RENKLİ BATTANİYE

41
Renklerin Dili
Merhabalar,

Yaşamın içinde ne çok duygu var; sevinç, keder, heyecan, neşe, haz,  hezeyan... Hepsi de renkli bir yelpazenin kanatları gibi. O kanatlarla göğe yükseldiğimiz de oluyor, yere çakıldığımız da. Renklerin diliyle kendimizi var ederken bazı renkleri daha bir öne çıkarıyoruz sanki. Ruhumuzun derinliklerinden minik minik mesajlar gönderiyoruz evrene. Renkler tenimize, yüzümüze, ifademize yerleşiyor. Yaydığımız enerji; renklere, duygulara bulanarak karşı tarafa aksediyor. İyi günümüzdeysek eğer hasbihal ederken gülücüğümüzle birlikte bir tutam da eflatun hediye ediyoruz dinleyicimize. Rengimiz pembe, duygumuz huzur ise karşımızdakini de olumluyoruz. Sesimizdeki uçuk mavi titreşim, sakinleştiriyor duyguları. 


Kısacası renkli/renksiz kanatlarla, çeşit çeşit duygularla, hiç ama hiç konuşmasak da iletişim halindeyiz etrafımızla. Muhatabımız olmasa da renklerle iletişim kurmanın, sarıp sarmalamanın bir yolunu buluyoruz. Tıpkı ölen eşinin kıyafetinden battaniye yaptıran yüreği sevgi dolu, bir bilge büyüğümüz gibi…  


Sevginin Dili, Sevginin Gücü
           Kaynak: https://www.instagram.com/explore/tags/cocukpsikolojisi/?hl=tr


Battaniyesiz kalmamanız dileklerimle...


Yıldız


Yorum Gönder

41 Yorumlar
  1. psikolojik durumumuzun dışa nasıl vuracağı belli değil,
    umarım battaniye yapacak kadar hassas ve duygulu olur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Fatmacığım. Teşekkür ederim uğradığın için. Sevgiler selamlar 😊🤚

      Sil
  2. Bu paylaşımı annem yeni vefat ettiğinde, 3 sene kadar evvel görmüştüm.
    Aynı şeyin farklı versiyonunu yaşadım.
    Anne gidiyor, ona dair her şey ise yerli yerinde.
    Yemek takımları, tencereler, dün yediği yemeğin tabağı, komadindeki su bardağı...
    Dahası kıyafetleri, kirli sepetindeki giysileri, çamaşır ipinde kuruyan giysileri...
    Her şey ile tek başına bire bir kalmak, çaresizliğin bambaşka bir yolu oldu.
    Onun ilaç kutusunu (içindeki ilaçlarıyla birlikte saklıyorum) , yeleklerini, son giydiği atleti alarak kalan her şeyi ihtiyaç sahiplerine dağıttım.
    Bana lazım olan, istediğim her şeyi alarak.

    Çok zor bir durum gerçekten. Allah herkese, bu yolu daha yeni yürümeye başlayan herkese sabır versin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mel, bu acıyı yaşayan biri olarak seni o kadar iyi anlıyorum ki. Anneciğine Allahtan rahmet diliyorum, ruhu şad, mekanı cennet olsun inşallah, 🙏. Amin.

      Sil
  3. Battaniye olayı beni de etkilemişti. bende babamın tatasını saklarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah rahmet eylesin babacığına. Dualarımız onlarla 🙏

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Pembeye bulandım sözcüklerinle ;) Aldım,kabul ettim, mor bir güneş tarafından büyütülen turuncu bir menekşe bırakıyorum ;)
    Battaniye çok etkileyici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim bu güzel yorum ve turuncu menekşe için Aytül. 🙏😊🤚🌷🌷🌷🌷

      Sil
  6. Günbatımında oluşan renkleri çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben deeeee😊 Teşekkürler selamlar 😊🌷🤚

      Sil
  7. Renkler hayatımın ışığı

    YanıtlaSil
  8. ay ya ne duygulu bişi düşünmüş adam.

    YanıtlaSil
  9. Renklerin hayatımızda etkisi çok Yıldız Hanım, ne renkli bir yazı olmuş bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Fatih Bey 😊🤚

      Sil
    2. Rica ederim, artık aranızda olmaya çalışacağım.

      Sil
  10. Çok duygusal bir ayrıntı. Allah kimseyi sevdiğinden ayırmasın.

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel bir yazı kuzu bu çok etkıleyıcı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Özlemişim seni 😊🤚

      Sil
  12. heey, dünkü, feriha hanım öyküsümü okudun muydu yaa, yanii sen de öykücüsün yiaa, ondan yani, ne düşündün diye diyom yaniiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen deyince büyük bir zevkle okudum şimdi canım. Çok da beğendim.Yüreğime dokundu. Deplasmandayım, bir haftalığına kayınvalideme geldik. Yazıları, okumaları aksayatabilirim bu ara biraz. Affola😊🤚

      Sil
    2. iyi tatilleeer ay sorun diyil sadece okumanı istediydim ayolcums :)

      Sil
    3. Güzel şeyleri kaçırmak istemem. Sen hep uğra caaaannn😍❤️🌷😊🤚

      Sil
  13. Renklerin enerjisine inanırım. Battaniye ne duygusal bir davranış olmuş ☺️

    YanıtlaSil
  14. Aşkı vefayı renklerle anlatabilmek marifet ister.

    YanıtlaSil
  15. Yaşarken ne kadar çok sevmiş, ne kadar değer vermiş değil mi..

    YanıtlaSil
  16. duygu yüklü bir yazı :)) kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  17. Birbirimizin kıymetini bilelim, hayat hızla akıyor.

    YanıtlaSil
  18. son iki yazımı oku amaa olur muuu, son yazımdaki notu daaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım zaman zaman senin bloguna giremiyorum. İşte yine o anlardan birindeyim. Takipten çıkıp tekrar takibe alayım dedim sayfana yine giremedim. Aynı şeyi sen yapsan düzelir mi acaba bilemedim ki?

      Sil
    2. bilmiyim ki, ilk sende görüyom bunu, ben bloglara üye değilim ya belki ondan hiç karşılaşmadım.

      Sil
  19. Web Page Blocked
    Access to the web page you were trying to visit has been blocked in accordance with company policy. Please contact your system administrator if you believe this is in error.

    User: 192.168.131.122

    URL: sadevederin.blogspot.com/

    Category: adult

    YanıtlaSil
  20. Renklerin duygu halimize , hatta davranışlarımıza etkisi çok büyük. Battaniye çok güzel, duygusal bir sembol. Çok hoşuma gitti .

    YanıtlaSil
  21. Renklerin hayatımıza dokunduğuna çok inanıyorum. O yüzden renkli şeyleri tercih ediyorum.

    Bu battaniyeyi gördüğümde aşırı üzülmüştüm

    YanıtlaSil
  22. Ne de güzel yorumlamışsın renkleri :) Eflatuna bakışım değişti bak an itibariyle :)) Bu haberi ben de görmüştüm. Sevgi böyle bir şey. Battaniye yaptırır adama ah... Yüreğinde renklerin hep canlı kalsın ve eflatun verenlerin çok olsun cancağızım :)

    YanıtlaSil
  23. Ne kadar duygusal ve anlamlı olmuş battaniye. Bunu daha önce bir yerde duymamıştım ben. Sanırım bayağı ünlü bir olaymış. Hayatın gerçeği işte. Herkes bir şekilde göçüp gidecek ve ardında anıları kalacak. İyi anılar bırakabilmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar,

    Sözsüz iletişim sözlü iletişimden daha etkili olmaktadır ve tercih ettiğimiz renkler karşı tarafa bir enerji yaymaktadır. Renkler doğru ve yerinde kullanıldığında hem iletişime olumlu etki eder hem de psikolojik açıdan insanların kendilerini iyi hissetmelerini sağlar.
    Renklerin dili ve iletişime etkisi üzerine yazdığım yeni yazımı okumanız için sizinle paylaşmayı isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/iletisimde-renklerin-onemi/

    Keyifli okumalar dilerim,
    sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst