SESSİZ VE SESLİ KİTAPLAR

68
SESSİZ KİTAPLAR
  


Merhabalar,

Sessiz kitap”  denen bir kavram var, eminim pek çoğunuz duymuşsunuzdur.

Özellikle çocuklar için geliştirilmiş farklı bir tür. Burada yazar aslında okuyucunun kendisi oluyor. Bir başka deyişle bu tür kitaplarda yazılı metin yerine resimler bulunuyor. Okuyucu resimlere bakarak ve hayal gücünü kullanarak kendi özgün metnini oluşturuyor. Dolayısıyla aynı resimler üzerinden onlarca farklı hikâye türetiliyor. Resimleri anlamlı bir bütünlük içerisinde okumak ve kurgulamak çocukların bilişsel gelişimlerine çok yönlü katkılar sağlıyor. Hayal güçleri, ifade yetenekleri, özgüvenleri, dil becerileri gelişiyor.

Sessiz kitaplarda görseller aynı fakat hikâyeler farklı… Her bir çocukla replik değiştiren karakterler yüzlerce farklı role bürünüyor. Sessizliğin gücü minik kalplerde devasa bir şekilde yankı buluyor. Sessiz, sözsüz kitaplarla çocuklarımıza yeni kapılar aralamaya var mıyız o halde?

İşte size birkaç sessiz kitap önerisi:

*Dev Kuş Ferdo- Andreja Peklar 

*Dalga-Suzy Lee

 *Boşluk- Anna Llenas

Konuya ilgi duyanlar için ilgili atölyelerde sessiz kitap okuma çalışmalarının yapıldığını da hatırlatmak isterim. Okul öncesi gruplara, sınıf öğretmenlerine, Türkçe ve edebiyat öğretmenlerine, drama eğitmenlerine, görsel sanat öğretmenlerine, görsel okuma ile ilgilenenlere ve tüm çocuklara yönelik resimli ve sessiz kitap okuma/yazma etkinliğinde bulunmak isteyen herkese açık üstelik.  

Bir de tam tersi, sesli kitaplar var. Aşağıdaki logoyu gördüğünüzde kitapların arkasında bulunana karekodu okutarak kitapların seslendirilmiş formlarına ulaşabilirsiniz. Google play’e “TRT Çocuk Kitaplık” yazarak çok sayıda sesli-sesiz kitabı çocuklarınızla buluşturabilirsiniz. Engelli çocuklarımız için, henüz okuma yazmayı öğrenmemiş çocuklarımız için, günün yorgunluğunu üzerinden atamamış, kitap okuyacak gücü kalmamış anne-babalar için can simidi olabilir.

SESLİ KİTAP

Sesli ya da sessiz, resimli ya da resimsiz, yazılı ya da yazısız onlarca alternatif içerisinde zaman, emek ve bütçe ayırıp kitap okuyan ve okutan herkese selam olsun.

Yıldızlı sevgilerimle…

KAYNAKLAR:

https://www.nobelcocuk.com/blog/

Sema Ateş: https://www.nobelcocuk.com/blog/nedir-bu-sessiz-sozsuz-kitaplar.html

https://www.ibby.org/awards-activities/activities/silent-books/

https://www.ibby.org/fileadmin/user_upload/Silent_Books_ENG.pdf

Resim Kaynak: <a href="https://create.vista.com/tr/unlimited/stock-photos/38372869/stock-photo-cityscape-drawing-on-open-book/">Fotoğraf Renkli cityscape açık kitap çizim tarafından yaratıldı ra2studio</a>


Yorum Gönder

68 Yorumlar
  1. Çok güzelmiş, çocuklar için çok faydalı. Bilgilendirme ve tavsiyeler için teşekkürler Sibel. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Duygucuğum. Sevgilerimle🤗🌺

      Sil
  2. Çocuklar için çok güzel:))) Bilgim yoktu bu konuda, öğrenmiş oldum:))) Emeğinize sağlık Sibel Hanım:)))

    YanıtlaSil
  3. Ben diymamıştım bu sessiz kitap olayını. Belki de artık çocuk kitapları ile ilgimiz kalmadı pek ondan. Yine de hiç denk gelmeme şaşırdım biraz. çok güzelmiş ama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretin için teşekkür ederim Adadenizi. Yorum sorunun çözüldü galiba :))

      Sil
  4. Bir işi de yazmak olanların hayal cepkeninde vardır bir şeyler Müfred :))

    YanıtlaSil
  5. Selamlar, sessiz kitap tanımını yeni öğreniyorum. Çocukların hayal dünyasını genişletmek adına yöntem hoşuma gitti. Bilgilendirme için çok teşekkürler. TRT'nin uygulama sayfasına da baktım ama indirmedim henüz; Bir ücret söz konusu mu anlayadığımdan... Uygulamalarla pek haşır neşir değilim de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Film gündemi, google play e gidip TRT çocuk kitaplık.yaz.karşına çıkan yeşil "oyna" butonuna bas, türlü türlü kitaplar çıkacak karşına. Tamamen ücretsiz. Sayfalar bittiğinde yaprak çevirme sesinin efekti bile verilmiş. Çok eğlenceli ve düzeyli eserler var. Faydalı olması dileklerimle 🤗🤚

      Sil
    2. Uygulamayı indirdim ve ilk kitabımı da okudum. Kesinlikle çok tatlı bir uygulama. Tarif için de ayrıca teşekkürler. Ne zamandır bu yayına uğramayı düşünüyordum. Kısmet bu güneymiş 🤗

      Sil
    3. Rica ederim, ne demek🤗🤚

      Sil
  6. Bu muhteşem bir şey, çok beğendim ve etrafım çocukları olan herkese tavsiye edeceğim. Teşekkürler bu güzel yayın için Yıldızcığım. <3 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Momentos, ilgine çok teşekkür ederim. Çocuklar için çok güzel bir hazine bu. Pek çoğuna ulaşır inşallah. Sevgilerimle :))

      Sil
  7. :) Bu benim için harika bir öneri oldu.
    Sessiz olanları biliyordum ama sesli olanları hayatımı kurtaracak belki de.

    YanıtlaSil
  8. Bilgilendirici bir yazı olmuş teşekkürler👏

    YanıtlaSil
  9. sessiz kitaplara bir bakayım :)

    YanıtlaSil
  10. Açıkçası ben bu kavramları bilmeyenlerdenim:( Ama sayenizde öğrenmiş oldum Sibel Hanım:) Kitapların seviyesini henüz bilmiyorum ama sadece çocuklar için değil, benim gibi hayal dünyası geniş yetişkinler için de keyifli olabilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız Sezgin Bey,
      Büyük, küçük herkes için çok keyifli bence. Çok ilham verici. Hatta aile etkinlipine dönüştürülebilir. Selamlar 😊🤚

      Sil
  11. Sessiz kitap uygulamasını anasınıfı öğretmeni olan eşimden dolayı biliyordum.

    Yazınız çok faydalı, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Eşinize sevgiler :))

      Sil
    2. Bizden de sevgiler selamlar, iyi yolculuklar 😊🤚

      Sil
  12. Sessiz kitap kavramını duymamıştım,öğrendim :) Faydalı yazı için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  13. Bir edebiyatçı olarak Sessiz Kitap olayını ilk defa görüyor olmak biraz utandırdı. Ağırlıklı olarak çocuklar için olduğundan dolayı duymadım galiba. Etrafımda fazla çocuk yok çünkü... Teşekkürler paylaşımınız için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah Zeynepciğim. Öpüyorum sevgiyle 😍🤗💐

      Sil
  14. Resimli romanlar vardı ve çocukluğumda seriler halinde okurdum konuşma balonları falan ama şimdi çocukların dikkatini çekebilmek oldukça zor her defasında yeni yeni taktikler buluyorlar yeter ki ellerine telefonu alsınlar ama kitap almasınlar maalesef =(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resimli romanlar ben de okurdum. Her şey hızla değişip dönüşüyor. Şimdilerde dış uyaran çok, cazibe merkezi çok fakat çocuklarımız için mücadeleye devam etmeliyiz. Kitabı telefona yeğ turmaları için küçük yaşta okuma aşkını aşılayabilmeyiz. Evde bizler de birer rol model olarak sık sık kitap okumalıyız. Böylesi kuru nasihatten çok daha değerli hiç kuşkusuz. Çok teşekkür ederim kıymetli yorumunuz ve ziyaretiniz için. Sevgiler selamlar 😊🤚

      Sil
  15. Ne güzel bir yazı olmuş. Elinize sağlık.

    Sesli kitapları biliyordum ama sessiz kitapları bir arkadaşımdan yakın zamanda duydum. Anasınıfına giden bir kızı var. Onunla sessiz kitaplardan alıp üstüne konuşuyorlarmış. Benim kızım şu an o yaşta ve seviyede değil ama zamanı gelince denemek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Şuleciğim. Öpüyorum miniği. Sevgiler 😊🌺🤚

      Sil
  16. Ziyaretiniz için çok teşekkür ederim,ben de takibe aldım görüşmek üzere:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, görüşmek üzere 🤗🌺🤚

      Sil
  17. Sesli kitabı biliyorum ama ben de sessizini ilk kez duyanlardanım. Çok da hoşuma gitti, çocukların hayal dünyasını ve gördüklerini yazıya aktarmasını geliştirir tabii. Aslında insanın gördüğünü tasvir etmek hiç de göründüğü kadar kolay değil. Bunu yaparken insan ne kadar aksini düşünse de kelime hazinesinin ne kadar dar olduğunu fark ediyor. Benim için böyle en azından:) Ben de benzer bir konu üzerinde çalışıyorum, kafamda biraz daha oluşsun blogumda bahsederim:) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evetttt bence de gördüklerimizi tasvir etmek, onları hayal dünyamızla bütünleşirmek hiç kolay değil Mr. Kaplan. Çocukalar, doğaları gereği bu konuda yetişkinlerden daha iyi sanki, tabi onları köreltmezsek. Çalışmanızı merak ettim doğrusu. Eminim çok nitelikli bir iş ortya koyacaksınız. Kolaylıklar dilerim 😊🤚

      Sil
  18. Yeğenim için kaçırılmayacak güzel bir etkinlik. Bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim, ellerinize sağlık. Kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Yeğene sevgiler selamlar 😊🤚

      Sil
  19. Yıldııııııız yazılarını çok özlemişim 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Esracığım. Ben de bu güzel yorumları özlemişim. Sevgiler selamlar 🤗🤚

      Sil
  20. Avusturya da da bu tarz çocuk kitapları çok var. Bir de kelimeleri öğrensinler diye bazi kelimeler yerine resimler olan kitaplar ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok eğitici ve öğretici oluyor Deryacığım. Daha çok yaygınlaşır inşallah. Sevgiler, selamlar :))

      Sil
  21. Yıldız sessiz kitap kavramnını ilk defa tam da bu sayfada öğrendim ve ağzım açık bakakaldım. Bu ne muhteşem bir şey. Araştıracağım ve belki bir dahaki seneye iş hayatımda bir alana yansıtacağım. Kocaman sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu bilgiyi kullanacak olman ne kadar güzel Mai. İlgine çok teşekkür ederim. Sevgiler selamlar 🤗🤚

      Sil
  22. Ben de bilmiyordum ne güzel bir fikirmiş, paylaştığınız için teşekkür ederiz elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  23. önerilerini değerlendirdim hemen Mirza için sipariş verdim bile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel Lerzancığım 🧿
      O halde keyifli okumalar dilerim Mirza'ya🤗🌺

      Sil
  24. Sessiz kitapları da sesli kitapları da severim ikisi de güzel bir uygulama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler yorum ve ziyaret için sevgili Esra 😊🤚

      Sil
  25. Çok güzel bir yazı olmuş. Pazar gazetede! 💛💛💛

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzeeeel. Çok teşekkür ederim İremciğim. Çok mutlu oldum. Sevgiler selamlar 🙏😍🌺🤗

      Sil
  26. Sessiz kitap olayını çok yakından tanıdığım bir öğretmen vardı. O anlatmıştı. Unutmuştum bu bilgiyi tekrar tazalemek güzel oldu. Çocuklar için de harika bir aktivite teşekkürler ✏️🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel yorum için. Selamlar 😊🤚

      Sil
  27. Sessiz kitap terimini ilk kez buradan öğrendim😊Çok güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim ziyaret ve yorum için. Selamlar 😊🤚

      Sil
  28. Çocuklar için çok güzel bir şey herkese tavsiye edeceğim canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim Sevilciğim. Sevgiler selamlar.

      Sil
  29. İlk kez duydum. Ne güzel düşünmüşler. İnsanı yaratıcılığa teşvik ediyor. Keşke bizim zamanımızda da olsaydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıymetli yorumunuz için çok teşekkür ederim Ali Bey. Selamlar 😊🤚

      Sil
  30. Sessiz kitabı ilk defa duydum. Ama harika bir şeymiş :)

    YanıtlaSil
  31. Cocuklara aksamlari sesli kitap acarim bazi geceler de sesli kitap acmak istemedigim zamanlarda size sessiz hikaye acacagim deyip espri yaparim. Hicbirsey acmadan siz hayal kurun hikaye oyle sessiz derim. Simdi sizin verdiginiz linki de inceleyecegim bayagi ilgimi cekti. Tesekkurler paylasiminiz icin. Bu arada ben blog kesif etkinliginden geliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için. Bloguma hoş geldin. Ben de takipteyim 🤗

      Sil
Yorum Gönder
Üst