YENİ BİR BEN

40
YENİDEN*

Merhabalar,

Antik Yunan filozoflarından Herakleitos der ki; “Aynı nehirde iki kez yıkanılmaz.” Çünkü nehir devamlı akmaktadır. Üstelik akan sadece nehir değildir,  yanı sıra biz de akmaktayız. Yani, evrendeki her zerreyle birlikte mütemadiyen değişmektedönüşmekteyiz. Tıpkı hücrelerimizin sürekli yenilenmesine rağmen yine de yaşlanmamız gibi…

Her gün aynı işleri yapıyor olsak da, hep aynı insanlarla teşrik-i mesaide bulunsak da bilmeliyiz ki yaşadığımız her bir günün, her bir anın enerjisi başkadır. Etrafımızdaki her şey devinip değişirken, fizik bedenimiz sürekli dönüşürken duyguda ve algıda stabil kalmak, eski kalıp ve kodlara sıkı sıkı tutunmak, hatada ısrar etmek, yeniliklere, keşfe direnmek bize hep aynı filmi izlettirir.

Yirmi beş yaşında okuduğumuz bir kitabı, kırk beş yaşında okuduğumuzda bizde bıraktığı lezzet aynı mıdır? Değildir elbette. Çünkü geçen yirmi yıl boyunca türlü deneyimler yaşamış, tekâmül etmişizdir.

Aynı marka çayı, aynı demlikte, aynı bardağa koyarak içtiğimizde lezzeti aynı mıdır? Değildir elbette. Çünkü toplanan çayın filizi başkadır, akan su başkadır, dem farklıdır, damağımızın tadı başkadır. Dolayısıyla o bilindik çay tadını unutup ilk kez tadıyormuşçasına yudumlamıyorsak, fark edemiyoruz demektir.

Aynı hikâye kulağımıza yeniden mi çalındı? Olsun, varsın. Bugün yeniden dinleyelim. Belki içinde duymamız gereken bilgiler, kaçırdığımız mesajlar vardır. Hikâye aynı olsa da sen farklısındır. Daha hassas, daha objektif belki daha gerçekçisindir.

O halde ailemizdekiler başta olmak üzere eşlerimize, dostlarımıza, mesai arkadaşlarımıza, en çok kızdıklarımıza dönüp yeniden bakalım, onları yeniden keşfedelim. Çünkü muhtemelen onlar da dün bıraktığımız gibi değiller. Belki yeni yollar, yapılar inşa ettiler, sivri köşelerini törpülediler, esnediler, sordular, sorguladılar, belki büyük pişmanlık duydular, belki küllerinden yeniden doğdular.

Bir an parçasından bir diğer an parçasına bilinçli bir sıçrayış, bir farkındalık, bir kıvılcım, bir bakış, bir söz, bir seziş; yenilenmek için iyi bir başlangıç değil mi sizce de?

Yolumuza ilmiyle ışık tutan, Hazreti Mevlana’nın eşsiz sözleri Sezen Aksu’nun nefesinde ne de güzel dile gelmiş:

                             

YENİ ŞEYLER SÖYLEMEK LAZIM

Her gün bir yerden göçmek ne iyi.

Her gün bir yere konmak ne güzel.

Bulanmadan, donmadan akmak ne hoş.

Dünle beraber gitti, cancağızım,

Ne kadar söz varsa düne ait.

Şimdi yeni şeyler söylemek lazım.

                         Hz. Mevlana

Söz: Mevlana       Şarkı Adı:"Yeniliğe Doğru"      Yorumlayan: Sezen AKSU

Albüm Adı: Işık Doğudan Yükselir – 1995    Beste: Arto Tunçboyacı   Düzenleme: Onno Tunç

 

Eğer bu içeriği  beğendiyseniz blog arkadaşlarımızdan  Abdul Arif Kerim ÇALIŞKAN’ın “YİNE YENİDEN HAYATA TUTUNDUM” adlı yazısını da mutlaka okumalısınız.


(Fotoğraf Anastasia Latunova tarafından Pexels’e yüklenmiştir.)


Yorum Gönder

40 Yorumlar
  1. Bana bu yazı çok iyi geldi. Sürekli aynı şeyleri yapıyorum diye düşünmeye başlamıştım son zamanlarda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Selamlar :))

      Sil
    2. Sezen'in ışık doğudan yükselir albümde ki son sardunyalarda güzel parçadır

      Sil
    3. Sezen'in her şarkısı güzel. Bu albümü de çok güzel. 🧿

      Sil
  2. Merhaba Yıldız, çok güzel umut dolu bir yazı oldu benim için de.Ben de uzun zamandır tükenmiş hissediyordum.Bugün yeniden başladım inşallah. Abdulkerim'in yazısını da okuyacağım şimdi. Teşekkürler 🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epeydir yoktun evet. Hikayeni okudum çok güzeldi. Sıcacık, masum... Emeğine sağlık.

      Sil
  3. umut verici bir yazı olmuş,emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Harekete geçiren güzel bir yazı olmuş Sibel Hanım:) Harekete geçirmeden önce de tabi ki düşündüren... Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel yorum için. Selamlar 😊🤚

      Sil
  5. hücrelerin yenilenmesine rağmen yaşlandığımız konusunu düşünmemiştim hiç :) güzel bir yaklaşım

    aynı nehire iki kere girememenin de insanlar üzerinde olumlu etkileri olmuştur çağlar boyunca diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzerinde düşünerek okumuşsun. Çok teşekkür ederim Ozan. Selamlar 😊🤚

      Sil
  6. Çok iyi bir noktaya değinmişsin Sibelcim. Hepimiz her an değişmekteyiz, sabit olan bir şey yok. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep değişmekteyiz canım. Çokkkkk teşekkür ederim ziyaretin ve kıymetli yorumun için

      Sil
  7. Yazıya bayıldımmmm:))) Çok güzel ve tatlı yazmışsınız Sibel Hanım:))) Yazıda en çok hoşuma giden bölüm, ''O halde ailemizdekiler'' diye başlayan paragraf:)))) Bence yazının can alıcı noktası:))) ''Onları yeniden keşfetmek'' ne kadar tatlı bir cümle:)))
    Hepimiz değişiyoruz, düşüncelerimiz, bakış açılarımız değişiyor, farkındalıklar yaşıyoruz:))))
    Papatya resmine ayrı bayıldım, en sevdiğim çiçektir:))))) Kaleminize sağlık:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel sözler için asıl ben teşekkür ederim çok sevgili Kitap Keşfi 🙏😍🤗🤚

      Sil
  8. İlişkilerde 'senin farkındayım' duygusunu karşı tarafa hissettirdiğimizde mislisiyle dönüş alacağımıza inanıyorum. Günün yeknasaklığı içinde kim bilir neler keşfederiz bu tavırla. Yazı çok hoşuma gitti. Üzerinde düşününce gözlerim açıldı. Hem mana anlamında hem fiziksel anlamda. Enerjik yani. :) Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum. Beğenöene sevindim. Çokkkkk teşekkür ederim 🙏😊🤚

      Sil
  9. Kitap çok iyi bir örnek olmuş. Yıllar sonra aynı kitabı okuduğumuzda sevebiliyoruz bu sefer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evetttt Cem, pek çoğumuz bunu hissetmişizdir. Teşekkür ederim ziyaret için 😊🤚

      Sil
  10. Her anın tadı farklı, çok manidar bir yazı olmuş, çok pozitif.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Selamlar 😊🤚

      Sil
  11. Ne kadar güzel ve içten bir yazı olmuş canım :)
    Evet haklısın her gün yeni bir şeyler söylemek lazım :)

    YanıtlaSil
  12. Elinize sağlık, harika bir yazı olmuş. Kesinlikle, hiçbir şey aynı kalmaz. Kendimizi yenilerken bu değişime ayak uydurmaya da çabalamalıyız:)

    YanıtlaSil
  13. Bizi bu stabil hal ve bu durağanlık mahvediyor. Oysa güneş farklı doğuyor Yıldızlar farklı parlıyor. Keşke her güne farklı ümitlerle baksak ve yaşamdan zevk alsak... amaan toparlayamadım işte. Bu haftanın en harika en star yazısıydı bu:)

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel yazmışsınız, elinize sağlık:) Hücrelerimiz yenileniyor hergün, doğru. Ama bu yenilenme zaman içinde eski hızını kaybediyor. Değişim ister istemez durağanlığa dönüşüyor. Realizmden taviz vermeyen sıkı bir müptezel olarak verdiğiniz örneklerin üzerimde ne ölçüde etkili, bu konuda pek emin değilim, zira atıfta bulunduğunuz kişilerin bende farklı şeyler çağrıştırıyor olması sebebiyle zihinsel bakımdan değişmekte zorlanıyorum. Mevlana deyince Elif Şafak'ın Aşk romanındaki Şems'i düşünüyorum sözgelimi. Sezen deyince de iki cihanda lekeli olduğum...

    YanıtlaSil
  15. Hücrelerimiz yenilenirken yaşlanıyor oluşumuz çok can alıcı bir durum :)
    Kesinlikle katılıyorum size, aynı şeyleri yapıyor olsak bile ruh halimize göre algıladığımız şeyler, hislerimiz mutlaka farklı oluyor.

    YanıtlaSil
  16. Belkide filozoflada nehir aktığı için aynı nehride yıkanılmaz demişlerdir. :) Kaleminize sağlık, çok doğru bir yazı olmuş. Her gün güneş yeniden doğuyor, hiç doğmam demiyor. Her gün güneş dünden farklı, belki göremiyoruz ama biliyoruz. Her gün kainattaki her şey değişiyor. Bu hayatta kaçınılmaz olan tek şey sanırım değişim. Biz de değişiyoruz. Sanırım önemli olan doğru yönde değişimi elde edebilmek.

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Yıldız,
    Duygu ve düşüncedeki devinimi çok zarif aktarmışsın. Yeni şeyler söylemenin gerekliliğine inanıyorum ben de. Dünde kalıp sürekli hiç sektirmeden aynı kelimelerle aynı olayları aktaranların bir rahatsızlığı varsa elbette sözüm yok, ama kendinde olan birinin gelişime kapılarını açık tutması etrafının aydınlık olmasını sağlayacaktır. Eline sağlık bu güzel yazı için. 🙏💖

    YanıtlaSil
  18. pandemide rutinlerimin bile ne kadar değerli olduğunu anladım ben

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel anlatmışsın canım. Ben de sürekli değişip geliştiğimizi düşünüyorum. Akışa ayak uyduramayan yerinde sayıyor 💕

    YanıtlaSil
  20. Değişiyoruz, dönüşüyoruz ve bunu durduramıyoruz. O yüzden değişime ayak uydurmak da gerekiyor mümkün mertebe...

    YanıtlaSil
  21. zaman geçiyor, biz değişiyoruz, şartlar farklılaşıyor, insanlar yerini yenilerine bırakıyor ve dünya bu şekilde dönüyor sanırım...

    YanıtlaSil
  22. Mis gibi geldi yazı tam ihtiyacım olan zamanda. ♥

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst