ÇÖP KAMYONU TEORİSİNİ DUYMUŞ MUYDUNUZ?

14

ÇÖP KAMYONU TEORİSİ AYDIN BOYSAN

Merhabalar,

Mimar ve Gazeteci Aydın Boysan’ın “Leke Bırakan Gölgeler” adlı kitabından alıntılanmış bir yazı ile karşınızdayım sevgili arkadaşlarım. Çevremizde sevgisiz, saygısız, huzursuz, trafik magandası insanlarla nasıl mücadele edeceğimize dair önemli bilgiler taşıyan bu paylaşımın hayatımızın her alanında kılavuz olması dileğiyle;

“Bir gün bir taksiye atladım ve havaalanından hareket ettik. Sağ şeritte yol alırken siyah bir araba park ettiği yerden aniden yola, önümüze çıktı. Taksi şoförü sert bir şekilde frene bastı, kaydı ve diğer arabaya çarpmaktan milim farkla kurtuldu. Diğer arabanın sürücüsü camdan başını çıkartıp bağırmaya ve küfretmeye başladı. Taksi şoförü ona gülümsedi ve içten bir şekilde el salladı… Ve gerçekten çok arkadaşçaydı.

Sordum, ‘Neden bunu yaptınız? Adam neredeyse arabanızı mahvedip ikimizi de hastaneye gönderecekti.’ Taksi şoförü bana, şimdi ‘Çöp Kamyonu Kanunu’ dediğim şeyi öğretti.

Şoför pek çok insanın çöp kamyonu gibi olduğunu açıkladı.

‘Her tarafta çöp dolu olarak dolaşıyorlar; kızgınlık, öfke ve hayal kırıklığı dolular. Çöpleri biriktikçe onu bırakacak bir yere ihtiyaç duyuyorlar ve bazen sizin üzerinize de dökebilirler. Kişisel almayın. Sadece gülümseyin. Onlar için iyi şeyler temenni edin ve yolunuza devam edin. Onların çöpünü alıp iş yerinize, evinize veya sokaktaki diğer insanlara dağıtmayın.’

İşin ana fikri şu ki; başarılı insanlar çöp kamyonlarının günlerini mahvetmesine ve ellerine geçirmesine izin vermezler.

Hayat sabahları pişmanlıklarla uyanmak için çok kısa, dolayısıyla; ‘Size iyi davranan insanları sevin, iyi davranmayanlar için dua edin.”


Yorum Gönder

14 Yorumlar
  1. Aydın Boysan kafa adamdı. Anlattığı hikaye de çok hoşuma gitti, gerçekçi buldum:)

    YanıtlaSil
  2. Taksici gibi iyi olamıyoruz ne yazık ki tepkimiz çok sert oluyor. İyi davranmayanların allah belasını versin diyoruz :)

    YanıtlaSil
  3. Bazen söylediğim gibi,
    Adım Eyüp olsa da boyum o kadar uzun değil. Yani ben de yaparım diyemiyorum ki... Yine de insanı içini ferahlatan bir anı aktarımı olmuş. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten bazı insanlar sebepsiz yere etrafına öfke ve nefret saçıyorlar, bu anlatım gerçekten çok hoşuma gitti güzel bir değerlendirme olmuş, bizle buluşturduğunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Bu anlatım gerçekten çok iyi. Kimsenin çöplerini kafanıza takıp gününüzü mahvetmeyin süper ya. Hayatımızın bir köşesinde bulunsun.😊

    YanıtlaSil
  6. Ah evet bu teoriyi duymuştum canım, keşke her zaman uygulayabilsek..ne çöp alsak ne de çöpümüzü saga sola atsak..

    YanıtlaSil
  7. Aslında ana fikir sık sık duyduğumuz ama uygulamasının çok zor olduğu bir teori. Umarım bizler çöpleri dağıtanlardan olmayız.

    YanıtlaSil
  8. aydın boysan'ın benzetmeleri hep farklıydı, kendisi gibi.

    YanıtlaSil
  9. Aydın boysan ın hikayelerini severim bu olayda gerçekçi kanaatinde yani olmuş bir olay bende araba kullanıyorum ve ne yazık ki böyle olaylar başımıza geliyor trafik de çok mühim birşey olmadıkça bende çöp olarak görüyorum bu kişileri
    Saygılar

    YanıtlaSil
  10. aydın boysanın tüm kitapları dedemde var yaaa, şeker adammış :)

    YanıtlaSil
  11. Bazen bunu uygulamak kolay olmuyor hele nedensiz yere öfkesini sana kusanlara ☹️

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten mantıklı buldum ama maalesef bunu birçok kişi hayatına uygulamıyor.

    YanıtlaSil
  13. Çöpleri baya doldurmuşuz desenize. Mükemmel tavsiye bundan sonra böyle düşüneceğim. (:

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst