CUMHURİYETİMİZİN 100. YILI KUTLU OLSUN

16

 

29 EKİM 1923 CUMHURİYET BAYRAMI


Sevgili Cumhuriyet,

Bugün senin doğum günün. Bugün yüz yaşına bastın. Bize bırakılan en değerli armağan, en yüce mirassın. Biliyorum ki kurulman hiç kolay olmadı. Doğum sancılarını çocuk yaşta önce ailemden, sonra öğretmenlerimden, okuduğum kitaplardan öğrendim. O tarihi dönemeçte düşman zehirli bir sarmaşık gibi yurdu sararken umudunu kaybetmeyen şanlı bir komutanın vardı senin. O büyük komutan “Umutsuz durumlar yoktur. Umutsuz insanlar vardır. Ben hiçbir zaman umudumu yitirmedim.” diyen Gazi Mustafa Kemal’den başkası değildi. Onun sonsuzluk mavisi göz bebeklerinden doğdun sen, ilk önce orada filizlendin… Onun vizyonuyla vücut bulup onun silah arkadaşlarının canı, kanı, alın teriyle yoğruldun. 

 Vatanın bağımsızlığı uğruna milli mücadeleyi zaferle sonuçlandıran aziz Türk milletinin torunları olarak bizler biliyoruz ki kazağını bebeğine değil mermiye sarıp cepheye koşan yüce Türk kadınının kınalı eli var üzerinde. Kuru ekmeği üzüm hoşafına batıran askerlerin memleket sevdası tütüyor özgürlük meşalende. Kurtuluşumuzun fermanı, kahramanlık destanı kıta kıta yazmakta istiklal marşında. Şehitlerin kanı, duruyor hâlâ al bayrağının kumaşında...

        Kuruluş yıl dönümünü büyük bir coşkuyla kutlarken hangi şehirde olduğumuzun bir önemi yok. Kuzeyinden güneyine; doğusundan batısına Çerkez’inden Laz’ına baştan sona Türkiye’yiz biz, köşe bucak memleketiz; bütün sevdiklerine hangi yaşta olursa olsun "çocuk" diye seslenen Atatürk’ün çocuklarıyız. “Cumhuriyeti biz kurduk onu yaşatacak ve yükseltecek olan sizlersiniz.” diyen Ata’mıza sözümüz var; görevimiz büyük, emanetimiz çok kutsal, bunun idrakindeyiz.

Eşitliğin, adaletin; dünya barışının, kardeşliğin, sevginin mimarı,  Büyük Ata’m,

Biliyor musun evimizin tam karşısında ışıkları hiç sönmeden yanan, yüksekliği göğü delen kocaman bir bina var. O binanın en üst katı tıpkı Anıtkabir’i andırıyor. Ve ben her gece seninle karşı karşıya gelebilmenin eşsiz mutluluğunu yaşıyorum. Yatmadan önce pencereye yaklaşıp o parlak ışıklı Anıtkabir’e selam veriyor, “Tıpkı benim gibi sen de huzur içinde uyu canım Ata’m” diyorum. “Şu an ben bu coğrafyada, güven içinde yaşayıp rahatça uyuyorsam senin sayende” diyorum. Ve dahi diyorum ki:

Nefes aldığım sürece izinden gideceğime,

Eğitim ordusunun bir neferi olarak öğrencilerimi çağdaş bilgilerle donatmaya devam edeceğime,

Yaptığım işin en iyisini yapmaya çalışarak ülkeme hizmet edeceğime,

Açtığın yolda, kurduğun ülküde, gösterdiğin amaçta hiç durmadan yürüyeceğime söz veriyorum.

 

NE MUTLU TÜRK’ÜM DİYENE…

İLELEBET CUMHURİYETLE...


Yorum Gönder

16 Yorumlar
  1. Umutsuz durumlar yoktur. Umutsuz insanlar vardır. Ben hiçbir zaman umudumu yitirmedim.” diyen Gazi Mustafa Kemal’den başkası değildi. Ne harika bir söz değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ulu önderimiz veciz sözleriyle, çağdaş reformlarıyla, giyimi kuşamıyla her yönden çok etkili, çok farklı, zamansız, eşsiz bir liderdi. Allah rahmet eylesin. Mekanı cennet olsun. Ziyaretin için çok teşekkürler Cem.

      Sil
  2. Açtığın yolda, kurduğun ülküde, gösterdiğin amaçta hiç durmadan yürüyeceğime ben de söz veriyorum.
    Nice, nice 100 yıllara...Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun.
    Yıldız Hanım, çok şahane paylaşım için size teşekkür ediyorum.
    Selam ve sevgilerimi gönderiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorum ve düşünceler için ben teşekkür ederim sevgili Nazlı Hanım. Sevgiler selamlar 😊🇹🇷🌺

      Sil
  3. Sevgili Atamızın o cümlesi, bir çok kötücül durumda karşımda tüm ışığıyla yanıp duruyor. Cumhuriyet ilelebet! 100. yılı kutlu olsun Cumhuriyetimizin. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kutu olsun sevgili Momentos 😊🇹🇷🌺

      Sil
  4. Merhabalar.
    Yıl boyunca kutlanması gereken Cumhuriyetimizin 100. yıl yaşını, bir güne ite kaka sığdırdılar. Her ne kadar bazı yerlerde hakkını veren kutlamalar yapıldıysa da, devlet erkanı bu kutlamayı kehren yaptı. Ellerinden gelse, Atatürk'ü ve Cumhuriyeti lağvedecekler.
    Cumhuriyetimizin 100. yılı kutlu ve daim olsun. Cumhuriyetimiz ilelebet payidar olsun.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halk Cumhuriyetine her koşulda sahip çıkıyor Recep Bey. Bunu bir kez daha kanıtladık bence🇹🇷🇹🇷

      Sil
  5. Nice 100 yıllara 🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nice nice nicelerine 😍🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷🌺

      Sil
  6. Nice 100 yıllarımız olsun... ❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnn canım 🙏🇹🇷🇹🇷🇹🇷🌺😊

      Sil
Yorum Gönder
Üst