BAŞIMIZ SAĞ OLSUN

36

DEPREM


Merkez üssü Kahramanmaraş'ın Pazarcık ilçesi olan ve on ilimizi derinden etkileyen depremde hayatını kaybeden kardeşlerimize Allah’tan rahmet kederli ailelerine sabır, kuvvet diliyorum. Ülkece hepimize geçmiş olsun, başımız sağ olsun.  

Bedenen deprem bölgesinde değildik belki ama ruhen o büyük sarsıntıyı bizler de hissettik. Altı şubattan beri yemek yemeye, su içmeye,  sıcak yataklarımızda yatıp uyumaya utanıyoruz. Ülkece yastayız, hepimizi göçük altındayız. Binanın değil, ihmalin altında öldük hepimiz.

Kahramanmaraşlı bir kız öğrencimizi ve ailesini on katlı binanın en alt katında bıraktık. Adıyaman’da öz ailemiz gibi bildiğimiz sevdiklerimizin kayıplarıyla dağlandık. Az önce telefonda konuştuğum arkadaşımın şu sözleriyle olduğumuz yere çakıldık: “Ailece birbirimize sarılıp saniyelerce ölümü bekledik.” Ekrandaki enkaz yığınlarını görünce “Keşke kepçe olsaydım” diyen Haluk Levent gibi hissettik hepimiz.  

Şimdi pek çoğumuz bu büyük facianın altından nasıl kalkarız, yaralarımızı nasıl sararız, travmalarımızı nasıl atlatırız diye düşünüyoruz… Eğer binalar ülkemizdeki deprem gerçeğine göre inşa edilirse, denetim mekanizması iyi işlerse, rüşvet rantiye biterse, herkes işini dürüstçe yaparsa, kimse çalıp çırpmazsa, sahipsiz kalan çocuklar kaçırılmazsa, yardım kolileri yağmalanmazsa yaralarımız iyileşir. Tek dileğimiz bu.

Sosyal medyada rastladığım Selçuk Uçar'ın şiiri, kaybettiğimiz canlarımızın anısına dursun şu viran satırların arasında:

 

VİRAN

Dün gece uyumadım

Gözlerimi beş dakika yummadım

Utandım uzanmaya,

Uyumaya utandım.

Gözlerimi terbiyeli olmaya davet ettim.

Nefsime kızdım

Uyusam güneşli bir sabaha uyanacaktım belki Kuzey Ege'de

Puf yastık, yumuşak yorgan, sıcak ev...

Sen uyusan uyanamazdın belki

Pazarcık'ta,

Bağlar'da

Sonra aklımın yüzüne nasıl bakardım...

En ince giysilerimi giyindim bugün

Başımda kırmızı şapka, ellerimde mavi eldiven yoktu

Boynumda beyaz kaşkol...

Çorap da giyinmedim ayağıma

Kendimi kendimin dışına vurdum

Çıktım sokağa ayazda durdum!

Üşüdüğün kadar üşümek istedim

Donduğun kadar donmak!

Canım yansın istedim, canın yandığı kadar...

Zaman geçtikçe,

Gitgide buzlaşan bir avuç kar'dım

Tanrıya, senin yanında olması için yakardım...

Acıktım, susadım

Yemedim, içmedim de

Boğazımdan geçmezdi sen orda aç, susuzken

Kalbimin yüzüne nasıl bakardım!

Senin ıstırabına büründüm bugün

Hüznünle beslendim

Sana senin acınla uzaklardan seslendim

Tüm kalbimle sarıldım sonra sana

Aklımla sarıldım,

Ruhumla...

Sarılmak iyileştirmez belki yaralarını,

Yıkılan evini geri getirmez, gidenlerini de

Açlığını bitirmez,

Isıtmaz ellerini...

Yüreğin ısınabilir mesela

Bugün,

İçimde kırılmış hain bir fay var

Yerle bir olmuş kederli Hatay var

Yarısı yitik bir Kahramanmaraş,

Malatya,

Gaziantep,

Diyarbakır...

Ağlayan çocuklar, gözleri çakır

Bir boşluğa dalıp giden anneler,

Çaresiz bekleyişler...

Neler neler...

Tadı zehirdir şimdi Adana'nın, Urfa'nın

Közde patlıcanı Adıyaman'ın!

Bugün Anadolu'da, on ilde de enkazım

Feryadım, figânım

Çığlığım, avazım...

"anne mi de kurtarın" diye çırpınan

O koca yürekli küçük Beyza'yım...

Kimseye hiç bir dilde geçmez nazım...

 

Serkan Uçar

Destina


Yorum Gönder

36 Yorumlar
  1. Çok zor, çok acı yaşananlar... Orada değildik ama orada gibiydik. Allah yardımcıları olsun hepsinin...

    YanıtlaSil
  2. Çok büyük felaket çook. Allah yardımcımiz olsun, sonrası nasıl olacak bilemiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu da atlatacağız inşallah 🙏🙏🙏

      Sil
  3. Hepimizin başı sağolsun. Ölenlere Allahtan rahmet diliyorum..

    YanıtlaSil
  4. 2 deprem yaşamış biri olarak, yaşadıklarımın "hiçbir şey" olmadığını bu yaşananları neredeyse canlı izleyerek görüyor ve kahroluyorum! İnsanın insana ettiği kötülüğü başka hiçbir şey etmiyor bunu artık net biliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Momentos'um ahhh. Ne yazık ki haklısın.

      Sil
  5. Çok çok çok üzgünüm... İstanbul depremi yakındır diye bilim adamları çığlık atıyor. Umarım en kısa sürede önlemler alınır! Çok umutlu değilim ama yine de içimizdeki küçük umuttan başka tutunacak bir şeyimiz de yok.
    Geçmiş olsun hepimize, başımız sağ olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah en kısa zamanda, gereken her yerde, hayati önlemlerin hepsi alınır. Geçmiş olsun hepimize Zeynep.

      Sil
  6. Ahh ne zor , ne acı günlerden geçiyoruz. Hislerime tercüman tüm cümlelerin. Haykırmak istediğim ne çok şey var oysa ki ama şimdilik sadece dileklerine kocaman amin deyip ,ölenlerimize rahmet ve yaralılarımıza acil şifa dileyebiliyorum .Ve tabii güzel Allah'ım dan sağ kurtulabilen tüm depremzedeler için önümüzdeki bu zorlu süreci kolaylaştırmasını.. Başınız sağ olsun, başımız sağ olsun.Rabbim etkilenen herkesin yardımcısı olsun ve tekrarından esirgesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin başı sağı olsun Nilgun Hanım. Rabbim hepimizi korusun.

      Sil
  7. Çok acı, günlerdir başka şey düşünemiyoruz. Allah ölenlere rahmet eylesin. :(

    YanıtlaSil
  8. Büyük bir felaketle ve bu felaketin getirdiği acı ve çaresizliklerle mücadele ediyoruz. Bir ve beraberiz, kenetlendik milletçe. Herkes aynı acıyı ve duyguları yaşıyor. Ne olur artık şu depremi kabullenip, ciddi tedbirler alalım.

    Yaşamını kaybeden kardeşlerimize Allah rahmet eylesin. Yaralı kardeşlerimize acil şifalar dilerim. Cenab-ı Hakk, deprem bölgesindeki vatandaşlarımıza ve çalışanlarımıza dayanma gücü versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Recep Bey. Dualarınız, temennileriniz için teşekkür ederim 🙏

      Sil
  9. Rabbim bir daha yaşatmasın böyle bir acıyı. Rabbim sabır versin tüm depremzedelere, milletimize.

    YanıtlaSil
  10. Artık bu ihmaller son bulsun gerçekten söyleyecek başka bir şey bulamıyorum 😔

    YanıtlaSil
  11. İçim acıyor, hatta aklım beynim bile acıyor... Canım yanıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimize büyük geçmiş olsun. Biz her durumda kenetlenmesini bilen necip bir milletiz. Yaralarımızı hep birlikte saracağız inşallah

      Sil
  12. çok zor olmalı, geride kalanlara sabır dilerim, ama ne yazık ki hiç iyimser değilim bir şeylerin önüne geçmeye çalışmayan zihniyetler hala bu ülkede

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan büyük ders olmasın Ozan. İnşallah gereken tedbirler en kısa zamannda alınır. Güzel ülkemin güzel insanları, insanca yaşamayı hak ediyor.

      Sil
  13. çok zor ya, yakından yaşamadığımız halde, bu kadar uzaklığa rağmen bu kadar acıyorsa, :((

    YanıtlaSil
  14. bu olay çok ağır geldi hepimize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh Deep, bir kabus olsa ve biz uyansak artık

      Sil
  15. o kadar zor geçiyor ki günlerrr Allah bir daha göstermesin...

    YanıtlaSil
  16. Hepimiz çok üzgünüz, umarım tekrar yaşanmaz böyle bir felaket:(
    Hepimizin başı sağ olsun, geçmiş olsun:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimize büyük geçmiş olsun. Başımız sağ olsun, birlik beraberliğimiz daim olsun sevgili Kitapkeşfi 🙏

      Sil
  17. Hepimizin başı sağ olsun canım, zor günlerden geçiyoruz...Senin de kayıpların için çok üzüldüm Sibelciğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevilciğim. Hepimizin başı sağ olsun 🙏

      Sil
  18. Ülkecek başımız sağ olsun. Kalanlara geçmişler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başımız sağ olsun, hepimize geçmiş olsun...

      Sil
Yorum Gönder
Üst