ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE

45

 

ÜNİVERSİTELİLER

Merhabalar Sevgili Blog Ailem,

Yeni eğitim-öğretim yılı başlamak üzere. Öncelikle tüm öğrencilere ve velilere hayırlı, uğurlu olsun diyor verimli, başarılı, güzel anılarla dolu bir yıl olmasını temenni ediyorum. Biliyorum ki aramızda blog yazan ve okuyan çokça genç var ve bir o kadar da öğrenci velisi. Bu vesile ile Türkiye Klinikleri tarafından oluşturulan ‘Akademik Akıl’ platformu için hazırladığım ve üniversite gençliğine seslendiğim köşe yazısını blog sayfamda, sizlerle de paylaşmanın uygun olacağını düşündüm. Bağlantısını verdiğim sitede 'ayın konusu' olması itibarıyla başka uzman hocaların da altın niteliğinde önemli tavsiyeleri var. İlgilenen genç arkadaşlarımın ve velilerin dikkatine sunuyor, sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.

 

Sevgili Öğrencim,

Öncelikle üniversiteli olduğun için seni yürekten kutluyorum. Kazandığın bölüme kimsenin baskısı altında kalmadan, isteyerek yerleştiğini ümit ediyor ve öğrenim hayatını kesintisiz bir şekilde, başarıyla tamamlamanı temenni ediyorum. Bir öğrenci velisi ve tecrübeli bir akademisyen olarak akademik başarılarını ve sosyal yaşam becerilerini yönlendirmede sana kılavuz olabileceğini düşündüğüm bazı tavsiyelerde bulunmak istiyorum.  

İlk olarak; okumak için ailenden uzakta bir şehre taşınmışsan ve sevdiklerinden ilk kez ayrılıyorsan birinci yılın ilk aylarında biraz zorlanabileceğini hatırlatmak isterim. Fakat kuracağın sağlıklı ilişkiler sayesinde hem sosyal hem de akademik ortamına kısa sürede alışacağına eminim.

Malum olduğu üzere üniversiteler; siz öğrencilere, ailelerinizden bağımsız bir şekilde hayatlarınıza yön verebileceğiniz özgür ortamlar sunar. Ancak bu özgürlüğün sınırlarını çok iyi tayin etmeli ve eğitim hayatın boyunca gerçek amacından asla uzaklaşmamalısın. Ayrıca içine girdiğin bu yepyeni ve çok bilinmeyenli ortamda, ergenlikten yetişkinliğe adım attığın bu kritik dönemeçte dostlarını ve arkadaşlarını çok iyi seçmelisin. 

Derslere düzenli devam etmeli, not tutmalı ve sınav gecesi değil sınavdan günler öncesi gereken hazırlıkları özenle tamamlamalısın. Sana verilen bilgileri sınıfı geçmek için değil öğrenmek ve kullanmak için edinmelisin. Zamanını çok iyi yönetmeli her zaman kendi potansiyeline ve ilgi alanına uygun; büyük/küçük - uzak/yakın ulaşılabilir hedefler koymalısın.

Bir metropol üniversitesinin ana kampüsü içerisinde yer alan fakültelerinden birinde okuyorsan büyük ihtimalle bireysel gelişimine çok yönlü katkılar sunacak çeşitli imkanlarla karşılaşacaksın. Sürekli eğitim merkezleri,  çeşitli eğitim seminerleri, öğrenci sosyal kulüpleri, sanatsal ve sportif faaliyetler bunlardan bazılarıdır. Yeteneğin elverdiğince, zamanın yettiğince bu tip aktivitelere katılarak kendini farklı alanlarda geliştirebilir, rehabilite edebilirsin.

Bağlı bulunduğun üniversitenin çift anadal, yandal, yurtdışı staj imkânları, Erasmus vb. öğrenim hareketliliği imkânlarının olup olmadığını araştırmalı eğer var ise bu hizmetlerden yararlanmaya çalışmalısın. Ancak bütün bunlara başvurabilmek için öncelikle yüksek bir ‘genel not ortalaması’na sahip olman gerektiğini unutmamalısın. Yüksek lisans ve/veya akademik kariyer yapmayı planlıyorsan yüksek not ortalamasının yansıra ÖSYM’ce (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi)  hazırlanan YDS (Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı) ve ALES (Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı) sınavlarından alabileceğin en yüksek notları almaya çalışmalısın. Öğrenim süren boyunca lisans öğrencilerine yönelik Tübitak burslarından da haberdar olup sunulan fırsatlardan yararlanmayı denemelisin.

Senin de bildiğin gibi üniversiteler; yalnızca işe girmek için diploma veren soğuk binalar bütünü değildir. Üniversiteler bilgiyi üreten, dağıtan, araştıran, sorgulayan, irdeleyen rafine kurumlardır. Dolayısıyla üniversite mezunu bir bireyden de benzer şekilde irdeleyici, sorgulayıcı, problem çözücü olması, sorunları gidermek için ilgili yol ve yöntemleri tespit edip beceriyle kullanabilmesi beklenir.  Mezuniyetinle birlikte senin bu meziyetlerin pek çoğuna sahip olacağını tasavvur ediyor; sana sunulan sınırlı kaynakları doğru ve etkin bir şekilde kullanacağını ümit ediyorum. 


Sevgili Öğrencim,

Son olarak, üniversitede kazandığın bilgi ve becerileri toplum ve insanlık yararına kullanacağına, eğitim ocağının saygınlık ve onurunu her zaman koruyacağına, güzel ülkemizin aydınlık yarınları için elinden gelenin en iyisini yapacağına yürekten inanıyor, başarılarının devamını diliyorum.

 

Yorum Gönder

45 Yorumlar
  1. Çok faydalı bir içerik olmuş, emeğine sağlık Sibelcim. :)🌺 İyi arkadaş seçebilmek önemli gerçekten. Aileden uzaklaşınca özgür oldum diye kendini olumsuz arkadaş çevresine kaptıran çok maalesef. Dediğin gibi her şeyden önce eğitim almak ve faydalı bireyler olmak için oradalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim desteğin ve güzel yorumun için Duygucuğum. Sevgilerimle😍🤚

      Sil
  2. öğrencilerin çoğu bunları dinlemez uymaz bunlara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklı olabilirsin Deep, çoğu yaşlarının ve tecrübesizliklerinin verdiği doğallıkla hareket ediyor. Birkaç öğrenciyi bile kazansak, onlar ve aileleri için bir farkındalık yaratsak yine de büyük bir kazançtır. Sevgiler 🤗🤚

      Sil
  3. "Kazandığın bölüme kimsenin baskısı altında kalmadan, isteyerek yerleştiğini ümit ediyor.." bu cümlenin önemine sonuna kadar inanıyorum Sibel Hanım.. Ailelerin zoru ile yada taraflı yönlendirmeleri ile gençlerin neler yaşadığına, nasıl mutsuz olduklarına şahit olmuş biriyim.. Bu cümle veliler için dikkate alınmalı, öğrenciler ise, ileride iş hayatına atıldıklarında keşke dememek için "Sana verilen bilgileri sınıfı geçmek için değil öğrenmek ve kullanmak için edinmelisin" cümlesine çok dikkat etmeli diye düşünüyorum:)

    Ellerinize sağlık, harika bir sesleniş olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sezgin Bey. Çocuğunuz sınırlı sayıdaki şanslı çocuklardan biri bence. Selamlarımla :))

      Sil
  4. Yüksek not ortalamasına sahip olmak üniversite öğrencilerinin önüne ne çok fırsat çıkarıyor. Bunun bilincinde olup işi en baştan sıkı tutmalarında yarar var. Yurtdışına gitme imkanına kavuşup vizyonlarını genişletme şansı yakalamaları başlı başına bir hayat tecrübesi olur. Öğrencilere tavsiyeleri okurken şahsen heyecanlandım, uzaktan eğitim gördüğüm için bu dünya bana uzaktı çünkü. Ellerindeki eğitim imkanlarının kıymetini bilsin gençler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Filmgündemi, iyi bir not ortalaması gençlere çok sayıda kapı açıyor, harika fırsatlar sunuyor. Bunun bilincinde olmak ve hedef belirlemek çok önemli. Ve senin de dediğin gibi yüzyüze eğitimin yerini hiç birşey tutmuyor. Bunu yaşayarak öğrendik. Sevgi ve selamlarımla :))

      Sil
  5. Yaşadıkları yerden farklı bir yerde üniversite okumaları daha çok şey katıyor insana. Kendi ayakları üzerinde durmayı öğreniyorlar ve kendilerini tanıyorlar.

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar heyecanlilardir şimdi hepsi yepyeni bir hayat onları bekliyor
    Umarım seni dinlerler ama zor 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😊😊 Umarım dinlerler Sevimciğim 😍🌺🤚

      Sil
  7. Ne kadar değerli tavsiyeler. Eminim genc arkadaşlar çok faydalanacak 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Deryacığım. Sevgiler selamlar 😍🤗🌺

      Sil
  8. Selam aleyküm blogunuzu takipe aldım sizde bloğumu takip edermisiniz
    https://bilgidayi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir yazı olmuş, kızım bu yıl üniversiteye başlıyor,çok heyecanlıyız ikimizde, onada okutacağım yazınızı .Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel Tebrik ederim🧿👏👏💐💐. Başarılar dilerim evladımıza. (Çok genç gösteriyorsunuz bu arada 🧿🧿😊😊) Yazıdan istifade eder inşallah. Çok teşekkür ederim ilginize. Sevgilerimle

      Sil
  10. Umarım tüm öğrenciler için verimli bir eğitim - öğretim yılı olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, çok teşekkürler🙏😊🤚

      Sil
  11. Yeni eğitim ve öğretim yılımız kutlu ve mutlu olsun :) Ben öğrenci olsan elimde çay bardağıyla okula giderdim :) Çantamda da demlik olurdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesin öyle olurdu Sinan kardeşim😄👏👏😊🤚

      Sil
    2. 😄😄😄😄😄😄😄😄😄

      Sil
  12. Ah gerçekten çok önemli, değerli bir yazı olmuş. Elinize, kaleminize sağlık...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim Zeynepciğim 🙏😍🤗🤚

      Sil
  13. Bütün öğrencilere güzel, huzurlu ve başarılı bir eğitim-öğretim yılı diliyorum. Umarım bir daha pandemi ya da başka bir nedenden dolayı okullarından uzak kalmazlar. Evde eğitim asla okuldaki eğitim gibi olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Şuleciğim. Gerçekten de öyle. Zarurui sebeplerle uzaktan eğitime mecbur kalmayız inşallah tekrar. Sevgi ve selamlarımla 😊🤚

      Sil
  14. Ne kadar gugüzel zek bir yazı olmuş.Okuyan tüm gençlere eminim cok faydası olacaktır. Allah hepsine zihin açıklığı versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım. Çokkkkk teşekkürler, sevgiler 🤗🌺🤚

      Sil
  15. Yazınızı hüzün sosuna batırılmış bir keyifle okudum. Bu tür yazılar öğrencilere ne kadar ulaşır, ne kadar okunur, hep bir muamma. Okunsa dikkate alınır mı, orası apayrı bir belirsizlik zaten. Tabi bu endişeler bizi yazmaktan alıkoymuyor. Bir denizyıldızını bile kurtarsak yeter gözüyle bakıyoruz olaya.
    Yazınızı okuyunca aklıma her eğitim öğretim yılının sonunda gençler için yazdığım hatıra mektuplar geldi. Sizinki gibi doğrudan mesajlar içermese de yüzlerce dolaylı mesajla onları yani gençleri size yolluyordum ben. Umarım gönderdiğim emanetlere sahip çıkmışsınızdır. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim kıymetli yorumunuz için. Dediğiniz gibi birkaç deniz yıldızını bile kurtarsak kazançtır. Yeri gelir o birkaç güzel yıldız, diğer yıldızların hayatını değiştirecek değişik açılımlar sunar.

      Hatıra mektuplar yazı dizisinin içerisine hazineler gizlemişsiniz. Birkaçını okudum. Çok beğendim. Emeğinize yüreğinize sağlık 🧿🧿.

      Emanetleriniz emin ellerde😊🤚

      Sil
    2. Mektuplarla ilgili beğeninize teşekkür ederim. Yaklaşık otuz yıl emek verdim bu mektuplara. Tabi öncelikli amaç mektuplar değil onların muhataplarıydı. Mektuplar o emeğin sadece bir parçası...

      Emanetlere gösterdiğiniz hassasiyet için de ayrıca teşekkür ederim. 😊

      Sil
  16. Gerçekten harika tavsiyeler var Yıldız Hanım, özellikle sağlıklı ilişkiler kurmak çok önemli. Sağlıklı ilişkiler kuramayan pek çok üniversite öğrencisinin uyum problemi yaşayabileceğini düşünüyorum. Emeğinize sağlık Yıldız'ınız parlasın hocam:)

    YanıtlaSil
  17. Yeniden öğrenci olası geliyor insanın :)

    YanıtlaSil
  18. Çok teşekkür ederim Müfred :))

    YanıtlaSil
  19. Ne güzel bir yazı olmuş Sibel Hanım, emeğinize sağlık:))) Tekrar öğrenci olmak isterdim, özledim okulu:))) Ailelerin yaklaşımı çok önemli bence:))) Yeni eğitim-öğretim yılı herkes için hayırlı olsun:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım. Çok teşekkür ederim nazik yorumun ve ziyaretin için🤗🌺🤚

      Sil
  20. çok güzel bir karşılama olmuş özellikle son kısımda yazdıklarını ayakta alkışlıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokkkkk teşekkür ederim Lerzancığım 🙏😍🤗🌺

      Sil
Yorum Gönder
Üst