HAYATIN ANLAMI

29

Hayatın anlamını sorgulama

“Hayat nedir? Hayatın anlamı nedir? Yaşamdaki görevimiz-misyonumuz nedir? Ne için yaşıyoruz?” gibi soruları eminim kendi kendimize pek çok kez sormuşuzdur.

Hayatın anlamını keşfetmekle ilgili harcadığımız enerjiden daha fazlasını, anlam yaratmak için kullandığımızda hayatın anlamını keşfetmeye başlarız aslında.

Hayatın amacı; yeteneğinizi keşfetmek,

İşiniz; onu geliştirmek,

hayatın anlamı ise bu yeteneğinizi insanlara bağışlamaktır” demiş David Viscott.

Yeteneği keşfetme, onu geliştirme ve insanlığa bağışlama gibi bir çırpıda özetlenen bu durumun arka planında çok zaman harcamak gerekir kuşkusuz. 

Genellikle hayat bize iki seçenek sunar;  “Ya koşulları olduğu gibi kabullenmemizi veya bunları değiştirme sorumluluğunu almamızı ister.”

Acaba biz hangi tarafa yakın duruyoruz? Mevcut koşulları ve bize sunduklarını çoğu zaman çok yeterli bulmasak da kabule daha yatkın gibiyiz. Çünkü içinde bulunduğumuz şartları değiştirmeye çalışmak; konfor alanımızdan çıkmamızı gerektirir. Bu durum pek çoğumuz için katlanılması gereken zahmetli, uzun soluklu, sonu belirsiz bir yolculuk gibidir. 

Oysaki en büyük yorgunluk; yapılmayan işlerden gelir: 

Zihnimizi meşgul eden sorular, ertelenen sorumluluklar, vazgeçilen hayaller, vicdan muhasebeleri, enerjimizi daha fazla tüketir. Hayatta, sadece istemeye cesaret ettiklerimizi elde edebileceğimizi unuturuz. Başarının devinim halinde olduğumuzda, bir şeylere ulaşmak için hedefler koyduğumuzda ve bunun için çabaladığımızda geleceğini göz ardı ederiz. 

Zihnimizi, hedeflerimiz için hazırlamadığımızda karşımıza çıkan fırsatları okuma lüksümüz de olmaz.
Ayrıca durumları şansa ya da şansızlığa indirgemememiz gerekir. Çünkü insanlar şanslarını kendileri yaratır. “Şans kapıyı çalmıyorsa, belki de çalınacak bir kapımız yoktur. Kapıyı inşa ettik yine de olmuyor mu? O zaman yılmadan kapı açılıncaya kadar sebat etmemiz gerekir. Bu süreçte elbette canımız yanabilir, kaybedebiliriz, kayıplar verebiliriz. Ayağımıza çelme takanlar çıkabilir, taklitçilerimiz olabilir ancak içimizdeki tutkuyu kimse taklit edemez, heyecanımızı, azmimizi kimse bizden çalamaz. 

Amaca doğru yürürken karşılaşacağımız problemleri içimizdeki yaratıcı enerjiyi açığa çıkaran fırsatlar olarak görebilmeliyiz. Bazen kaybederek, kazandıklarımızdan daha fazlasını öğrendiğimizi de unutmamalıyız. Kaybetmek bize, olayların üzerinden yeniden geçme fırsatı tanır, nerede hata yaptığımızı öğrenme ve tecrübe etme” ortamı sunar.

Durduğumuz yer de önemlidir ayrıca… Neyi görüp neyi görmediğimizi, bakış açımızı belirler. Durduğumuz yerdeki küçük bir değişiklik, küçük bir adım, bakış açımızda küçük bir esneme hiç ummadığımız güzellikleri önümüze serebilir.”

Öyle harikulade özetlemiş ki Paulo Coelho; “Hayat, senin bakışınla anlam kazanır. Ya sadece bir noktayı görürsün, hayatın akıp gider, sen farkına varmazsın… Ya da görebileceğin tüm güzelliklerin tam ortasında hayatı yaşarsın, akıp giden zamanın anlam kazanır… Hayatın anlamı, senin bakışlarında gizlidir”

“Unutma, aydınlık bir yarın için, karanlık bir gecenin içinden geçmen gerekir.”


YILDIZ


Yorum Gönder

29 Yorumlar
  1. Güzel bir konu seçmişsiniz:) Ancak birkaç hususta farklı düşünüyorum. David Viscott'un düşüncesine giremedim, belki çeviriden kaynaklanan bir eksiklik var ya da ben algılayamadım. Bana göre hayatın anlamını çözen kimse yok henüz. Olsa, eminim ki bütün düşünce sistemimiz değişir.
    Şans konusunda da farklı düşünüyorum. Şans dediğimiz sadece bir tesadüften ibaret. Doğru yerde, doğru zamanda bulunduğumuzda en olmaz dediğimiz şeylerin olduğunu görürüz. Eğer bunlar bizi mutlu eden sonuçlar getirirse kendimizi şanslı, aksi halde şanssız olarak nitelendiririz. Kendimizi kapatıp korumaya alırsak karşılaşacağımız tesadüfler de azalır, doğal olarak. Fakat sonuç bizi sevindirecek mi, canımızı mı sıkacak onu önceden bilemeyiz. Umut ve cesaretle kolları sıvarız. Sonuç negatif veya positif olabilir. Özetle şansı insan her zaman kendisi yaratır fikrine aklım yatmıyor tam olarak. Fakat dediğim gibi insan isterse şans kapılarını kendine kapatabilir. O zaman daha az risk alır.

    YanıtlaSil
  2. bazen dibi görmek gerek yeniden çıkmak için zirvemsi yerlere

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir yazı olmuş bu.

    azim ve heyecan çalınmıyor ama küsüp saklanabiliyor kuytu bir köşeye.O kuytu köşeyi bulup çıkarmak kalıyor bize.Zor ,kendimden biliyorum ama bulacağıma dair umudumu en azından diri tutmaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Yine harika yazmışsın canım :) Daha sık yaz, göster kendini.
    İnan senin yazdıklarını okurken keyifleniyorum ^^

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel yazmışsınız, çok severek okudum :)

    YanıtlaSil
  7. Ay bi bulaydım ben işe yarar bir yeteneğimi :)

    YanıtlaSil
  8. Blogunuzda iki yazı okudum her ikisindende keyf alarak okudum, başarılar sevgiler 😊

    YanıtlaSil
  9. Ben de çok zaman hayatımın anlamını sorgulamışımdır. Vardığım sonuç ise; yazınızda bahsettiğiniz şu cümleler oldu diyebilirim.“Hayatın amacı; yeteneğinizi keşfetmek,

    İşiniz; onu geliştirmek,

    hayatın anlamı ise bu yeteneğinizi insanlara bağışlamaktır” demiş David Viscott.
    Bir şey daha diyebilirim ki, sizin yazılarınızdan çok keyif alıyorum. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Konu güzel o kadar çok şey eklenebilir ki hayatın anlamına aslında kısaca yerine yetiştirebildiklerin varsa anlam katmışız. Yoksa sıkıntı

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel tespitler... Zihnimizi meşgul eden sorular, ertelenen sorumluluklar, vazgeçilen hayaller, en çok kafa takıntısı oluşturan durumlar gerçekten de.

    YanıtlaSil
  12. Bence herkesin hayatının tanımı standart olamaz ama ortak noktalar elbette vardır bence herkes anlamını arayıp bulsun ve ona göre hareket etsin kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Gerçekten hemen hemen herkes hayatının belli bir dönememinde hayatın anlamını sorgulamıştır. Sende bu konuda güzel tespitlerde bulunmuşsun emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Harika bir konu Cidden hayat nedir insanın hayattaki amacı ne insan sadece yaşamak için mi var
    Kaleminize saglık

    YanıtlaSil
  15. Anlam arayışımız hiç bitmeyecek belki de..
    Ama en doğrusu anlam katmaya çalışmak dediğin gibi canım:) enerjimizi bu yönde harcamalıyız bence de...

    YanıtlaSil
  16. "En büyük yorgunluk; yapılmayan işlerden gelir" ne kadar doğru bir söz... Keşke demek, pişmanlık yaşamak yerine istediğimiz şeyleri yapmayı denemek lazım. Belki başarısız oluruz; ama bir şeyin sonucunu bilmeden, belirsizlik içinde yaşamaktan çok daha iyidir başarısızlıkla yüzleşmek.

    YanıtlaSil
  17. hayatın anlamı yaşadığımız anın farkına varıp tadını alabilmekten geçiyor sanırım

    YanıtlaSil
  18. Ya benim yeteneğim yok ya da hala yeteneğimi bulamadım.

    YanıtlaSil
  19. Evet ertelenen sorumluluk gerçekten insanı tüketiyor.
    Bu arada sizi blogumda paylaştım!:)

    YanıtlaSil
  20. eh en sevdiğim konulardan biri tabii yaniii :) en çok okuduğum kitap türlerinden biri bir de. alfred adler, bertrand russell, karen horney filan :) bir de dan millman var, hayatınızın amacı, burda doğum tarihlerinden anlam çıkarmak ama yani :) evet yani valla hayatın anlamını arayıp durmak boş iş :) tembel işi ha ha haaa :)

    YanıtlaSil
  21. Çok güzel bir yazı olmuş motivasyon oldu bana :)

    YanıtlaSil
  22. benim için hayatın anlamı yaşadığım anın tadını çıkartabilmekde gizli. Şu günlerde bile geleceği çok düşünmemeye çalışarak içinde bulunduğum halin iyi yönlerini düşünüyorum

    YanıtlaSil
  23. Kardeş hayatin bi anlami yok. Surekli bize oyunlar oynuyor. Kalbimiz aciyor baba yok fayda. Artik mutluluk da istemiyom anladin mi zor kardes . Sadece sevdiklerimizi istiyorum. Oysa onlarin cikarlari da fikirleri de baska. Aska sovuyorum . Elimden gelen bir sey yok. Ve simdi hayat ne diye soruyon. Hayat serefin bittigi yerde baslar yegen.

    YanıtlaSil
  24. En büyük yorgunluk yapılmayan işlerden gelir cümlesi ne kadar doğru. Aklımda olup yapamadıklarım beni çok meşgul eder rahatsız olurum.

    YanıtlaSil
  25. Sanırım insanlık olarak karanlık bir gecenin içinden geçmekteyiz...

    YanıtlaSil
  26. İyi ki bloglar varmış:) Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  27. Oysaki en büyük yorgunluk; yapılmayan işlerden gelir en çok bu yüzden yorgunum

    YanıtlaSil
  28. hayatın anlamı aşk, bu kadar gerisi boş. Blog yazılarınız lezzetli tebrik ederim. Takibe aldım. Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst