KÜLTÜR SANAT HABERLERİ

36


TRT Çocuk Kitaplık

Merhabalar, 

Bugün kültür sanat haberleri üzerine bir paylaşımda bulunmak istedim. İlk haberimiz bir öykü yarışması duyurusu. Açıkçası ben bu tür yarışmaları, etkinlikleri çok önemsiyorum. Zira benim yazma serüvenim de böyle bir yarışmadan aldığım dereceyle başladı. içimizdeki gizli potansiyeli keşfetmek ve yol kat etmek açısından sanırım böyle vesilelere ihtiyaç var. 

Hematolojik Nadir Hastalıklar Derneği tarafından organize edilen yarışmanın teması oldukça güncel: “Aşı kararsızlığına HAYIR

Yarışmayla ilgili bilgilere aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

http://www.nadirhastaliklar.org.tr/duyurular/asi-kararsizligina-hayir-oyku-yarismasi-2021/


AŞI KARARSIZLIĞINA HAYIR

İkinci duyurumuz ise 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda kullanıma açılan “TRT Çocuk Kitaplık” uygulaması.

Eğlenceli ve eğitici kitapları ve sürprizlerle dolu interaktif içerikleriyle çocuklara benzersiz bir sesli kitap deneyimi sunan “TRT Çocuk Kitaplık” uygulamasını, ilk üç günde yurt içinden ve yurt dışından binlerce ailenin indirdiği ve uygulamanın, minik kullanıcılar ve ebeveynlerden tam not aldığı belirtiliyor.

Psikologlar, pedagoglar ve çocuk gelişim uzmanları tarafından özel olarak hazırlanan sitede Türkiye’nin seçkin yayınevlerine ait en sevilen çocuk kitapları da bulunmakta. 9 yayınevine ait 138 kitap bulunan ve yayınevi sayısı her geçen gün artan uygulama, sesli kitap seçeneğiyle kullanıcılarına farkı bir deneyim sunuyor.

TRT Çocuk Kitaplık” uygulamasında ebeveynler, çocuklara uygun profiller oluşturulabiliyor. Böylece çocukların hangi kitapları, kaç sayfa, ne kadar sürede okuduğu ve kitap sonunda yer alan aktivite sorularıyla kitabı ne kadar anladığı takip edilebiliyor. Uygulama, Android ve iOS marketlerden tüm akıllı telefon ve tabletlere ücretsiz olarak indirilebiliyor. 

TRT ÇOCUK KİTAPLIK

Çocuklar için bir güzel haberim daha var: miniklere gazete okuma alışkanlığı edindirmek isteyen üç okul öncesi öğretmeninin kurduğu “Çocuk Gazetesi” haberi. 

Çocukların gazete kültürüne uzak olduğunu sezinleyen Gamze Yatkın, Gülben Bulur ve Ayşegül Tekinbaş, ağırlıklı okul öncesi yaş grubuna hitap etse de içerikte, tüm çocukların hatta yetişkinlerin de ilgisini çekebilecek sayfalar olduğunu belirtiyorlar. Portallarında değişik kitaplar, kültür-sanat etkinlikleri, bilimle ilgili uzman görüşleri ve farklı alanlara hitap eden köşe yazıları var. Ayda bir yayımlanan ve şu ana kadar beş sayısı mevcut olan gazeteye ulaşmak çok kolay, üstelik kayıt ya da abone olmaya, ücret ödemeye de gerek yok. Instagramdan (@cocukgazetesi) hesabını takip etmek yeterli. 

Sıradaki haberimiz Oscar Ödülleri ile ilgili: 

93. Oscar Ödülleri'ni kazananlar belli oldu. Salgına rağmen, test ve sosyal mesafe önlemleri alınarak yüz yüze yapılan Oscar Ödülleri Töreni, Los Angeles’taki Union Garı'nda gerçekleştirildi. Bu yıl 6 dalda aday olan Nomadland En İyi Film, En İyi Yönetmen ve En İyi Kadın Oyuncu ödülleri olmak üzere toplam 3 Oscar kazandı. Filmin yönetmeni Chloe Zhao, "En İyi Yönetmen" ödülünü alan ilk Asyalı kadın oldu.

93. OSCAR ÖDÜLLERİ
Frances McDormand, En İyi Kadın Oyuncu seçilirken, The Father filmindeki performansıyla Anthony Hopkins En İyi Erkek Oyuncu seçildi. 83 yaşında ödül kazanan Hopkins, oyunculuk dalında Oscar kazanan en yaşlı oyuncu olarak Oscar tarihine geçti. Daha önce "Oscar çok beyaz" protestolarına sahne olan Akademi'nin bu yıl, eleştirilere karşılık olarak kazananlarda çeşitliliğe önem vermesi dikkat çekti.  

Söz filmlerden açılmışken dövüş filmlerinden ben pek hoşlanmasam da sevenleri için duyurmuş ve bilgilendirmiş olayım diye düşündüm. Oyun dünyasının popüler serilerinden biri olan, video oyunlarından uyarlanan Mortal Kombat'ın filmi, 23 Nisan'da ABD'de vizyona girdi ve şimdiden yaklaşık 22.5 milyon dolar gelir elde etti. Bu da onu, yeni tip corona virüs (Covid-19) salgını sırasında en çok gelir elde eden, yaş kısıtlamalı film konumuna getirmiş oldu. İlgilenenlere duyurulur. 

Şimdilik haberlerim bu kadar kıymetli blog-ailem. Hepinize iyi haftasonları dilerim  :))



Yorum Gönder

36 Yorumlar
  1. Güzel haberler, teşekkür ederim bilgilendirme için.
    Yarışma iyiymiş ama konusu bana hitap etmedi. :) Çocuk kitaplığı da hoşmuş.
    Oscar adaylarını hiç izlemediğim için nasıl filmlerdi bilmiyorum ama Mortal Kombat haberine sevindim. Küçükken çok sever, oyunlarını oynardım. :)
    İyi haftasonları dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Duygu, yorumun ve ziyaretin için. Sevgiler 😊🌺🤚

      Sil
  2. Ne güzel bilgiler verdin, aynen çeşitlilik sunan bir gazete okudum gibi hissettim :)) Teşekkürler aktardığın tüm bilgilere. Çocuk kitaplığı ve gazetesi çok ilgimi çekti. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklara hizmet eden herşeyi çok değerli buluyorum. Çok teşekkür ederim ziyaretin için Momentos 😊🌺🤚

      Sil
  3. Çocuk Gazetesi'ni takip ettim hemen. TRT Çocuk Kitaplık'ı da indirmiştik zaten.

    Bilgiler için çok teşekkür ederiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel🧿. Ben teşekkür ederim. Selamlar 😊🤚

      Sil
  4. Çok güzel bir derleme . Tebrik ederim. Tabiki kendime ayırdığım pay bu" Mortal Kombat" oldu. Çünkü bunu seviyorum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mortal Kombat hayranı umduğumdan daha çok galiba 😀🤚

      Sil
    2. :)) güzel olunca hayranı da çok oluyor :)

      Sil
  5. teşekkürler :) mortal kombat duydum izlerim tabii, bir de şey geliyor asıl, the wheel of time (zaman çarkı) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Deep, teşekkür ederim bu güzel yorum ve tavsiye için🙏😊🌺🤚

      Sil
  6. Öykü yarışması konusu son derece yerinde bir seçim olmuş, halen bu konuda devam eden kararsızlık biraz can sıkıcı...

    Çocukların tablet, telefon alışkanlıklarını düşündüğümüzde TRT Çocuk bu konuda iyi bir etkinlik düzenlemiş 👏🙏 Benim haberim yoktu ve iyi oldu bu bilgiler, duyurular, teşekkürler Sibel Hanım ☺️ sizlere de mutlu hafta sonları 🙏 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TRT uygulamasının bir benzerini OKUVARYUM da takip ediyorduk. Bu da üzerine çok güzel bir ilave oldu. Çocuklarımız için ulaşılabilir bir kitap bankası çalışması çok güzel bir düşünce ve çok değerli bir çaba. Emeği geçenleri kutlamak lazım. Teşekkür ederim ziyaret ve yorum için. Selamlar 😊🤚

      Sil
  7. Deep haber verdi sağ olsun bir öykü yarışması haberiniz varmış. Hemen geldim :)
    TRT Çocuk güzel bir etkinlik yapmış doğrusu. Aşı ile ilgili öykü ise güzelmiş. İlk başlarda bende kararsızlık yaşadım şimdi de düşünüyorum bu konuda kararsız birinin yazması ne kadar doğru diye :D Fakat bu konunun düşünülebilir olduğu kanaatindeyim :)
    Ödüle layık görülen filmi ise oldukça merak ediyorum umarım en kısa zamanda izleyebilirim. Dolu dolu bir yazı olmuş. Elinize sağlık. Teşekkürler :) 🌸😊

    YanıtlaSil
  8. Ben teşekkür ederim. Öykü yarışmasına ilgi duyman çok güzel. Umarım katılırsın.Ödüllü filmi ben de merak ediyorum. Sevgi ve selamlarımla 😊🌺🤚

    YanıtlaSil
  9. teşekkürler paylaşım için anlamlı etkinliklerde görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah. Teşekkürler, selamlar 😊🤚

      Sil
  10. Çok güzel bilgiler vermişsin teşekkürler.Aslinda öykü yarışmasına katılmak isterdim ama aşıya karar veremeyenlerden biriyim ben de:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Gülten, ziyaret ve yorum için. Sevgiler selamlar 😊🌺🤚

      Sil
    2. Böyle şiir, hikâye yarışmaları olursa haber verirseniz sevinirim,ben de şansımı denesem iyi olur belki;)

      Sil
    3. 👍😊🧿🌺🤚

      Sil
  11. Trt izlediğimiz için yani trtçocuğu, kitaplıktan haberim var. Ama benimkiler küçük diye açıp bakmadım henüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hoşuna gidecektir diye düşünüyorum. Sesli kitap seçeneği de var. Sevgiler selamlar 😊🌺🤚

      Sil
  12. Birbirinden farklı bir çok konuda güzel haberler derlemişsin. Covid 19 sürecinde iyiden iyiye sanattan uzak kaldığımız bu dönemde evde bile bir çok şey yapabilir, sanat adına içimizdeki boşluğu doldurabiliriz. Trt Çocuk Kitaplık uygulamasını duymamıştım. Yeğenlerime bende önerebilirim. Tavsiyelerin için ve verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeğenlerine kesinlikle önermelisin Meczup. Ben teşekkür ederim. Selamlar 😊🤚

      Sil
  13. Çocuk gazetesi çok iyi olmuş. Öykü yarışması fikri de iyiymiş bakalım nasıl eserler çıkacak

    YanıtlaSil
  14. Mortal Kombat, çocukluğumun en efsane filmlerinden biridir. Oyununu Sega Mega Drive 2 ile oynardık. Yeni bir filmin çıktığını bilmek heyecan verici.

    5 yaşında bir oğlum var. TRT Çocuk kanalını ve Rafadan Tayfa'yı çok seviyor. TRT Kütüphane uygulamasını çoktan indirdik.

    Haberler için teşekkürler ��️��️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstifade etmene çok sevindim. Ben teşekkür ederim 😊🌺🤚

      Sil
  15. Çok güzel haberler derlemişsin. Tebrik ederim bloğunu yeni keşfettim çok tatlı bir bloğun var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ziyaret ve yorum için. Ben de takibe aldım. Sevgiler selamlar 😊🌺🤚

      Sil
  16. Çok güzel bilgilendirmeler çok teşekkürler Yıldız Hanım.:)

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel bir derleme olmuş, kısa kısa her şeye değinebilmeyi başarmışsınız kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  18. Güzel bir karma olmuş canım 😍

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst