YÜREKTEN İSTEMEK / ÖYKÜ

88
YÜREKTEN İSTEMENİN GÜCÜ
Üç beş kuruş bozuk para bulma ihtimali ile pantolonunun ceplerini dışarı doğru sarkıttığında irileşmiş kara gözleri ile kendisine doğru bakan evladının ümitlerini boşa çıkarmayı hiç istemezdi. Ama her zamanki gibi cep delik, cepken delikti işte. Koca İstanbul kanını, iliğini sömürmeye acımasızca devam ediyordu. Çocuğunun karşısındaki acizliğine ve o andaki çaresizliğine isyan edesi geldi. Kendini derhal toparladı ve diz çökerek yavrusunun göz hizasına indi; “Sen şimdi derslerini çalış ve güzel güzel uyu. Defterini yarın sabah okul çantanın içinde bulacaksın” dedi. Kuzusu usulca yanından uzaklaşırken “Daha fazla çalışmalıyım” diye geçirdi içinden. İnşaat ustalığı ve lokanta bulaşıkçılığından kazandığı para beş kişilik ailesini geçindirmeye yetmiyordu ne yazık ki. Üçüncü bir işe daha ihtiyacı vardı.
Aylardır ödenemeyen veresiye defterinin yarattığı sıkıntı küçük oğlunun çizgili okul defteri ihtiyacının yanında ufacık kalmıştı. O an aklına palyaçoluk yapan arkadaşı Akif geldi. Yapacağı ek işi bulmuştu. Oldum olası çocukları çok severdi. Onları eğlendirirken kendisi daha çok eğlenirdi. Fakirlik terbiye etmeseydi bir düzine çocuğum olurdu diye düşünürdü hep. Hemen Akif’i aradı. O akşam katılacakları doğum günü partisi için arkadaşının yedek kostümünü giyindi ve birlikte verilen adrese gittiler.  
Pasta ve meşrubatlarla süslenmiş dikdörtgen masanın etrafı bir düzine çocuk tarafından kuşatılmıştı. İçeriye girdiklerinde masayı bir anda terk edip kendilerine doğru koşturan çocukları ev sahibesi zorla yatıştırdı. Onları, yan odada yere serdiği renkli minderlere yerleştirip sakinleştirmeye çalıştı. O sırada minderlere kendi çocuklarını ve kendi çocukluğunu oturtmakla meşgul olan Cemal’i kapıldığı hülyadan uyandırma görevi Akif’e düşmüştü. Arkadaşının ilk işinde çuvallaması istediği en son şeydi. Gerçi doğaları gülmeye kodlanmış çocuklara çok özel bir hüner sergilemeye gerek yoktu. Suratlarının ortasında tenis topu gibi duran ve üzerine bastırıldığında bip, bip diye sesler çıkaran kırmızı burunlarını her bir çocuğa dokundurtmak bile mutlu olmalarına yetmişti. Daha sonra ucuna sevgi bulaştırdıkları yumuşak tüylü boya fırçalarını masum tuvaller üzerinde gezdirip tavşanlar, kedicikler ve sincaplar yaptılar ve onları şen kahkahalar eşliğinde evin içine saldılar. Fıkralar, bilmeceler, pandomimler derken zaman doldu, parti sona erdi. Minik misafirleri kapıdan uğurlarken doğum gününe koca koca hediye paketleri ile gelen çocuklar için ev sahibesi de bir sürpriz hazırlamıştı. Kendi elleriyle süslediği hediye paketlerini birer birer dağıtmaya başladı. Gelemeyen iki çocuğun paketini de Cemal ve Akif’e verdi. Paketi açtıklarında çizgili ve kareli birkaç defter, birkaç kalem, silgi, renkli çıkartmalar ve renkli boya kalemleri gördüler. Çocukların gülen yüzlerine Cemal’in boyalı suratını ıslatan sevinç gözyaşları eşlik etti. 
Eve gittiğinde paketin içindeki her şeyi yavrusunun okul çantasına özenle yerleştirdi Cemal. Sonra mışıl mışıl uyuyan çocuğunun başını okşayıp alnına bir öpücük kondurdu. Yüklü bahşişi ile cebine bırakılan zarfı açtığında paranın bir kısmı ile mahalle dükkânın borcunu ödemeyi kalan kısmı ile de diğer zaruri ihtiyaçları karşılamayı planladı. Beş saatlik bir uyku için yatmaya doğru giderken bir yandan da en son neyi bu kadar yürekten istediğini hatırlamaya çalışıyordu. Başını yastığa koyduğunda helalinden kazanmanın verdiği gönül rahatlığı ile renkli rüyalara daldı. 

En son neyi yürekten dilemiştiniz acaba? Umarım gerçekleşmiştir. Sevgi ve selamlarımla :))


Not: Her hakkı saklıdır.

Yorum Gönder

88 Yorumlar
  1. sımsıcak yürekleri sızlatan bir hikeye olmuş..yürekten tebrik ediyorum..sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşeşkkürler. Sevgi ve selamlarımla :))

      Sil
  2. Bir ailenin daha umutları yeşermiş ne güzel. Bazı aç gözlü doymazlar yüzünden böyle zorlu yaşamlar görüyoruz maalesef. En son yürekten İzmir'e yağmur yağsın istemiştim, günlerdir yağıyor :) teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, güzel İzmir'e selamlar :))

      Sil
  3. göz yaşlarım eşlik etti yazıya. Çok içten bir betimleme.
    Yürekten istediğim çok şey var ama nedense bu aralar aramız bozuk yukarıdakiyle kabul etmiyor :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim. İstediğimiz birşey o an olmuyorsa sonrasında daha güzeli olacağı içindir. Öpüyorum kocaman :))

      Sil
  4. Aylardır ödenmeyen veresiye defteri...Çoğu satırda kendimi buldum.Kalemine yüreğine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimizden birşeyler buluyorsak ne mutlu bana. Teşekkür ederim Siboş :))

      Sil
  5. Hi dear!
    Great post. <3
    If you want to follow each other, writte me on my blog. :)
    https://belyfashionadress.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. yürekten ve gönülden isteyince gerçekten oluyor 😊 cok güzel bir öykü olmuş gerçekten yüreğine kalemine sağlık canım benim içten ve samimi sevgiler ❤😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim. Benden de sevgiler selamlar 😊🌷🤚

      Sil
  7. Ama böylesi bir durumda insan acayip çok çok acayip mutlu oluyor. O an anlatılmaz yaşanır, işte böyle tarifi yok.
    Güzeldi ve sürpriz son oldu benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Beğendiysen ne mutlu bana. Sevgi ve selamlarımla 😊🌷🤚

      Sil
  8. Nasıl güzel bir hikaye bu.. Yavrucuğun yüreğinin temizliği babasının gayretiyle birleşince ortaya ne güzel sonuç çıkmış..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sevgiler selamlar 🙏😊🌷🌷🤚🤚

      Sil
  9. Bazen dua vakti diye bir zaman var o anı yakalamış Cemal ne mutlu ona

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle olmalı. Çokkkkk teşekkürler 😊🤚

      Sil
  10. Çok güzel bir öykü olmuş. Kalemine sağlık. Sevgilerimle. 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim. Epeydir yoktun. Özlemişim yorumlarını😊🌷🤚

      Sil
  11. Öyküyü de Cemali de çok sevdim. Özellikle ilk paragraf çok başarılıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sizin gibi iyi bir kitap severden bunları duymak çok hoş.

      Sil
  12. Güzel yazı olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Ohhh içim ısındı okuyunca...İyiki açtım ben bu bloğu. Tanıdım senin gibi güzel yürekleri Yıldız. Çoook tebrikler. Bu arada benim yürekten dilediğim şey gönlüme eş gönüllerin keşfiydi. O da gerçek oluyor sanırım hamd olsun ;) Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum ne güzel bir Dilek. Çokkkkk teşekkür ederim. Sevgiler selamlar 😊🌷🤚

      Sil
  14. Bir kaç gündür sürekli dilediğim bir şey var. Umarım gerçekleşir. Zor zamanlar ve zor zamanlar da kalpten sürekli tekrarladığım bir şey. Büyüsü bozulmasın bu kadar söyleyeyim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah en kısa zamanda gerçekleşir. Teşekkür ederim ziyaret ve yorum için. Selamlar 😊🤚

      Sil
  15. En son neyi yürekten istemiştim acaba?Bak bunu düşünüyorum şimdi :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa zamanda gerçekleşmesini diliyorum Yeşim'ciğim. Sevgiler selamlar 😊🤚

      Sil
  16. Sıcacık bir öyküydü.En son mecbur olmadığım bir gönül rahatlığıyla yaşadığım bir hayat dilemiştim.Çok şükür cesaret ettim ve başka dileklerime de adım adım yaklaşıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu o zaman. Sevgi ve selamlarımla 😊🌷🤚

      Sil
  17. Ayyyyu süper olmuş çok beğendim

    YanıtlaSil
  18. Alnının teriyle kazanan ancak yetiremeyen bir baba... Bizi ve bizim insanımızı anlatan bir öykü... Tebrikler. Listeye alınmıştır. Herkes okumalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İbrahim mutlu oldum. İyi bak kendine 😊🤚

      Sil
  19. Kaleminize sağlık. Hikayeniz çok güzel. Sonundaki soruya gelince, ben neyi dilemiyorsam o, oluyor.:) İnsanın istemediği ot burnunun dibinde biter misali. O yüzden ben artık mümkünse hiç bir şey dilemiyorum. Gölge etme başka ihsan istemem dilek perisi diyorum ve susuyorum:):):)

    YanıtlaSil
  20. Gülemseten bir yorum 😊😊😇😇. Teşekkür ederim Gülhan😊🌷🌷🤚

    YanıtlaSil
  21. Bir öyküde kendimizi bulmak çok güzel, kaleminize sağlık... Sitenizi takibe aldım ve benim siteye de beklerim... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Furkan. Hoşgeldin. Ben de takipteyim. Selamlar :))

      Sil
  22. Mutlu sonlara bayılıyorum :)

    YanıtlaSil
  23. 2019 gönülden geçenlerin gerçekleşeceği yıldır belki de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah öyle olur. Çok teşeşşkür ederim ziyaret ve yorum için.

      Sil
  24. çok hoş bir hikaye olmuş,gerçekten b en en son yürekten ne istemiştim acaba???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bütün dileklerin en kısa zamanda gerçekleşir Fatma :)) Çok teşeşşkür ederim ziyaret ve yorum için.

      Sil
  25. İstemek, sadece istemek, umarsızca ama yürekten...Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşeşşkür ederim ziyaret ve yorum için.

      Sil
  26. Çok duygulu. İnsan gerçekten de yürekten isteyince Allah veriyor. Yeter ki helalinden olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle düşünüyorum. Teşekkür ederim Beyda'cığım.

      Sil
  27. Çok içten bir yazı olmuş. İadeyi ziyarete geldim...

    YanıtlaSil
  28. Ayy bitsin istemedim.Cok başarılı olmuş harikasın.. En son yürekten istediğim daha olmadı :(
    Umarım hepimizin ki bir gün gerçekleşir.
    Sevgilerimle Yıldızım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İnciciğim. İnşallah en kısa zamanda gerçekleşir dileğin. Öpüyorum gözlerinden 😊🌷🤚

      Sil
  29. böyle zor durumda olan ne kadar çok aile var, Allah hepsine kolaylık versin, çocuklarının hiç eksikleri olmasın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Esracığım inşallah. Hiçbir çocuğumuz üzülmesin. Sevgiler selamlar

      Sil
  30. Ya çok güzell bir yazııı. Ne kadar güzel betimlemişsiniz. Yazı beni olayın içine çekti. Emeğinize sağlık, anlamlı ve güzel bir yazı olmuş:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim 🙏🌷🤚sevgiler selamlar

      Sil
  31. Harika bir içerik olmuş kaleminize sağlık yıldız hanım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim. Selamlar 🤚

      Sil
  32. Yanıtlar
    1. Teşekkürler, teşekkürler, teşekkürler ..... :))))

      Sil
  33. sitenizi önceden de takip ediyordum ama İnsanaDavet sitesinde linkinizi görünce yorum atmak istedim sitenizi seviyorum başarılar dilerim :) kendi siteme de beklerim. https://konuloji.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Takibe aldım ben de. Selamlarımla :))

      Sil
  34. Öykünün sonunun mutlu bitmesine çok sevindim, sanki iyilik perileri adamcağızın dileğini duymuş gibi oldu. Eline, kalemine sağlık Yıldız'cığım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Müjde ablacığım. Sevgiler selamlar iyi hafta sonları 😊🌷🤚

      Sil
  35. Harika bir hikayeydi canim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim Derya 🙏😊🤚

      Sil
  36. Çokkkkk doğru söylüyorsun Müfred. Teşekkür ederim. Sevgi ve selamlarımla😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  37. Çok duygulandım,ne güzel bir hikaye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim Mehtap kardeşim. Sevgiler 😊🌷🤚

      Sil
  38. Cem'in bloğunda gördüm. Mükemmel ve ibretlik bir hikayeydi Yıldız. Bence de hikayeler yazmalısın. Sevgilerimle kızım :)

    YanıtlaSil
  39. Yıldızcım, bloğuna e-maille takip butonu ekler misin canım rica etsem? Yazılarını kaçırmayayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim Ece ablacığım. Çokkkkk mutlu oldum. Senin gibi iyi bir üstattan bunları duymak çok hoş. Sevgilerimle 🙏😍🌷🌷🤚🤚

      Sil
  40. Harika yazmışsın... Gönûlden istemek gerek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Sevgiler selamlar 😊🌷🤚

      Sil
  41. Yürekten neyi dilersem oldu.Şimdi üzerinde düşününce çok şanslı hissettim kendimi :) Sıcacık bir hikayeydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Yurdagül. Beğenmene sevindim. Şansın daim olsun 😊🌷🌷🤚

      Sil
  42. Gerçekten de çok duygusal bir hikaye. İnsanın içini acıtıyor, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim ziyaret ve yorum için 😊🤚

      Sil
  43. Güzel bir öykü, tebrikler. Keşke bütün öykülerin sonu böyle güzel bitse değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşkeeee. Teşekkür ederim uğradığın için. Selamlar 😊🤚

      Sil
  44. Neyi dilediğimi çok iyi hatırlıyorum vahşileşen köpeğimizi belediye bir vakasında daha uyutacaktı bizde onu bir çiftliğe verelim dedik o kadar büyük ve güçlü bir hayvandıki sonra çiftliğe verdik bir ağaca bağladılar çıktık eve geldikbizim eve yaklaşık bir saat uzaklıkta bir çiftlikti.Eve geldik ama çok kötüyüz çok özledik karagözü günü nasıl geçirdik bilmiyorum.Ertesi günü doğum günümdü gece yatakta tek isteğim köpeğime kavuşmak diye dua etmiştim sabahı zor ettim erkenden kalktım babamı ikna edip almak istiyordum köpeği çiftlikten telefon geldi köpek kaçmış daha da kötü oldum.Birden annem bağırdı Karagöz kapıdaydı onca yolu çıkmış gelmiş benim tatlım dünyanın en mutlusu olmuştum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurken tüylerim diken diken oldu. Çok etkileyiciydi. Yazdıklarımla mana olarak örtüşen bu güzel anıyı benimle paylaştığın için çok teşekkür ederim yüreği sevgi dolu insan.

      Sil
  45. Böyle öyküleri çok seviyorum, devamını beklerim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst