dün bölümde bilim kulübü olarak epeydir yapmadığımız bir etkinlik yaptık. 11.30 ile 13.00 arasını şiir, şarkı, türkü saati ilan ettik. Mesleki, teknik bilgilerin aktarıldığı o ciddi, o koca amfi, kulüp öğrencililerimizin sihirli dokunuşları sayesinde harika bir kafe ortamına dönüştü. Mumlar, gül yaprakları, ekrana yansıtılan şömine alevleri, yanardöner ışıklar, fon müzikleri, enstrüman çalan gençler ve daha niceleri... Yaklaşan öğle yemeğini es geçip bu hoş ambians içinde, latif duygular eşliğinde midemizi değil ruhlarımızı besledik bu kez. Söyledik, dinledik, güldük, eğlendik, öğrencilerimizin yansıra 'edebi paylaşım yapan meslektaşlarımızda da ne cevherler varmış' deyip birbirimize epey şaşırdık. Ve bir kez daha gördük ki sanatın olduğu yerde iklim değişiyor, ilişkiler yumuşuyor, her yer güzelleşiyor, her şey bambaşka bir renge, ahenge bürünüyor.

Bu güzel güne dair kulüp başkanı öğrencimizin hakkını vererek okuduğu o çok bilinen Cemal Süreyya şiirini anmadan da geçmek istemedim.  “Uzaktan Seviyorum Seni” adlı şiiri. Sevginin en masum, en çaresiz halinin büyük bir ustalıkla dile getirildiği o safiyane dizeleri... Özellikle ergenlik yaşlarımızda hangimiz sevmedik ki uzaktan...

Şarkıların, türkülerin çokça söylendiği; şiirlerin yazılıp bolca okunduğu; sevgi dolu, sanat dolu, dostluk, kardeşlik dolu bir yıl diliyorum hepinize... 


UZAKTAN SEVİYORUM SENİ

“Uzaktan seviyorum seni;

kokunu alamadan,

boynuna sarılamadan,

yüzüne dokunamadan,

sadece seviyorum.

 

Öyle uzaktan seviyorum seni.

Elini tutmadan,

yüreğine dokunmadan,

gözlerinde dalıp dalıp gitmeden…

Şu üç günlük sevdalara inat

serserice değil adam gibi seviyorum

 

Öyle uzaktan seviyorum seni.

Yanaklarına sızan iki damla yaşını silmeden,

en çılgın kahkahalarına ortak olmadan,

en sevdiğin şarkıyı beraber mırıldanmadan,

öyle uzaktan seviyorum seni.

 

Kırmadan,

dökmeden,

parçalamadan,

üzmeden,

ağlatmadan, uzaktan seviyorum.

 

Öyle uzaktan seviyorum seni;

sana söylemek istediğim her kelimeyi

dilimde parçalayarak seviyorum.

Damla damla dökülürken kelimelerim

masum beyaz bir kağıtta seviyorum.”

                          Cemal Süreyya



Resim: https://tr.123rf.com/stok-fotoğraf/ücretsiz.html

Yorum Gönder

54 Yorumlar
  1. Sibelcim içinden geldiği gibi ne güzel yazmışsın. Şiiri bilmiyordum, eski sevdalar daha güzelmiş. 😊🌺🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski zamanlarda iletişim, etkileşim dijital hatlarla değil gönül bağlarıyladı. Çekmecelerimizi yazılıp da gönderiemeyen mektuplar, şiirler doldururudu. Şimdi her şey bambaşka. Zamanın ruhuna teslim oldu herkes. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için sevgili Duygu. Mutlu yıllar dilerim 🤗🌺🤚

      Sil
  2. Selam sabah yorum yazdığımı zannettim. Göremeyince demek eksik bıraktım diye düşündüm. şiir güzelmiş. Yeni yılınız kutlu olsun. Siz yazın okuyalım. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Zehra Hanım, çok teşekkür ederim. Sağ olun. Mutlu yıllar dilerim 🤗🌺

      Sil
  3. ne hoş etkinlik :) mezunlarda da vardır cevherler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmaz mı olmaz mı, onları ayrıca davet ediyoruz zaten Deep 🤗🌺

      Sil
  4. Cemal Süreyya güzel yazıyor :) aktiflik olunca sitede insanlar daha çok geliyor ama her zaman zaman bulamıyor yazarlar maalesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farkındayım Ozan. Mazeret üretmemem gerektiğini bilsem de blogu ertelediğim oluyor. Umarım 2023 de hep birlikte daha üretken olur ve buraları daha çok şenlendiririz. Mutlu seneler😊🤚

      Sil
  5. Bilim kulübünüz olduğunu bilmiyordum. Bilimin gündeminde neler konuşulup tartışıldığını merak ettim. Bizi de ilgilendiren konular olursa öğrenmek okumak isterim.
    Yıl neredeyse bitti, 2023 hepimize güzellikler getirsin, iyi seneler diliyorum 💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilim kulübü olarak daha ziyade meslekte temayüz etmiş kişileri ağırlıyoruz. Tecrübeleri ile öğrencilerimizin ufkunu açıyorlar. Meslek fuarları, teknik gezi organizasyonları vs. yapıyoruz ayrıca. Çok teşekkür ederim ziyaret ve yorum için. Mutlu yıllar 🤗🌺😊🤚

      Sil
  6. Heybenizden dökülen bir cümleyi burada tekrar etmek ihtiyacı duydum. "Sanatın olduğu yerde iklim değişiyor, ilişkiler yumuşuyor, her yer güzelleşiyor, her şey bambaşka bir renge, ahenge bürünüyor." Ne kadar güzel özetlemişsiniz. Bu bağlamda bu cümleye şunları da ilave edebiliriz. İnsan duygusal bir varlıktır ve sanat duyguların, düşüncelerin dışa vurumudur. İnsan sanatla ne kadar çok ilgilenirse duygusal olarak kendisini o kadar çok rahatlatabilir. Sanat aynı zamanda bir terapi yöntemidir.

    Uzaktan seven birinin duygularını dile getiren Cemal Süreyya'nın dizelerine gelince. Temiz ve masumane bir aşkın uzaktan da olsa, çırpınışlarını dile getiren çok güzel bir şiir. İşte böyle çaresiz uzaktan sevenlerin kendini bulduğu ve duygularına tercüman olduğu bu dizeler karşısında ancak diz çöküyor ve boyun eğiyor.
    Bu güzel paylaşım için, kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel bir yorum bırakışsınız Recep Bey. Çok teşekkür ederim, değerli katkılarınız için. Her şey gönlünüzce olsun. Mutlu yıllar, sağlıklı günler dilerim :))

      Sil
  7. Bu şiiri burada yeniden okumak pek iyi geldi. :) Sabah izlediğim dizideki güzel dakikaların üzerine pek hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güüzeeeel. Beğenmene sevindim. Çok teşekkür ederim. Mutlu yıllar :))

      Sil
  8. Heybenden dökülenleri daha fazla yazmalısın :) Şiir iyi geldi

    YanıtlaSil
  9. Çok severim bu sözü Cemal Süreyya'yı görünce aklıma geldi "Özlemek, ölmekten sadece iki harf fazla be çocuk."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok çarpıcı bir söz. Çok teşekkür ederim. Selamlar 😊🤚

      Sil
    2. Mutlu seneler Yıldız hanım

      Sil
  10. Çok teşekkür ederim ziyaret ve yorum için Müfred 😊🤚

    YanıtlaSil
  11. Bence daha sık yazın, çok güzel yazıyorsunuz:) Özlemişim sizin yazılarınızı, içinizden geldiği gibi öyle güzel yazmışsınız ki, okurken keyif aldım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel sözler bunlar. Çokkkkk teşekkür ederim🙏. Yeni yılda karşılıklı daha çok paylaşımda bulunmak dileğiyle inşallah 🤗😍🌺💐

      Sil
  12. Etkinlik harikaymış:) Bazen bende gezi yazıları haricinde oturup canım ne isterse, öylesine yazayım istiyorum ama sonra çok keyifli yazılar yerine iç dökme mecrasına döneceği endişesiyle vazgeçiyorum:) Yeni yılınız Aileniz ile birlikte şimdiden kutlu olsun Sibel Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İç dökmek de güzel aslında. Ne de olsa blog ailesiyiz :))
      Çok teşekkür ederim. Sizin de yeni yılınız kutlu olsun Sezgin Bey. Sevdiklerinizle birlikte nice mutlu yıllar dilerim :))

      Sil
  13. Cemal Süreya şiirlerini çok severim. Sibelciğim bizler seni severek okuyoruz ancak acaba sosyal medyada yazılarını paylaşıyor musun? Blog yazarları dışındaki okura ulaşmak ancak böyle mümkün oluyor ne yazık ki 🤷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Deryacığım. Sosyal medyada nadiren paylaşıyorum. Bu da bir etken tabi, çok haklısın. Teşekkür ederim ziyaretin için. Güzel ailenle birlikte mutlu, sağlıklı yıllar dilerim canım :))

      Sil
  14. ne güzel bir etkinlikmiş bu böyle insanı gençleştirir ruhunu dinlendirir. :) Şiir çok severim paylaşıp hatırlatmanızda çok iyi oldu gidip dinleyelim şimdi youtubedan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzeeeel😊😊. Şiir sevmen harika. Çok teşekkür ederim bu güzel yorum için. Sevgiler selamlar Dear Monarosa🌺🤚

      Sil
  15. Sohbet tadında bir yazı olmuş heybenizden dökülenler. Şiir de daha bir sıcaklık katmış sanki, okuyunca huzurlu hissettirdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mor Düşler Kitaplığı, çok teşekkür ederim bu güzel yorum için. Sevgiler, selamlar :))

      Sil
  16. ne zamandır uğramamışım, bir gelip selam edeyim istedim, iyi yıllar, sağlıkla ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum, çok teşekkür ederim, bu hoş ziyaret için. Sana da iyi yıllar. Bol okumalar, bol yazmalar, sevgiler, selamlar :))

      Sil
  17. Uzaktan sevmenin de ayrı bir güzelliği vardı. Neredeyse yetişkin olana kadar sık sık yapardım bunu hahaahaa :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 👍😄😄 İyi yapmışsın Şuleciğim🤗🌺🤚

      Sil
  18. Ben de eskisi kadar sık yazamıyorum canım ve evet aynen okunma sıklığı çok düşüyor ister istemez...
    Etkinlik harika olmuş, bence sen daha sık bu tip doğaçlama yazılar yaz canım okuması çok keyifli oluyor :)
    Cemal Süreyya okumalara doyamadığım şair :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevilciğim. Güzel paylaşımlarda daha sık görüşmek dileğiyle inşallah 🙏😍🌺🤚

      Sil
  19. Ben de uzun süredir, bloguma uğrayamıyordum, yeniden paylaşımlara başladım, bol okunmalar diliyorum hepimize Yıldız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esra. Bol yazalım, bol okuyalım, bol okunalım inşallah 🙏😊👏

      Sil
  20. Sevdiğim şiir... Bazen ara verebiliyoruz olsun burdayız gel hep

    YanıtlaSil
  21. Yanıtlar
    1. Oldu gerçekten de. Sevgiler selamlar 🤗

      Sil
  22. en güzeli içinden geldiği gibi olması. Çok keyifli olmuş bence günün

    YanıtlaSil
  23. Selamlar, şiir çok güzel. Çok uzaklarda kalan zamanlarda bizim de böyle sevdalarımız olmuştur... Böyle vesileler olmasa hatırlanmayacak kadar uzak hem de :)
    Paylaşım için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel yorum için 🤗🤚

      Sil
  24. Yeni yazı var mı diye uğradım uzun bir ara olmuş umarım iyisindir canım 💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacığııımmm güzel arkadaşım, merak edilmişim, ne mutlu bana.🙏😍 İyiyiz çok şükür. Karne tatili olunca şehir dışında küçük bir tatil programı yaptık kendimize. En derin sevgi ve selamlarımla 😍🤗🌺

      Sil
    2. İyi tatiller canım iyi olmana sevindim 💞

      Sil
    3. Çokkkkk teşekkür ederim Deryacığım 🙏😍🌺

      Sil
  25. Merhaba iyi akşamlar Yıldız hanım bloggerdan uzaklaşalı çok oldu. Unuttum kusura bakmayın. Siz kitap yazmıştınız diye hatırlıyorum. Yanlış hatırlamıyorsam kitabın adını yazabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ilginize Abdurrahman Bey. Kitabımın adı Solmayan Ümit. 😊🤚

      Sil
Yorum Gönder
Üst