GEÇEN ZAMAN

28
Geçen Zaman


Merhabalar,

Bugün nedense Mirkelam’ın "Geçip giden zamanları bir yerlerde bulsam"

sözleriyle başlayan “Hatıralar” şarkısı takıldı dilime. Söz konusu

geçip giden zamansa Ziya OsmanSaba’nın o meşhur “Geçen Zaman” isimli

şiirini de anmadan olmaz. En sevdiğim şiirlerden birini en sevdiğim

şarkılardan biriyle eşleştirerek size ve kendime armağan etmek geldi içimden.


Arkanıza her dönüp baktığınızda “ne güzel zamanlar geçirmişim” demeniz dileklerimle J


GEÇEN ZAMAN
Hiç olmazsa unutmamak isterdim.
Eski geceler, sevdiklerimle dolu odalar...
Yalnız bırakmayın beni hatıralar.
Az yanımda kal çocukluğum,
Temiz yürekli uysal çocukluğum...
Ah, ümit dolu gençliğim,
İlk şiirim, ilk arkadaşım, ilk sevgilim...
-Doğduğum ev. Rahatlayacak içim duysam
Bir tek kapının sesini.
Arıyorum aklımda bir ninni bestesini...
Böyle uzaklaşmayın benden, yaşadığım günler.
Güneş, getir bir bayram sabahını.
Açılın açılın tekrar
Çocuk dizlerimdeki yaralar,
Hepiniz benimsiniz:
Mektebim, sınıflarım, oturduğum sıralar...
Yalnız hatırlamak hatırlamak istiyorum
Nerede kaldı sevgilim, seni ilk öptüğüm gün,
Rengine doymadığım o sema,
Ahengine kanmadığım ırmak.
Bırakıp her şeyi nereye gidiyorum?
Neler geçmişti aklımdan,
Nedendi ağladığım, nedendi güldüğüm?
Ah nasıldı yaşamak?

                    Ziya Osman SABA


Yorum Gönder

28 Yorumlar
  1. Mırkelamın hatıralar parçası aklıma getirdiniz.
    Geçip giden zamanları
    Bir yerlerde bulsam
    Geçip giden zamanları
    Bir yerlerde bulsam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En çokta burasını severim sonra üzülsem üzüldüğüme üzülsem

      Sil
    2. Evet evet bu sözler çok anlamlı. Bazen kafamızda çok büyüttüğümüz şeylerin ne kadar da ehemmiyetsiz olduğunu geçen zaman bize öğretiyor. 👍😊🤚

      Sil
  2. Zaman geciyor
    Insan ne yasarsa yaşasın geriye bakınca bir tebessüm kalıyor
    Saglik ve mutluluklar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim. Sevgiler selamlar 😊🌷🤚

      Sil
  3. Yıldızcım sayende artık benim de dilime dolandı kuzum :)) zaten çok severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzeeel o zaman. Gönüller bir demektir 😀😀😇😇🙃🙃😍😍🌷🌷🌷🤚

      Sil
  4. Geçen zaman içimizi acıtıyor maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman zaman bu tür duygulanımlar yaşıyoruz evet.

      Sil
  5. Ne güzel bir şiir :) bu şiirle beni karşılaştırdığın için teşekkür ederim sanaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm ben de mutlu oldum böyle düşünmene. Çokkkkk teşekkür ederim, 🙏🌷😍😊🤚

      Sil
  6. mirkelamı çok severim bu eserinin ayrı bir anlamaı var benim için urfa birecik mirkelam tesisleri :)

    YanıtlaSil
  7. Güzel şiir . Nedenini ağladığım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mimlendiniz katılırsanız sevinirim :)

      Sil
    2. Mim yazını bulamadım sayfanda😇🙃

      Sil
  8. Zaman.
    Kimine göre hızlı
    Kimine göre yavaş
    Halbuki
    Sadece akıp gidiyor kendi ritminde

    YanıtlaSil
  9. her şey güzelmiiiş :) bi de çakıl taşı bayılırıım :)

    YanıtlaSil
  10. Son yaşananlardan sonra herkes geçmişteki günlerinin kıymetini tekrar anladı, o güzel günlerin tekrar yaşanmasını diliyorum :)

    YanıtlaSil
  11. Geçip giden zamanları bir yerlerde bulsam "KEŞKE"

    YanıtlaSil
  12. Şarkı ayrı güzel şiir bambaşka .... Ah gittim ben yine çocukluğuma hiç gelesim yok

    YanıtlaSil
  13. Bir şey söyleyim mi? Ben ilk defa dinledim bunu. Şiirde çok güzel yüreğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. İlk defa okuyorum şiiri, çok güzelmiş:) Hep unutmaktan bahsederiz de unutmamaktan teğet geçeriz. Ne güzelmiş böyle unutmamaklar🎈 Sevgilerle:))

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel şarkıdır. Çok severim ben de ☺️

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst