BENİM GÜZEL MANOLYAM

42

 

BEN MANOLYA

Merhaba,

Ben Manolya,

Komşularım Erik, Kiraz, Akasya ve başka pek çok ağaçla birlikte sahibemiz Defne Hanım’ın bahçesinde yaşarız. Çiçeğimizle, yaprağımızla, kokumuzla, dokumuzla gayret eder, evin bahçesini güzelleştirmeye çalışırız. İsminden midir bilinmez kendimizi Defne Hanım’a çok yakın hissederiz. O bir insan biz ise uzun ömürlü bitkileriz. Ama hepimiz bir aradayken kendimizi aynı familyadan gibi hissederiz.

Biz mutluysak Defne Hanım da mutludur. Biz çiçeklendiğimizde o da çiçeklenir. Hatta çiçek açtığımızda onun da çiçekli elbiselerinden birini giyip şölenimize katıldığı dikkatlerimizden kaçmaz. Sevgi dolu bakışlarını, ılık nefesini yapraklarımızın üzerinde tek tek gezdirdiğinde ona olan sevgimizi ifade edebilmek için hepimiz dile gelmek isteriz. Orta şekerli Türk Kahvesini acaba hangimizin gölgesinde içecek diye birbirimizle iddiaya gireriz. Ama o yüce adalet duygusuyla hiçbirimizi kıskandırmaz, hiçbirimizi atlamaz. Katlanır kırmızı koltuğuyla her gün birimize konuk olur.

Kocaman bahçemizde mevsimine göre bizlere eşlik eden peyzaj bitkileri de vardır. Bir de renk renk saksı çiçekleri. Defne Hanım bizi sulamaktan, sevip okşamaktan bizimle konuşmaktan büyük haz duyar. Birimizin morali bozulsa, boynu biraz eğilse hemen fark eder. Vitamin destekleriyle, narin elleriyle çarçabuk toparlanmamızı sağlar. Kolay kolay kızıp öfkelenmez. Sesini yükselttiğini sadece Zeki Müren’in “Benim Güzel Manolyam” şarkısını söylerken duymuşuzdur. Bu şarkıyı ne zaman dinlesem bana ithafen söylendiğini düşünür kendimi, bahçedeki tüm habitattan daha ayrıcalıklı hissederim. Kendisini sık sık ziyarete gelen komşusu Nevhan Hanım’ın yaramaz kedisi, ismi ile müsemma Sarmal'a bile kızamaz o. Sardunya saksılarını büyük bir zevkle yere devirdiğinde Nevhan Hanım’ın şen kahkahaları bizim dört ayaklı delişmeni cesaretlendirdikce cesaretlendirir. 

 

Aylık bakımlarımızı yapmaya gelen Çınar abiyi de pek severiz. İç dünyasındaki huzuru bütün cömertliği ile bizlere yansıtır. Dallarımızı budarken, bize daha önce giymediğimiz geometrik kıyafetler tasarlar. Çok yaratıcıdır. Sonbaharda dökülen yapraklarımızı Defne Hanım’ın ofisine taşıyıp, zemini süsleme fikri de ona aittir. Hazan mevsimini bir başka seven Defne Hanım, böylece ofisinde büyülü dakikalar geçirmeye devam eder. Biz de ayrı düştüğümüz saatlerde birkaç kuru yaprağımızla da olsa ona eşlik eder bundan büyük mutluluk duyarız.  

Bu öykü devam etsin mi ne dersiniz?


Yorum Gönder

42 Yorumlar
  1. Çok güzel ve Naif Bir öykü olmuş gerçekten bence devam etmeli 😊👏❤ gönlüne sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım. Benden de sevgiler selamlar :))

      Sil
  2. Kayısı ağacına benzemesin sonu ama...

    :)
    Bakalım devamı nasıl gelecek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kayısı ağacı ???

      Selamlar...

      Sil
    2. Şiir.
      Ben bir kayısı ağacığim diye başlar. Sonunda kışlık odun olur gider...
      Hüzün vardır yani.
      O bağlamda sonları benzemesin diye.

      Sil
    3. Sonları benzemesin evet👍😊🌳🌳🤚

      Sil
  3. Gayet güzel, devamı gelsin tabii:)

    YanıtlaSil
  4. Defne Hanımcığım devam etsin bu öykü.:)

    YanıtlaSil
  5. Defne Hanım ve bahçesi. Gelsin gelsin devamı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelsin Yankımcığım, teşekkürler, sevgiler :))

      Sil
  6. hıhım çok şirin devam etsiiin :)

    YanıtlaSil
  7. Ağaçların çiçeklerin ağzından hiç hikaye dinlememiştim :) Devamını bekliyorum mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de daha önce böyle bir anlatımda bulunmamıştım :))

      Sil
  8. öykü devam etsin :) bizim bahçede de bir manolya ağacı var, ama açtığını göremedik henüz. üç yaşında, bu iklimin ağacı değilmiş. açmasa da yeşilini seviyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açmasa da sevilir tabi yaaa sevilmez mi hiç.. Tabiat ananın, manzaranın, moralin, nefesin rengidir yeşil :))

      Sil
  9. Tabi elbette devam etmeli. Sormanıza şaşırdım. Kalemi,kurgusu, öyküsü kuvvetli hesapların paylaşımları dikkatle takip ediliyor keyifle okunuyor. Lütfen devam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Taner Bey,
      Nasıl devam edecek hal-i hazırda hiçbir fikrim yok :))

      Sil
  10. bence devam etsin tabii ki destekliyorum :)) güzel bir hikaye olacak ama hüzünden uzak olursa çok sevinirim :)) dün okuduğum iki hikayen de hüzünlüydü. bugün okuyacaklarım nasıl acaba? Solmayan Ümit'e devam ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarken hüznün topuzu biraz kaçıyor galiba:)) AMA SADECE YAZARKEN :))

      Sil
  11. Teşekkürler Müfred. Selamlar :))

    YanıtlaSil
  12. hele üstünden ilgiyi çekmeye gör hemen kırılıp soluyor, narin manolya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Burcu, ilgiyi bütün canlılar seviyor 😊🌷🤚

      Sil
  13. Bu öykü devam etsin. Siz Defne Hanım ile tam bir aile olmuşsunuz. Tebrikler.:)

    YanıtlaSil
  14. Çok severim bu şarkıyı.Hatta dün dilime dolanmıştı bolca söyledim...
    Koklamaya kıyamam,benim güzel manolyam....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evetttt çok güzel bir şarkı gerçekten de Yurdagül 😊🤚

      Sil
  15. öykü devam etsin diyenlerdenim. MAnolya agacına pek rastlamıyorum.cok nadir. severim ama manolyayı.manolyalı tüm kolonya parfüm kokularını da..kendine has farklı bir havası var manolyanın..
    şarkısının güzelliği de cabası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim canım. 🌷😊🤚

      Sil
  16. Bol çiçekli,bol sevgili ve kahveli bir öykü :)
    Tabiiki de devam etsin canım :)

    YanıtlaSil
  17. çok güzel, gelsin lütfen devamı.. :)

    YanıtlaSil
  18. Yıldız hanım devam etsin çok başarılı

    YanıtlaSil
  19. insta mı aaaaaa tamam, instayı akşam açıyom 22 den sonra, pekii, instayı hep unutuyom ben yaa, blogdan dolayı yanii, blog arkadaşlarımız rica ettiği için açmıştım, blog arkadaşlarımız ya twitten ya da instadan sohbet etmek istiyolar benimle genelde, her akşam bloguma girdiğim için öncelik blogda hihihi. blogdan sona da instaya twite bakıyoom. pikişş akşam bakarım kii, instaaaa pekuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam canım çok teşekkür ederim 🙏❤️

      Sil
  20. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  21. Devamı gelmeli. Öğrenciyken bahçıvandım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçeyle, çiçeklerle uğraşmak ömür uzatır gibime geliyor. Çok teşekkürler :))

      Sil
  22. paylaşım için thanks

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst