BLOGGER MİMİ

36
Blog dünyası
Merhabalar,

Sevgil İnciBlogger Mimi” adı altında çok güzel bir etkinlik başlattı. Kendisine nazik daveti için teşekkür ediyor ve hemen sorularının yanıtına geçiyorum;

1- Blog dünyasına nasıl adım attın? Hadi anlat bize.

Bloga girmekte oldukça geç kalmış biriyim. Neden bu kadar geride durdum bilemiyorum. Belki bloğun çok daha popüler olduğu yıllarda telaşelerim daha fazlaydı. Belki daha ihmalkârdım. Belki de bu kulvarda bir yeteneğim olup olmadığımın çok da farkında değildim. Tam bir sebep konduramıyorum açıkçası. Hepsinin bileşkesi de diyebiliriz. Ablamın küçük kızının günlük tarzında açtığı bir bloğu vardı.  2017 Ağustosunda onları ziyarete gittiğimde tam da bu konulardan konuşurken kafamın bir köşesinde bekletmekte olduğum blog açma fikri, sevgili yeğenimin de katkılarıyla bir anda vücut buldu. Biraz bodoslama biraz da amatörce bir giriş yaptık velhasıl.

2- Bloğunu kısaca tanıt desem  neler söylemek istersin?
Benim bloğumun konuları ağırlıklı olarak kültür sanat, edebiyat, bilim teknoloji, güncel, yaşamdan alıntılar şeklinde özetlenebilir.

3- Yazarken olmazsa olmazların nelerdir?
Yazarken sessiz bir ortamda olmalıyım. Uzun soluklu bir oturuşsa çayımı mutlaka demlerim. Melodram yazıyorsam müzik de eşlik eder. O sırada hüzünlü enstrümental şarkılar açar, yazdıklarıma daha iyi konsantre olurum. Uzun bir aradan sonra o gün yazdıklarımı tekrar açıp okuduğumda onu yazarken dinlediğim melodiyi de duyarım.

4- Ne sıklıkta yayın giriyorsun ?
Hiçbir zaman istediğim sıklıkta olmadı. İstatistik verebilecek kadar tutarlı değilim ne yazık ki.

5-Degistirebilme imkanın olsaydı Blogger da neyi değiştirirdin?
Başta ben olmak üzere sanırım çoğu bloger, araba sürmeyi bilen fakat kaputu açıp bakamayan, açsa da oradaki teknik donanımı anlamayan kullanıcılarız. O yüzden değişiklik yapmak istediğimizde tasarım vb, ya da bir problemle karşılaştığımızda teknik donanımla ilgili şeylerin kendimizin çözümleyebileceği kadar basitleştirilmiş olmasını isterdim.

Bir de blog okumak için ille de blog sahibi olmak gibi bir algı var insanların kafasında. Bu algının ortadan kalkmasını isterdim.

6- Yazıların içinde en fayda sağlayan yazın ya da yazıların nelerdir?

Bilim teknoloji üzerine yazdığım yazılarda faydalı ve güncel içerikler ürettiğime inanıyorum. Blogumun sağ kenarında en çok okunan yazılarımdan biri de “Biraz da Bilim Teknoloji 2” başlığını taşıyor. Ayrıca “2080 Yılına/ÇocuğumaMektup (2)” ve “Zihnimde Hala Yazılmamış/ Söylenmemiş Cümleler Var” adlı yazılarım da en çok okunanlar arasında. Blogumda konuk ettiğim insanlar elleri boş dönmesinler diye kendime göre bir takım gayretler sarf ediyorum. İnşallah başarıyorumdur.

7- Senin sevdiğin  blog türleri  hangileri?
Burada İnci’nin verdiği cevaba benzer bir cevap vereceğim sanırım. Duygularını yazılarına geçiren, samimi bir dil kullanan, aynı zamanda bir şeyler de öğrenebileceğim her blog yazısını severek okuyorum.

8- Blogunla ilgili içine sinmeyen ya da değiştirmek istediğin bir şeyler var mı?
Sevgili Zeynep’in (Bir Günce) sihirli dokunuşları sayesinde bloğumda sade ve dingin bir güzellik yakaladığıma inanıyorum. Bu konuda Zeynep'e ne kadar teşekkür etsem azdır. Sanırım uzun zaman da değiştirmem. Çünkü az önce de söylediğim gibi teknik bilgilere hâkim olamadığım için bu konuda sıkça bir değişikliğe gitme lüksüm yok.

9- Blogunla ilgili hedefin nedir?

Öncelikle geleceğe, sevdiklerime küçük notlar, hatıralar bırakmak istiyorum. Ne demişler söz uçar, yazı kalır. Bunlar benim dijital ayak izlerim. Ayrıca daha çok okunmak, daha çok takipçi edinmek, daha çok yorum almak hiç fena olmaz. Fakat sanırım blog dünyasının içinde bulunduğu konjonktür gereği bunu istesem de bunun için daha çok çabalasam da sonucu çok da fazla değiştiremeyeceğim.


İnci’ciğime tekrar teşekkür ediyor ve yapmak isteyen herkesi bu eğlenceli mime davet ediyorum.

Yorum Gönder

36 Yorumlar
  1. Yıldız bence daha sıklıkla yayın girmelisin. Keyifle okudum canım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Beyda'cığım, ben de özlemişim seni :))

      Sil
  2. Bloğunuzu ilgiyle takip ediyor ve özellikle hayata dair dokunuşları olan yazılarınızdaki üslubunuzu beğenerek okuyorum.
    5. Maddede yazdıklarınız benim için de geçerli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Yunis Bey, çok motive oluyorum bu sözler karşısında. Yukarıda belirtmedim belki ama blog yazarken başarmayı istediğim şeylerden biri de bu aslında; "O bana yorum yaptı koşup ben de ona yorum bırakmalıyım. O bana uğramadı ben de ona uğramayayım"dan çıkıp o bize uğrasa da uğramasa da gerçekten yazılarını beğendiğimiz için, oradan beslenebilmek, birşeyler öğrenebilmek, lezzet almak, empati yapmak, düşünebilmek, uzaklaşmak için, okuduğumuz bloglar edinmeli ve onları daha iyi takip edebilmeliyiz. Bunu kendimin de layıkı ile başaramadığının da altını çizerek bu dip notu düşmek istedim.

      Bu arada hayata dair dokunuşların bolca bulunduğu öykü kitabımın bir nüshasını nihayet bir yayınevinin editoryal ofisine göndermeyi başarabildim. İnşallah kısmet olur da çıkarsa okumanızı isterim.

      Sil
  3. Sevgili Yıldız,
    Ne güzel yazmışsın, ne tatlı cevaplamışsın böyle.
    Yazdığın onlarca güzel yazının ardından böyle güzel, samimi ve seni tanımamıza yardım eden yazılarını görmek çok keyifli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canımmmm. İyi ki varsın :))

      Sil
  4. Blogger olmak her yönüyle güzel bir uğraşı. Okurken bir şeyler öğreniyor, yazarken enerjini boşaltıyorsun. Hiçbir zaman boşa geçen bir zaman hissi bırakmıyor insanda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Çok teşekkür ederim bu güzel katkı için :))

      Sil
  5. Mimler blogger arkadaşlarımız hakkında bilgi sahibi olmamıza yardım ediyor, keyifli okudum Yıldız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esracığım 😍🌷🤚

      Sil
  6. Çok samimi ve içten bir yazı olmuş Yıldız Hanım. Ben de sizin gibi blog dünyasına geç girmiş bir insanım ve bundan dolayı üzülüyorum. Bloglar hakkındaki düşüncelerimi mim yazımda sizlerle paylaşmak isterim. Bu mim, blog yazan arkadaşların kendilerini gözden geçirmeleri için çok iyi olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Keyifle okudum bu mim'i. Blog yazarak keyifli vakit geçiriyoruz ve emek veriyoruz. Karşılığını isteme hakkımız neden olmasın dimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle bir beklenti oluyor ister istemez:))
      Çok teşekkürler :))

      Sil
  8. pekiiiii güzeeel çey müzik ve anılar bırakmak oleey iyi yapıyosun seeen :)

    YanıtlaSil
  9. Buradan ablanın kızına kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum.Iyiki o ağustos ayinda blog konusu açılmış ve sen aramıza katılmışsın. Yıldız simgesini çok severim.Ama seni sevme sebebim çok daha farklı. Yazılarında mutlaka kendimden birşeyler buluyorum. Zihninden dökülenleri sanki yanımdaymışsın gibi hissediyorum.
    Ortak oz3lliklerimiz ve düşüncelerimiz de baya çokmuş😊
    Kalemine yüreğine sağlık ❤❤⭐⭐⭐⭐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel sözler bunlar İnci'ciğim. Kalp kalbe karşı olurmuş. Çok teşekkür ederim. Sen de sağol.

      Sil
  10. Ne güzel anlamışsınız kesinlikle bir çok madde de aynı düşünceleri paylaşıyorum ve keyifle okudum yazınızı, emeğinize sağlık 🤗🙏Bu arada Şahsiyet ile ilgili yazıma yaptığınız yorumunuza yazdığım eksik yanıtımı silmek isterken, yanlışlıkla sizin yorumunuzu sildim. Çok ama çok özür dilerim🙈🙈Orada da yazdım ama göremezseniz diye buradan da yazmak istedim, ben daha blog dünyasında çok yeniyim ya, bir de o 5.maddede bahsettiğiniz konu var ya işte ikisi bir arada böyle oldu.🙈 Bağışlayın lütfen🙏Sevgiler❤️🙋‍♀️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))) Hiç önemli değil. Yapıyoruz hepimiz buna benzer şeyler, malum sebepten. Sevgilerimle :))

      Sil
    2. 🙈🙈🤗🙋‍♀️

      Sil
  11. 5. maddeye tamamen katılıyorum. Maalesef teknik konulardaki zayıflığımız, zaman zaman suistimallere uğramamıza da neden oluyor. Ama yine de bloglarımızı severek yazmaya devam edelim. Dilerim ki günün birinde sadece teknik bilgisi olduğu için değil, yazabildiği için dikkat çekebilsin blog yazarları. Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  12. Dileğine katılmamak mümkün değil. Çok teşekkürler Derya'cığım :))

    YanıtlaSil
  13. Ne kadar güzel, samimi bir dille yanıtlamışsınız. Keyifle okudum, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. Değişik diyeceğim değil, ilginç geldi bana bazı sorular.
    Ama güzel cevaplar var.

    YanıtlaSil
  15. Canım kızım. Öncelikle o kadar harika anlatım dilin var ki, öykü kitabının çıkacağına inanıyorum. Yani, editör okuyup hemen onaylayacak bence. Mim cevaplarını çok beğendim. Kısmetse ben de yapacağım. Şimdi daha çok okunan yazılarına gidiyorum. Sizleri ihmal ettiğimin farkındayım. Çok duygusal biri olduğum için hemen üzülecek bir şeyler buluyorum ve motivasyonum düşüyor. Bunu aşmaya çalışıyorum. İnşallah başarabilirim. Emeğine sağlık yavrum. Sevgiyle kucaklıyorum seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar tatlı dilli olunur mu Ece abla yaaa😍❤️🌷🤚

      Sil
  16. İnci ne güzel bir mim başlattı. Bloglara az da olsa bir can geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten de öyle oldu. Teşekkür ederim ziyaret ve yorum için 😊🤚

      Sil
  17. Blogger’a bende geç dahil oldum. Haberim olur olmaz girdim. Geçen yıllara üzülüyor insan tabi. Ama sonuçta hiç haberim de olmayabilirdi 😀 Tema işini bende senin gibi yaptım. Sevdiğim bir tane ayarladım daha dokunmuyorum.

    YanıtlaSil
  18. Yazı yazarken dinlediğin müziği daha sonra yazıyı okurken duyman yazınla ne kadar bütünleştiğini gösteriyor, aynısı bana da olur, kodlama gibi bişey sanki. Güzel bir mim oldu bu, daha iyi tanıyoruz birbirimizi.

    YanıtlaSil
  19. Teknik yetersizlik seolar kodlar html css ler bir çok bloggerın korkulu rüyası gibi geleceğe notlar yazılar bırakmak ta güzel bu arada bende aynı mim den yazdım bir kaç gün önce güzel olmuş kaleminize sağlık sessiz haykırış olarak takipteydim hürpost olarakta takipteyim saygılar.

    YanıtlaSil
Yorum Gönder
Üst