ŞİFACININ KALBİ KİTABI

43
FANTASTİK ROMAN

Merhaba Arkadaşlar,

Bugün aranıza, birçoğunuzun severek takip ettiği sevgili blogdaşım Duygu Emanet’in kitabıyla geldim. "Şifacının Kalbi" adlı bu eser “Kitap Müptelası” yayınlarından çıkmış.

Duygu kardeşimi öncelikle kutluyorum. Zira, blog ortamında demlenen bloggerların kitap çıkarmasını çok kıymetli buluyorum. Aynı niyeti taşıyanlara cesaret ve ilham veriyorlar. Ayrıca, biz okurlara keyifle okunacak bir eser sunuyorlar.

Kitap, temponun hiç düşmediği 240 sayfalık fantastik bir roman türü. Son derece akıcı bir üslupla yazılmış. İçinde çok fazla sayıda karakter ve olay var. Rubaro yan karakterini iz bırakanlar arasına koyup bu kadar karakteri, yer ve zaman uyumuna da dikkat ederek mantık örgüsü çerçevesinde birbirleriyle ilişkilendirmede kendisini oldukça başarılı bulduğumu belirtmek istiyorum. Duygunun, gerek karakterlere gerekse de onların seyahat ettiği yerlere isim ararken zorlanıp zorlanmadığını da merak ediyorum açıkçası.

İyilerle kötülerin savaşını anlatan kitapta iyilere (Ruh Budayanlar, Şifacılar) ve kötülere (Ölüm Terzisi)  dair kullanılan tabirler dikkatlerden kaçmıyor. Örneğin “Ruh Budayanlar” tanımının şahsen çok hoşuma gittiğini söylemeliyim. Kitabın “Giriş” kısmında Ruh Budayanları şöyle ifade ediyor yazarımız: “Onlar herhangi biriyle kurdukları derin bağ sonucunda geçmiş ve geleceğin sırlarına vakıf olabilirler. İşte o zaman bir şeylere yön vermeden duramazlar çünkü Ruh Budayanların temel amacı bireysel arzularından arınıp toplumun yararını gözetmektir. Bir de Şifacılar var. Onları Ruh Budayanlardan ayıran en belirgin özellik sezgilerinin kuvvetli olmasının yanında ruhsal ve fiziksel açıdan insanları iyileştirebilmeleridir.”

Fantastik roman yazmanın hiç kolay olmadığını düşünüyorum. Her şeyden önce çok güçlü bir hayal gücüne sahip olmak gerekiyor. Duygu bu anlamda erkini ispat etmiş bana göre. Kitabı okurken, sanki bilgisayarın başına geçmiş ve hiç tıkanmadan seri bir şekilde ilerlemiş hatta gözlerinin önüne açılan hayal ekranından yazacaklarını seyrederek yazmış gibi bir hisse kapıldım. Bu da zorlamayla olacak bir şey değil elbette. Özel bir yetenek gerektiriyor. Tabi bu yeteneği okumalarla beslemek gerekiyor. Duygu’nun orijinal üretkenliğinde özel yeteneği ve okuma sevgisinin yanı sıra izlediği Animelerin de rolü olduğunu düşünüyorum.

Son sayfada “Not” başlığı altında yazdıkları, kitapta vermeye çalıştığı en önemli mesaj aslında.  Özetle şunu söylüyor Duygu Emanet: “Başarı; fiziksel güç ve cesaretten ibaret değildir. İnsan, sahip olduğu tüm güzelliklerle özeldir, kıymetlidir. Nezaket ve incelik asla zayıflık değildir. Güçlü bir kalbe sahip olan imkânsızı başarabilir."

Bizler de güzel ve güçlü kalplerimizle imkânsızı başaranlardan olalım inşallah diyor ve Duygu’yu tekrar tebrik ediyorum. Bu alanda üretimlerinin artarak devam edeceğine inanıyorum. Zira blog sayfasında yazmakta olduğu ve “Savaş Çığırtkanı” adını verdiği bir başka romanı daha var. Tüm kalbimle diliyorum ki okuru çok olsun, yazdıkları film olsun, yolu hep açık olsun…

Duygu’dan yayınevine karar verme sürecini ilgilenenlere yol gösterici olması açısından bloğunda paylaşırsa çok iyi olur diye bir dip not düşerek sizleri "Arka kapak" yazısıyla baş başa bırakıyorum.

Yıldızlı Sevgilerimle J

 

Arka Kapak Yazısı 

Birkaç yüzyılda bir tekrar eden felaket bir kez daha kapıya dayanır. Ölüm Terzisi bu defa kaybetmemekte kararlı. İnsanlar için kâbus dolu günler başlar. Ruh Budayanların aniden ortadan kaybolması, karanlığın giderek güçlenmesi ve uğradığı saldırılar Şifacı Ubin’i tedirgin eder. Prensle başlayan dostluğu onun bir yolculuğa çıkmasına vesile olur. İnsanları kurtarmakta kararlı olan Ubin için esas sınav gizemli Rubaro ile karşılaşmasıyla başlar. Bir seçim yapmak zorundadır.

Karanlık ve aydınlığın savaşında silahlardan daha güçlü bir şey varsa o da sarsılmaz bağlardır. Asırlar öncesine dair bilgiler tahrip edilmişken acımasız Ölüm Terzisi’ni yenmek mümkün olacak mı?

 

“Ben bile isteye bıraktım seni çünkü seçtiğin tüm yollar ölümden geçiyordu.”


Yorum Gönder

43 Yorumlar
  1. Sibelcim çok mutlu oldum, ne güzel bir tanıtım olmuş. Desteğin ve övgülerin için teşekkürler. 🥰 Öncelikle kitabı akıcı ve başarılı bulmana çok sevindim. Ben yazarken eğer sıkılırsam devam edemeyen biriyim, o yüzden akıcılık önemli benim için. Karakter isimlerinden Ubin, Çelekan, Albina gibi isimleri netten buldum, Kafkas isimlerini araştırırken. Özellikle Ubin'i söylenişi bakımından kulağa hoş geldiği için ve sert bir isim olmadığı için seçtim. Rubaro, İnume, Pamay gibi isimleri ve yer isimlerini kendim uydurdum. Pek zorlandığım söylenemez. :)) Dediğin gibi animelerin etkisi bende fazla, yazarken de sanki anime ya da film izliyormuş gibi yazdım. :))
    Yayınevini seçme konusunda bir yazı hazırlayım o zaman. :)
    Kitabın sonundaki nota değindiğin için de teşekkür ederim. Çünkü ilk başladığımda Ubin ana karakter değildi ama aklıma bu fikir geldi ve bu doğrultuda kurguyu ilerlettim. Umarım amacıma ulaşmışımdır. :) Fotoğraf da şahane olmuş, tekrar teşekkür ederim. 🥰🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Duygucuğum. Kitap yazmak ince işçişik, emek, yürek işi. Sen de gereken özeni göstermiş, harika bir iş çıkarmışsın. Tekrar tebrik ederim. Daha nice başarılara imza atman dileğiyle 🧿👏👏💐💐😊🤚

      Sil
  2. Yazar da yorumlayan da çok iyi yazmış. Rubaro gerçekten de iz bırakanlardan ❤️ İsimler konusunda çok haklısın ben, bırak kurguyu isimleri bile bulamam diye düşünüyordum okurken. Ah be keşke yazma süreci dediğiniz gibi olsa da gözlerin önünde noktasında virgülüne bir hayal ekranı belirse. Böyle olmamasina rağmen böyle hissettirmiş yazar, helal olsun. Kitap çıkarmak isteyenlere cesaret verdiği fikrini hissediyorum kendimde. Darısı başımıza

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapla ilgili yazını severek okudum hatta bazı yorumlarımızın, düşüncelerimizin benzer olduğunu fark ettim. Paylaşımında karakterler, harika görsellerle can bulmuş adeta. Ne güzel bir destek, ne büyük bir ilgi, sevgi. Eline, emeğine sağlık. 🧿🧿👏😊🤚. Dostluğunuz daim olsun 🤗

      Sil
  3. Duygu Hanım'ın kaleminin kuvvetli olduğunu zaten blogundan biliyoruz. Umarım en çok okunanlar listesinde yer alır kitabı da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Recep Bey. Ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkürler😊🤚

      Sil
  4. Benim de çok yakında bitirip beğendiğim bir kitap olmuştu. Blog yazarlarının kitap çıkarmalarını ben de çok kıymetli ve ilham verici buluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler desteğiniz için sevgili İlkay Hanım 😊🤚

      Sil
  5. Tebrikler ve bol okumalar diliyorum sevgili Duygu ya 👏👏👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Deryacığım 😊🌺🤚

      Sil
  6. Önce Solmayan Ümit, sonra Prefabrik Hayaller, şimdi de Şifacının Kalbi. Blog yazarları adına çok sevinçliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Yunis Bey. Darısı başınıza olsun inşallah :))

      Sil
  7. ne güzel anlatmışsıııın sahiden de isim bulmak ilginç de mi :)

    YanıtlaSil
  8. Fotoğraf ne güzel olmuş ya kapağa çok uyumlu olmuş. :) Bende bitirdim bir yorum yazısı gireceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :)) Ne güzelll, okudun demek. Bekliyoruz o halde :))

      Sil
  9. Duygu'yu uzun zamandır takip ediyorum zaten, ona da yazdım. Onun yazılarını çok severek okuyorum ve kitabının tarzı da zaten benim çok ilgimi çektiği için dört gözle bekliyorum okumayı. Biraz yoğun olduğumdan bu sıralar genel olarak kitap okuyamıyorum. Siz de çok güzel bahsetmişsiniz, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Zeynepciğim. İnşallah okuma fırsatı bulursun. Sevgilerimle :))

      Sil
  10. Sevgili Duygu'nun kitabını ben de en kısa zamanda alıp okuyacağım canım, blogger arkadaşlarımızın kitap çıkarmalarını ben de çok değerli buluyorum...
    Sen de çok güzel yorumlamışsın Sibelciğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sevilciğim. Sevgiler selamlar 🤗

      Sil
  11. Ben neden bu kitabı okumadım, kendime kızdım şuan. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah en kısa sürede okursun 🤗🤚

      Sil
  12. Duygu' nun yazılarından, öykülerinden ileri atılımda bulunacağı aşikardı. Sevgili Yıldız kitabı enfes bir dekor eşliğinde tanıtmışsın ya bayıldım. "Ruh Budayanlar", "Şifacı" gibi isimler benim de dikkatimi çekmişti. Okuru bol olsun diyorum ve ben de edineceğim kitabı. :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şİmdiden keyifli okumalar o halde Momentos :))

      Sil
  13. Duygu'yu da severek takip ediyoruz, O'nun kitabını, bir bloggerın kitabını okumak insana ayrı bir heyecan veriyor, kitabı sevmek ise paha biçilemez oluyor. Paylaştığın için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim sevgili Kitap Eylemi :))

      Sil
  14. Merhabalar.
    Güzel bir kitap tanıtımıydı. Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim kıymetli Recep Bey 😊🤚

      Sil
  15. Sizinle aynı fikirdeyim. Fantastik kitap yazmak, hiç kolay değil. Duygu hanımın bloğunda okuduğum paylaşımlarından kaleminin güçlü ve cesur olduğunu biliyorum. Eserinin çok başarılı olacağını sezinliyorum ve alınacaklar listeme de eklemiştim.
    Sizin de okuyan gözlerinize sağlık olsun. Harika anlatım ve paylaşım için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz ve kıymetli yorumunuz için çok teşekkür ederim Nazlı Hanım. Sevgilerimle😊🤚

      Sil
  16. Merhaba, uzun bir dönem uzak kalınca kitabın yayınından da haberim olmadı. Şimdi görünce yüzüme bir gülümseme yayıldı. :) Paylaşım için çok teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
  17. Mutlu yıllar dilemek istedim sana Sibelciğim, öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı, zarif, güzel arkadaşım benim. Çok teşekkür ederim🙏. Nice nice nice mutlu sağlıklı yıllar dilerim ben de. 😍❤️🌺

      Sil
  18. Yıllar yıllar sonra selamlar!
    Geri döndüm, inşallah bundan sonra buralardayım. Bol bol görüşmeyi diliyorum :)

    Yazarı da kitabı da ilk defa duydum, fırsat bulunca bir bakacağım.
    Sevgiler,
    MyReal

    YanıtlaSil
  19. konusu da isimler de hayli dikkat çekici ve sen son derece güzel anlatmışsın. Yazarımızın yolu açık olsun ilk fırsatta okumak isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Lerzancığım. Çok teşekkürler. Sevgiler :))

      Sil
  20. Okumalıyız.. :)

    YanıtlaSil
  21. Kitabın tanıtım Yazısı olarak senin bu yazını kullanmak gerek :) Eline sağlık :) Duygu gerçekten bu işi biliyor :) Hayatı anime :) O yüzden başarılı olacaktır bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürle bu güzel yorum için Cem :))

      Sil
Yorum Gönder
Üst