GÖRDÜĞÜNE EMİN MİSİN

41
Görmek ve Bakmak

Hoşuma giden bir alıntı ile merhaba deyip
Bugün de böyle dostlar diye çekiliveriyorum aradan...


GÖSTERDİM; gördü anlamına gelmez


SÖYLEDİM; duydu anlamına gelmez


DUYDU; doğru anladı anlamına gelmez


ANLADI; hak verdi anlamına gelmez


HAKVERDİ; inandı anlamına gelmez


İNANDI; uygulayacak anlamına gelmez


UYGULADI; sürdürecek anlamına gelmez


Adamın biri ilk defa gittiği küçük bir kasabada, duran bir arabanın yanına sokulmuş ve arka koltukta tek başına oturan çocuğa;

— Buranın yabancısıyım, demiş. Parkın hemen yanı başındaki fırını arıyorum, çok yakın olduğunu söylediler. Çocuk arabanın penceresini açtıktan sonra;

 — Ben de buraya ilk defa geliyorum, demiş. Ama sağ tarafa gitmeniz gerekiyor herhalde.
Adam çocuğun yabancı olmasına rağmen bunu nasıl anladığını sormuş ister istemez.

 — Ihlamur çiçeklerinin kokusunu duymuyor musunuz? diye gülümsemiş çocuk. Kuş cıvıltıları oradan geliyor zaten.
— İyi ama demiş adam, bunların parktan değil de tek bir ağaçtan gelmediği ne malûm?

— Tek bir ağaçtan bu kadar yoğun koku gelmez diye atılmış çocuk. Üstelik manolyalar da katılıyor onlara. Hem biraz derin nefes alırsanız, fırından yeni çıkmış ekmeklerin kokusunu da duyacaksınız.

Adam gözlerini hafifçe kısarak denileni yaptıktan sonra, teşekkür etmek için döndüğünde çocuğun kör olduğunu fark etmiş. Çocuk ise, konuşurken bir anda sözlerini yarıda kesmesinden anlamış adamın kendisini fark ettiğini. Işığa hasret gözlerini ondan saklamaya çalışırken;

 — Üç yıl önce bir kaza geçirmiştim, demiş. Görmeyi o kadar çok özledim ki! Sizinkiler sağlam, öyle değil mi? Adam çocuğun tarif ettiği yerde bulunan fırına doğru yönelirken;

— Artık emin değilim demiş. Emin olduğum tek şey, benden daha iyi gördüğündür...

Yorum Gönder

41 Yorumlar
  1. Mutlu günler canım!

    Alıntılar şahane...
    Ama çekilme aradan, yaz bol bol♥️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmmmm, çok teşekkür ederim. Bu aralar biraz kaçak güreşiyorum, haklısın. Zamanım olsa da daha çok orijinal yazılar girebilsem. Sevgi ve selamlarımla :))

      Sil
  2. Ne muhteşem bir hikayeymiş, bayıldım👍👍İzninizle instagram sayfamda paylaşabilir miyim acaba? 🙏🤗

    YanıtlaSil
  3. Doğru ve ibretlik sözler. Bunları düşünsek eminim ki daha iyi anlarız birbirimizi:)

    YanıtlaSil
  4. Ne yalan söyleyeyim; harika yazılar hazırlıyorsunuz Tebrikler Yıldız Hanım.:)) Bakmak var, görmek var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Fatih Bey 😊🤚

      Sil
    2. Bir düşünür; ''küçük bir elma kurdu için dünya sadece elmadan ibarettir''. Demiş. İnsanlar gerçekten de bir yanılsama içinde gibiler dünyada.

      Sil
    3. Çok doğru bir söz. Teşekkür ederim değerli yorumunuz için 😊🤚

      Sil
  5. hikayeden bağımsız, bi yerde okumuştum görme engelli bireyler işitsel ve kokusal duyuları daha gelişmiş oluyormuş. ekolakasyon yani yankıyla yön bulma tekniği kullanıyorlarmış. temelde her şey hissetmekle alakalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, öyle oluyormuş Burcu. Yazıya güzel bir katkı oldu. Teşekkür ederim 😊🤚

      Sil
  6. Çok güzel bir hikaye emiş evet her gördüğümüze duyduğumuza sorup öğrenmeden körü körüne inanmak gerekli ayrıca duyulardan birini kayıp edenlerin diğer duyu organları daha çok geliyor sanırım teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, selamlar 😊🤚

      Sil
  7. Giriş kısmına bayıldım,emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim 😊🤚

    YanıtlaSil
  9. Bir atasözü aklıma geldi "Duyduğuna inanma gördüğününde yarısına inan"

    YanıtlaSil
  10. Yaa işte tam olarak bu..izninle yazını facebook sayfamda link olarak paylaşacağım..harika...

    YanıtlaSil
  11. Gerçekten çok güzel bir hikaye paylaşmışsın canım. Gerçekleri görebilmek için insanın gözlerden fazlasına ihtiyacı olur çoğu zaman. :)

    YanıtlaSil
  12. Her başlık üzerinde uzun uzun düşündürüyor ve bir şeyler öğrenmemizi sağlıyor. Her şeyi bildiğimizi sanıyoruz, oysa tam tersine bildiğimiz bilmediklerimizin yanında o kadar az ki.

    YanıtlaSil
  13. Harika alıntılar, hikayeden çok etkilendim. Kim görüyor, kim görmüyor bunu kim bilebilir ki.

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel bir hikaye,alıntılar da keza öyle.Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  15. Bakmak ile görmek aynı şey değil onu biliyorduk ama yazdığın akıştaki son 3 taneyi duymamıştım, çok güzel gerçekten.
    HAKVERDİ; inandı anlamına gelmez
    İNANDI; uygulayacak anlamına gelmez
    UYGULADI; sürdürecek anlamına gelmez

    YanıtlaSil
  16. Çok anlamlı bir hikaye, teşekkürler

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel bir hikaye, özellikle

    HAKVERDİ; inandı anlamına gelmez


    İNANDI; uygulayacak anlamına gelmez


    UYGULADI; sürdürecek anlamına gelmez ibret alınacak bir hikaye teşekkürler

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. Çok sevdim hikayeyi, alıntışahaneydi :)

    YanıtlaSil
  20. Görme engellilerin diğer duyuları çok gelişiyor. Bizler bazen burnumuzun dibindeki güzellikleri farkedemiyoruz.

    YanıtlaSil
  21. Ne kadar güzel bir hikaye canım, çok anlamlı
    Alıntılar da öyle 💖

    YanıtlaSil
  22. harika.. gönül gözüyle görmek bu olsa gerek..belkide gördüklerimiz aslında hiç görmediklerimizdir.

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst